نخستین بررسی دولت انگلیس نشان می‌دهد خطر بستری شدن در بیمارستان به علت کرونای اُمیکرون تا ۷۰ درصد کمتر از کرونای دلتا است.

hospital

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این بررسی بوسیله «سازمان امنیت بهداشتی بریتانیا» (UKHSA) نشان داد افراد مبتلا به سویه‌ی اُمیکرون کرونا نسبت به افراد مبتلا به سویه‌ی دلتا با احتمال ۳۱ تا ۴۵ درصد کمتر به بخش اورژانس مراجعه و با احتمال ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا می‌کنند.

این یافته‌های ابتدایی که «امیدبخش» توصیف شده است، با آنالیز منتشر شده بوسیله پژوهشگران ایمپریال کالج لندن و دانشگاه ادینبورو مطابقت دارد که آنها به هم نتیجه مشابهی رسیده بودند.

با این حال، مقامات بهداشتی انگلیس همچنین هشدار دادند که موارد کرونا در این کشور با «میزانی فوق‌العاده» در حال افزایش است و افزایش مطلق شمار افراد مبتلا به عفونت هنوز می‌تواند به بیماری جدی در شمار قابل‌توجهی از افراد بینجامد و  باعث پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها شود.

البته «گروه مشاور علمی اضطرارها» (Sage) به هیات وزیران انگلیس گفت برای اینکه شمار موارد بستری کرونا به میزان اوج قبلی‌اش در این کشور نرسد، اُمیکرون باید حدود ۹۰ درصد نسبت به دلتا شدت کمتری از لحاظ بستری کردن افراد داشته باشد.

دانشمندان و مقامات بهداشتی در انگلیس نگران هستند که نفع ناشی از خفیف‌تر بودن بیماری ناشی از سویه‌ی اُمیکرون با شمار بیشتر افراد دچار عفونت به علت واگیری بیشتری آن از بین برود.

از طرف دیگر داده‌های مقدماتی UKHSA نشان  می‌دهد که حفاظت در برابر کووید ۱۰ هفته پس از تزریق دوز سوم یادآور شروع به کاهش می‌کند و بنابراین این موضوع مطرح می‌شود که ممکن است برای برخی از افراد در سال ۲۰۲۲ یک دوز چهارم واکسن لازم باشد. این داده‌ها نشان می‌دهد حفاظت اضافی ناشی دوز یادآور با سرعت بیشتری در برابر اُمیکرون نسبت به دلتا کاهش می‌یابد و پس از ۱۰ هفته از دوز سوم واکسن ۱۵ تا ۲۵ درصد پایین‌تر می‌آید. 

داده‌های UKHSA نشان می‌دهد که اُمیکرون در حال حاضر ۷۶ درصد موارد کرونا در انگلستان را تشکیل می‌دهد و به سویه‌ی غالب تبدیل شده است.

کد خبر 645195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha