یکشنبه ۷ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

از آنجایی که یافتن جای پارک در خیابان به هفت خوان رستم تبدیل شده است، توصیه اکید بر این است که شهروندان برای پارک خودرو‌های خود از پارکینگ‌های طبقاتی استفاده کنند.

البته این درخواست کاملا بجاست و به نظر می‌رسد در صورت افزایش تعداد پارکینگ‌ها در حل معضل جای پارک مفید واقع شود.

اما مشکل اینجاست که برخی پارکینگ‌ها با ساعت کاری فروشگاه‌ها هماهنگ نیستند. برای مثال یک پارکینگ طبقاتی که دقیقا کنار فروشگاهی بزرگ قرار دارد، دست کم 2 ساعت زود‌تر به ساعت کاری خود پایان می دهد.

به این ترتیب این پارکینگ برای مشتریان فروشگاه که تعداد آنها کم‌ هم نیست، کاملا بدون استفاده می‌ماند و آنها همچنان مجبورند در خیابان دنبال جای پارک بگردند.

بهتر است که ساعت کار پارکینگ‌ها یا دست کم پارکینگ‌هایی که نزدیک مراکز خرید قرار دارند با ساعات کاری این مراکز هماهنگ شوند تا زمینه آسایش شهروندان فراهم شود.

تورم در ترازو‌ها

آن زمان که هنوز داشتن ترازو در خانه‌ها باب نبود، مردم برای آگاه شدن از وزن خود به دارو‌خانه‌‌ها می‌رفتند و با استفاده از ترازو‌هایی که در داروخانه‌ها قرار داشت وزن خود را می‌کشیدند.

برای این کار لازم بود تا سکه‌ای درون محفظه مخصوص انداخته شود. اما رفته رفته ارزش سکه‌ای که داخل ترازو‌ها انداخته می‌شد، بیشتر شد و به جایی رسید که مردم سکه‌های 25 تومانی و سپس 50 تومانی را داخل این ترازو‌ها انداختند.

اما اخیرا برخی دارو‌خانه‌ها دست به ابتکار تازه‌ای زده‌اند. این دارو‌خانه‌ها مبلغ 100 تومان را به صورت دستی دریافت کرده و سپس یک سکه 50 تومانی به مشتری می‌دهند تا آن را داخل ترازو بیندازد.

به این ترتیب ترازو‌ها هم با وجود اینکه سکه‌ای بیشتر از 50 تومانی وجود ندارد تا داخل آنها انداخته شود از روند تورم عقب نمانده‌اند.

قطع خط ممتد

در شرایطی که بسیاری از راننده‌ها خطوط ممتد وسط خیابان را جدی نمی‌گیرند و
به راحتی از روی آن دور می‌زنند، به نظر می‌رسد تنها راه چاره، ریل‌های سیمانی باشد که وسط برخی خیابان‌های شهر نصب شده است.

این مسیر سیمانی امکان دور زدن راننده‌های متخلف را از میان برده و ترافیک را  در مسیر رفت و برگشت روان‌تر می‌کند.

نوار‌های یاد شده از فضای سبز بلوار‌ها نازک‌تر بوده و از عرض خیابان نیز کم نمی‌کنند. به همین دلیل برای خیابان‌های دوطرفه کم‌عرض نیز مناسب به نظر می‌رسند.

به هر حال تا زمانی که هر شهروندی پلیس خود باشد و در نبود مامور راهنمایی و رانندگی نیز به قوانین احترام بگذارد بهتر است قوانین به این شکل اعمال شوند.

ماجرای قطع خطوط ممتد و دور زدن از روی آنها به خیابان‌ها ختم نمی‌شود و در جاده‌های بین شهری نیز بسیار رواج دارد. در این جاده‌ها دور زدن یا وارد شدن به مسیر‌مقابل فقط از روی خطوط متقاطع مجاز است.

این در حالی است که خطوط متقاطع و ممتد به نسبت ویژگی‌های جاده تعیین و ترسیم می‌شوند و بنابراین قطع خطوط ممتد خطرات بسیاری را برای راننده‌ و سرنشینان در پی دارد. 

فقط بید نیست که می‌لرزد

گویا برخی شهروندان می‌پندارند فقط بید است که در برابر هر بادی می‌لرزد و سایر درختان از خطر لرزیدن و افتادن به دورند.

این در حالی است که افتادن درخت‌ها همزمان با وزیدن تندباد‌های بهاری و پاییزی به خوبی نشان می‌دهد همه درخت‌ها در معرض سقوط قرار دارند.

در این میان درختانی که خود شهروندان آنها را کاشته‌اند بیش از سایر درخت‌ها در معرض خطرند زیرا تعدادی از آنها در عمق مناسبی کاشته نشده‌اند و بنابراین ریشه آنها محکم در خاک قرار نگرفته‌ است.

بنابراین به نظر می‌رسد برای نجات بدنه خودروها، حیات درختان و بالاخره از همه مهم‌تر رهگذران، به محض مشاهده درختانی که خمیده شده‌اند و از استحکام مناسبی برخوردار نیستند، بهترین راه تماس با شماره 137 است تا ماموران شهرداری برای ترمیم و هرس کردن آن در محل حاضر شوند.

کد خبر 64503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز