جمعه ۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

به نظر می‌رسد که همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان از شدت توجه به کیفیت زولبیا و بامیه کاسته شده است و شاید این ارتباط مستقیم با کاهش تقاضا داشته باشد.

زولبیا و بامیه‌ در سراشیبی

پیش از آغاز ماه مبارک رمضان اعلام شده بود که با قنادی‌هایی که اقدام به عرضه زولبیا و بامیه غیربهداشتی و بی‌کیفیت کنند، برخورد خواهد شد. هرچند این طرح در روز‌های نخست با قدرت پیش رفت اما کیفیت نامطلوب برخی زولبیا و بامیه‌ها که در شهر عرضه می‌شود، حاکی از آن است که به اندازه قبل به این نکته توجه نمی‌شود.

به همین منظور توصیه می‌شود که همانند گذشته دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا پرمصرف‌ترین شیرینی ماه مبارک رمضان همچنان با کیفیت به دست مردم برسد.

البته کماکان مصرف خرما و حلوا ارده به عنوان جایگزین زولبیا و بامیه توسط پزشکان توصیه می‌شود.

ایمن سازی مدارس

تعداد و نوع جراحت های دانش‌آموزی مدارس به خوبی نشان می‌دهد بخشی از محوطه این مراکز آموز شی با ملاک‌های ایمنی همخوانی ندارد.

برای نمونه اشیا‌ و لبه‌های نوک‌تیزی در محدوده برخی مدارس وجود دارد که هر از گاهی، دانش‌آموزان بعضا بازیگوش را مجروح و روانه بیمارستان می‌کند.

این در حالی است که به ویژه در مدارس پسرانه باید هر نوع وسیله خطرناکی از جلوی دست و پای دانش‌آموزان برچیده شود تا کمتر شاهد کودکان مجروح باشیم.

زیرا جدای از خطرات جسمی، مصدومیت دانش‌آموزان خطر عقب‌افتادگی چند روزه و حتی چند ماهه از روند عادی تحصیل را در پی دارد. گاهی جبران این عقب‌افتادگی‌ برای آنها سخت و دشوار می‌نماید و گاه دانش‌آموزان را مجبور به بازخوانی دروس مدرسه در سال  تحصیلی آینده می‌کند.

به هر حال به نظر والدین دانش‌آموزان مجروح، فضای مدرسه‌ها نیازمند بازبینی و گاهی تعمیرات اساسی است تا با استاندار‌د‌های مدرسه سازی کمی منطبق‌تر شود.

پدربزرگ روی الاکلنگ

گاهی اوقات پس از ساعتی، اصرار کودک و انکار والدین، جنگ به نفع کودک کلافه از نشستن در خانه، مغلوبه می‌شود و کودک دست در دست پدر ومادر به پارک
 سر کوچه می‌رود تا سوار الاکلنگ شود و روی صندلی تاب، زمین را به عقب و جلو براند.

اما زنجیر‌های پاره شده تاب و بلبرینگ‌های شکسته شده الاکلنگ تمام آرزو‌های او را خراب می‌کند. ماجرا از این قرار است که پدر بزرگی با نوه خود یا جوانی با دوستانش سوار تاب و الاکلنگ شده‌اند و وزن زیاد آنها موجب خراب شدن وسایل بازی شده است.

با اینکه ماموران شهرداری سعی می‌کنند در اولین فرصت ممکن، وسایل بازی را بازسازی کنند اما معمولا کودکان در لحظه زندگی می‌کنند و وعده فردا و پس فردا روی آنها کارساز نیست.

بنابراین بهتر است علائم مربوط به ممنوعیت استفاده از وسایل بازی برای بزرگسالان به پارک‌ها  و بوستان‌های دارای وسایل بازی هر چه زودترارسال شوند. شاید از این طریق اشک‌ریختن‌های کودکان محروم از بازی دیگر تکرار نشود.

پارک در خطر

کمبود جای پارک در سطح شهر موضوعی است که اغلب رانندگان را کلافه می‌کند. گاهی برای یافتن جای پارک باید یک ساعت در خیابان‌ها دور زد تا بالاخره جایی پیدا شود.

این نکته موجب شده است که رانندگان به هر جایی برای پارک خودروی خود تن بدهند و این در حالی است که ممکن است وقتی باز‌می‌گردند با نسخه اوراق شده خودروی خود مواجه شوند.

با وجود اینکه پارک خودرو زیر داربست‌های ساختمانی ممنوع است اما در برخی موارد این مکان ها به طور رسمی به پارکینگ تبدیل شده و خودرو‌ها زیر آن صف می‌کشند.

این در حالی است که هر لحظه احتمال سقوط مصالح ساختمانی روی خودرو وجود دارد. شاید به دلیل همین کمبود فضا در شهر است که پارکینگ‌های عمومی، قیمت‌ها  را افزایش داده‌اند.

کد خبر 64343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز