شیوع اومیکرون درحالی هر روز شدت بیشتری پیدا می‌کند که نیمکره جنوبی وضعیتی عجیب پیدا کرده و دو کشور همسایه، نیوزلند و استرالیا یکی درگیر گسترش این سویه جدید و دیگری بدون ابتلا جشن‌های کریسمس را در تابستان جنوب برگزار کردند.

فرودگاه ، ازدحام مسافران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، شرکت‌های هواپیمایی روز جمعه، شب کریسمس، حداقل ۲۳۶۶ پرواز در سراسر جهان را لغو کردند و نزدیک به ۹۰۰۰ پرواز نیز با تاخیر انجام شد؛ این در حالیست که در نیمکره جنوبی، نیوزلندی‌ها کریسمس را در گرمای نیمه تابستان با محدودیت‌هایی اندک، نسبت به سایر کشورهای جهان جشن گرفتند.

نیوزلند تا به امروز موردی از ابتلا به اومیکرون را گزارش نکرده است. با گسترش کرونا در دو سال گذشته، این کشور از انزوا و قرنطینه خود نفع بالایی برد؛ کنترل‌های مرزی از وخامت وضعیت این کشور جلوگیری کرد و تا کریسمس امسال، نیوزلند تنها ۵۰ مورد مرگ را در جمعیت ۵.۵ میلیون نفری خود ثبت کرده است.

این در حالیست که تعداد موارد روزانه ابتلا به کووید در پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا برای اولین بار به ۶۰۰۰ نفر رسیده و جشن‌های کریسمس را به کام مردم تلخ کرده است.

خطوط هوایی تجاری در سراسر جهان بیش از ۴۳۰۰ پرواز را در تعطیلات کریسمس لغو کردند، زیرا موج فزاینده عفونت‌های ناشی از سویه جدید کرونا، اومیکرون، باعث ایجاد عدم اطمینان و سردرگمی مسافران شده است.

نیروی دریایی آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد یک ناو جنگی این کشور استقرار خود در آب‌های آمریکای جنوبی را به دلیل شیوع اومیکرون متوقف کرده است. این ناو در ایستگاه دریایی خلیج گوانتانامو، کوبا، مستقر بود و طبق برنامه باید به سمت مناطق جنوبی حرکت می‌کرد. این کشتی کمی بیش از ۱۰۰ خدمه دارد و افرادی که آزمایش کرونای آنها مثبت شده را قرنطینه کرده است.

کد خبر 645388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha