بهرام شاه‌محمدلو معروف به «آقای حکایتی» در برنامه «بسته پیشنهادی» اعلام کرد قصد دارد فصل جدید برنامه «زیر گنبد کبود» را بسازد.

آقای حکایتی - بهرام شاه‌محمدلو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهرام شاه‌محمدلو معروف به آقای حکایتی، شب گذشته در برنامه «بسته پیشنهادی» با اجرای مژده لواسانی و تهیه‌کنندگی الهه بهبودی حضور پیدا کرد.

آقای حکایتی بعد از ۳ دهه به تلویزیون برمی‌گردد

شاه‌محمدلو درباره مخمل و هاپوکومار در مجموعه «خونه مادربزرگه» گفت: «چندین مورد شنیده‌ام که می‌گویند مخملِ بدجنس، اما مخمل اصلا بدجنس نیست، او داشته زندگی می‌کرده، یک عده آمدند زندگی او را بر هم زدند و طبیعی بود که واکنش جدی نشان دهد.»

او درباره ساخت فصل دوم «زیر گنبد کبود» گفت: «از همینجا به مخاطبان این نوید را می‌دهم که به زودی قرار است فصل جدید مجموعه «زیر گنبد کبود» ساخته شود و البته برای آن نیاز به پشتوانه مالی دارم.»

«زیر گنبد کبود» یا «آقای حکایتی» نام مجموعه تلویزیونی مخصوص کودکان بود که در دهه ۶۰ و ۷۰ خورشیدی از تلویزیون ایران پخش می‌شد. در این برنامه بهرام شاه‌محمدلو در نقش آقای حکایتی به ایفای نقش می‌پرداخت. سری اول با نویسندگی ایرج طهماسب در سال ۱۳۶۶ کلید خورد. در سال ۱۳۶۸ و ۱۳۷۴ نیز نویسندگی مجموعه ۱۳ و ۱۴ قسمتی زیر گنبد کبود برعهده راضیه برومند بود. سری اول این برنامه در سال ۱۳۶۶ و سری دوم در سال ۱۳۷۴ ساخته شد و بین زمان ساخت این دو سری ۸ سال فاصله بود. موسیقی این مجموعه را بهرام دهقانیار ساخته بود.

این برنامه در فضای یک فروشگاه با نام فروشگاه قصه (در سری بعدی بازار قصه) اجرا می‌شد. در این برنامه با یک قصه، موضوعی بیان می‌شد و وظیفه بعدی بر عهده بازیگران بود که به نحوی موضوع را گسترش دهند و مسئله‌ای را که در داستان ایجاد شده بود، با کمک آقای حکایتی حل کنند. در این میان، آقای حکایتی که شالی بر گردن و کتاب قصه‌ای بزرگ در دست داشت، به شیوه کاملاً غیرمستقیم و بدون آنکه پندی دهد، تلاش می‌کرد تا پیام مورد نظر را به مخاطب کودک برنامه منتقل کند. در این لحظات بود که بازیگران با هم توافق می‌کردند که آقای حکایتی قصه‌ای را برایشان تعریف کند و بعد با یک ریتم تند، دکور صحنه متناسب با داستان تغییر می‌کرد.

کد خبر 645419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha