دوشنبه ۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: داستان گروگان‌گیری گروهی از گردشگران اروپایی ناگهان به نقطه اوج خود رسید.

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، سربازان سودانی روز گذشته شش رباینده را کشته و دو تن دیگر از آنان را بازداشت کرد.

به گفته فدل بدری، مشاور رییس جمهور سودان، در میان کشته‌شدگان، رییس یکی از گروه‌های شورشی در دارفور، منطقه غربی سودان هم به چشم می‌خورد. به گفته شورشیان، 19 گروگان که 11 تن از آنان گردشگران اروپایی و هشت تن دیگر همراهان مصری آنان بودند، در «مخفیگاهی» در چاد نگهداری می‌شوند.

بدری هم اعلام کرد ارتش سودان رد گروگان‌گیران را گرفته و آن را در مرز چاد پیدا کرده است. وی گفت: «ربایندگان گفتند گروگان‌ها همچنان در چاد به سر می‌برند و در یک مخفیگاه نگه داشته شده‌اند. در همین حال مذاکرات ادامه دارد، اما ما هیچ اطلاعاتی درباره مداخله ارتش چاد در این خصوص نداریم.»

کشته شدن رهبر شورشی

محمد الشوارمی، از سخنگویان ارتش سودان به خبرگزاری ایتالیایی آنسا گفت که در جریان تبادل آتش، رهبر ربایندگان کشته شده است. اما گروگان‌ها آزاد نشده‌اند. 35 مرد مسلح در جریان تبادل آتش ناگهانی با خودرو در مرز چاد عبور کرده و گروگان‌ها  را با خود بردند.

وزارت امور خارجه آلمان هنوز نتوانسته است گفته‌های خارطوم را تایید کند. یکی از سخنگویان این وزارتخانه در برلین گفت ستاد بحران  بی‌وقفه و با فشردگی بالا برای حل این پرونده مشغول کار است.

این گروه ربوده شده شامل پنج آلمانی، پنج ایتالیایی و یک رومانیایی بوده‌اند. هشت همراه مصری آنها هم شامل دو لیدر مسافرتی، چهار راننده و یک مامور مرزی و رییس کارکنان آژانس مسافرتی هستند.

این گروه 19 سپتامبر در منطقه صحرایی جنوب مصر هدف حمله قرار گرفته و در سودان ربوده شدند. دولت لیبی گفته‌های طرف سودانی را در این باره رد کرده که این گروه به لیبی رفته است.

کد خبر 64575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز