بر اساس داده‌های اپراتور شبکه آلمانی «گازکید» (Gascade)، خط لوله یامال - اروپا که معمولا گاز روسیه را به اروپای غربی می‌رساند، سوخت را برای ششمین روز متوالی به لهستان بازگرداند.

گاز

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که جریان در نقطه اندازه‌گیری مالنو در مرز آلمان و لهستان با حجم ساعتی نزدیک به ۱.۲ میلیون کیلووات ساعت در روز یکشنبه به سمت شرق به لهستان می‌رود و انتظار می‌رود در این سطوح در طول روز باقی بماند.

«گازکید» متعلق به WIGA، یک سرمایه‌گذاری مشترک بین گازپروم و شرکت نفت و گاز وینترشال است. وینترشال متعلق به گروه شیمیایی آلمانی بسف(BASF)  و LetterOne روسیه است.

روسیه این هفته گفت که تغییر جریان گاز یک حرکت سیاسی نیست، اگرچه همزمان با افزایش تنش‌ها بین مسکو و غرب بر سر اوکراین شکل گرفته و قیمت گاز را به بالاترین حد خود رسانده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه گفت که آلمان به‌جای رفع حرارت بیش از حد بازار، مقصر رکود و افزایش قیمت‌ها را واردکنندگان گاز آلمانی می‌داند، در حالی که گاز روسیه را به لهستان و اوکراین می‌فروشد.

داده‌های اپراتور خط لوله اسلواکی Eustream نیز نشان می‌دهد که ظرفیت انتقال برای جریان گاز روسیه در روز یکشنبه از اوکراین به اسلواکی از طریق نقطه مرزی ولکه کاپوسانی ۷۳۹ هزار و ۸۲۶ مگاوات ساعت بوده که اندکی نسبت به ۷۴۷ هزار و ۳۱ مگاوات ساعت روز شنبه کاهش داشته و در کل پایین‌تر از سطح هفته‌های اخیر است.

کد خبر 645826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha