سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ایرادات وارده از سوی برخی به مصوبه کنکوری این شورا از جمله افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور توضیح داد.

كنكور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از میزان، منصور کبکانیان سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفت: ما نمی‌گوییم با این مصوبه همه مشکلات حل می‌شود، اما این مصوبه می‌تواند از روندهای حل معضلات کنکور و نظام آموزشی باشد. 

او ادامه داد: با افزایش سهم سوابق تحصیلی محصل مجبور است که جدیت بیشتری در درس خواندن به خرج دهد.

کبکانیان در پاسخ به این سوال که با توجه به کیفیت آموزش در مدارس غیردولتی و همچنین دست بالای آن‌ها در کنکور با افزایش سهم سوابق تحصیلی باز هم شاهد خواهیم بود که رشته و دانشگاه‌های با تراز بالا نصیب این افراد شود، گفت: منکر سطح کیفیت پایین برخی از مدارس دولتی نیستم، اما معتقدیم برای این کار باید نظارت‌ها را افزایش داد و گزارش‌های دوره‌ای از این وزارتخانه در باب افزایش کیفیت آموزش این مدارس طلب کرد.

سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: یکی از تاکیدات با اجرایی شدن این مصوبات برگزاری امتحانات نهایی در شرایط عادلانه و طراحی سؤالات از متن کتاب درسی است که دیگر آموزشگاه‌های کنکور با هزینه‌های سرسام‌آوری که به خانواده‌ها تحمیل می‌کردند نتوانند دانش‌آموزان را به سمت مطالبی فرای کتب درسی سوق دهند.

او در توضیح این مطلب گفت: این امر سبب می‌شود هر دانش‌آموزی با هر بنیه مالی بتواند بدون شرکت در کلاس‌های فوق برنامه و کنکوری در کنکور موفقیت کسب کند.

کبکانیان با تاکید بر اینکه این امر برای رسیدن به عدالت آموزشی راه را هموار خواهد کرد، افزود: ما نمی‌گوییم که تمامی مشکلات را حل می‌کنیم، اما بدین وسیله برگزاری کنکور را به عدالت نزدیک‌تر می‌کنیم.

سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که تا پیش از این کنکور برای دانش‌آموزان داشت، خانواده‌ها نیز اصرار داشتند که فرزندانشان به جای حضور در مدرسه ساعات بیشتری را در کلاس‌های آموزشی کنکور بگذرانند تا بتوانند برای ورود به دانشگاه موفق شوند، اما افزایش سهم سوابق تحصیلی سبب افزایش جایگاه آموزش‌های مدرسه می‌شود.

کبکانیان در پایان گفت: اعتقاد داریم مسیری درست فراهم شده است، اما آموزش و پرورش از جمله سازمان‌های مهمی است که با ارائه گزارش‌های خود در موضوعاتی چون کیفیت آموزش در همه مدارس و تلاش برای ارتقای آن می‌تواند برای رسیدن به این مهم به ما کمک کند.
 

کد خبر 645930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha