دوشنبه ۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از عکس‌های کامران عدل با عنوان "نیم قرن حرکت" در گالری آران افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه 50 عکس رنگی و سیاه و سفید در قطع 70×100 که حاصل سال‌ها فعالیت کامران عدل است به نمایش در می‌آید.

کامران عدل متولد ۱۳۲۰ تهران است. وی کارشناسى عکاسى از انستیتو عکاسى پاریس دارد. از سوابق او می‌توان به:

عضویت  اسبق استودیوى عکاسى ژاک روشون، اولین کارگردان بخش عکس و عکاسى تلویزیون ملى ایران، از اولین مدرسان عکاسى در مدرسه عالى تلویزیون ملى ایران، از قدیمى‌ترین برندگان جایزه جشنواره آقاخان ژنو به همراه ژاک کندى، عضویت دائمى هیأت ژورى جشنواره آقاخان ژنو از سال ۱۳۵۸ تاکنون، اولین مجموعه‌دار عکس از شیشه‌هاى ایرانى، از اولین عکاسان معمارى ایرانى و ثبت بیش از هزاران اسلاید معمارى ایرانى، ترمیم عکس‌هاى انجمن ملى سابق وزارت مسکن و توسعه شهرى، ۱۳۴۹-۱۳۴۷عکاسى بیش از هزاران اسلاید از مراسم و سالگردهاى مذهبى مهمترین شهرهاى مذهبى ایران، چاپ و انتشار بیش از یازده جلد کتاب مصور از ایران و کشورهاى جهان، ۱۳۵۳عکاسى بیش از ۳ هزار اسلاید از زندگى عشایر ایل بختیارى، برپایى بیش از شش نمایشگاه انفرادى عکس در ایران و اروپا، همکارى با دولت کویت براى عکاسى از معمارى معاصر این کشور اشاره کرد.

برخى از کتاب‌هاى مصور وى عبارتند از: بر درگاه حق پاگذاشتم، اجرای طرح در کاشى کارى ایرانى (۶ جلد)، آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند اشاره کرد.

این نمایشگاه از روز چهارشنبه، 10 مهر 87، ساعت 11 صبح افتتاح و تا پنجشنبه 25 مهر، هر روز از ساعت 11 تا 19 برای بازدید علاقه مندان گشوده است. گالری آران: خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 9

کد خبر 64580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز