سازمان غذا و داروی آمریکا روز پنجشنبه به قرص ضد ویروسی شرکت مرک برای کووید-۱۹ برای بزرگسالان در معرض خطر بالای بیماری شدید مجوز داد.

molnupiravir

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌بی‌سی نیوز  سازمان غذا و داروی آمریکا روز پنجشنبه قرص خورکی ضدکرونای شرکت مرک را برای درمان کووید-۱۹ در برخی از بزرگسالان تایید کرد.

بر اساس بیانیه این سازمان، این قرص به نام «مولنوپیراویر» (molnupiravir) برای بزرگسالان بالای ۱۸ سالی که در معرض خطر بالای بیماری شدید کرونا هستند و «گزینه درمانی تاییدشده دیگری برایشان در دسترس نیست یا از لحاظ پزشکی مناسب نیست» تایید شد. این دارو برای مصرف در زنان باردار توصیه نمی‌شود.

این دومین قرص خوراکی است که برای درمان کووید-۱۹ تایید می‌شود. سازمان غذا و داروی آمریکا روز چهارشنبه قرص پاکسلووید ساخت شرکت فایزر را برای گروه گسترده‌تری از افراد، هر فرد بالای ۱۲ سال که در معرض خطر بالای بیماری شدید کرونا قرار دارد، تایید کرد.

بررسی‌ها نشان داده‌اند قرص شرکت مرک نسبت به قرص شرکت فایزر اثربخشی کمتری دارد: این قرص باعث کاهش ۳۰ درصدی خطر بیماری شدید یا مرگ ناشی از کرونا می‌شود، در حالیکه اثربخشی قرص شرکت فایزر ۸۹ درصد است.

شرکت مرک گفته است که انتظار دارد سه میلیون دوره درمانی قرص مولنوپیراویر را در ماه ژانویه (بهمن) آماده تحویل داشته باشد.

هر دو داروی خوراکی شرکت‌های مرک و فایزر باید به طور زودرس در طول ۳ تا ۵ روز اول پس از ابتلا به کووید به صورت چند قرص در روز برای پنج روز مصرف شوند.

کد خبر 645185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha