شمار موارد کرونا روز جمعه برای سومین روز پیاپی در انگلیس رکوردشکنی کرد و تخمین‌های جدید نشان می‌دهد که شمار بزرگی از جمعیت لندن دچار عفونت با سویه‌ی جدید اُمیکرون کرونا شده‌اند.

LOndon

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز انتشار سریع اُمیکرون در انگلیس باعث اوج‌گیری موارد کرونا در هفت روز گذشته در این کشور به خصوص در پایتخت یعنی لندن شده است.

مدل‌سازی‌های که «اداره ملی آمار» (ONS) انگلیس در روز جمعه نشان داد که شمار لندنی‌های دارای عفونت با سویه‌ی اُمیکرون هستند، ممکن است از یک بیستم جمعیت این شهر در ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) به یک دهم جمعیت آن در روز یکشنبه رسیده باشد.

بسیاری از صنایع و شبکه‌های حمل‌ونقل به علت اینکه کارکنان بیمارشان خودشان را قرنطینه کرده‌اند، با کمبود نیرو مواجه هستند و بیمارستان‌ها در انگلیس درباره خطر این کمبود کارکنان بر ایمنی بیماران هشدار داده‌اند.

با این حال، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعمال محدودیت‌های جدید را رد کرد و گفت درباره شدت اُمیکرون و میزان‌های بستری شدن ناشی از آن تردیدهایی وجود دارد.

بر اساس داده‌های دولت انگلیس، شمار موارد جدید کرونا در روز جمعه ۱۲۲۱۸۶ مورد است که نسبت به ۱۱۹۷۸۹ مورد در روز پنجشنبه افزایش نشان می‌دهد و  این سومین روز پیاپی است که موارد عفونت بیش از ۱۰۰۰۰۰ مورد هستند.

با اینکه پژوهش‌های اخیر در انگلیس نشان می‌دهند که سویه‌ اُمیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کرونا با میزان پایین‌تر بستری شدن همراه بوده است، مقامات بهداشتی جانب احتیاط را درباره چشم‌انداز آینده نگه داشته‌اند.

جنی هریس، رئیس سازمان امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) گفت: «بارقه‌ای از امید کریسمسی دیده می‌شود.. اما یقینا هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که بتوانیم احتمال تهدید جدی را پایین بیاوریم.»

«آنچه ما اکنون با آن مواجهیم تعادل واقعا ظریفی میان خطر ظاهرا پایین‌تر بستری شدن ناشی از این سویه - که خبری عالی است- و واگیری بالا و گریز آن از برخی از پاسخ‌های ایمنی است.»

دولت انگلیس روز جمعه ۱۳۷ مرگ جدید در طول ۲۸ روز پس از آزمایش مثبت کرونا را اعلام کرد که نسبت به ۱۴۷ مورد مرگ روز پنجشنبه کاهش نشان می‌دهد و شمار کل مرگ‌های ناشی از کرونا را در این کشور به ۱۴۷۸۵۷ می‌رساند که بالاترین رقم در اروپا است.

تخمین‌های اداره ملی آمار (ONS) نشان می‌دهد شیوع کرونا در همه بخش‌های بریتانیا افزایش یافته است: تخمین موارد عفونت در  انگلستان در طول شش روز منتهی به ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) حدود یک نفر در هر ۳۵ نفر جمعیت یعنی معادل ۱.۵۴ میلیون نفر است. مدل‌سازی‌های اولیه نشان میدهد در روزهای بعدی این میزان است تا روز یکشنبه به ۲ میلیون نفر یعنی یک در ۲۵ رسیده باشد.

کد خبر 645355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha