کمیته بین‌المللی المپیک از تماس منظم با ایران در رابطه با رعایت منشور المپیک خبر داده است. این کمیته هم‌چنین تاکید کرده که ایران منشور المپیک را نقض نکرده است.

المپیک توکیو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، خبرگزاری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که این رسانه در دو نوبت و به صورت جداگانه برای اظهارنظر مقامات کمیته ملی المپیک ایران در مورد موضوعات مورد مناقشه ورزشی و رعایت منشور المپیک با ایران مکاتبه کرده، ولی پاسخی دریافت نکرده است.

CNN ادامه داده است: کمیته بین المللی المپیک مدعی است که از طریق "منشور المپیک" از ورزشکاران خود محافظت می‌کند، IOC در پاسخ به سی‌ان‌ان گفته است. «در این مورد با کمیته ملی المپیک ایران (NOC) در تماس منظم هستیم و به این کمیته اطمینان داده شده که ایران متعهد به رعایت کامل منشور المپیک است». 

کمیته بین‌المللی المپیک به CNN گفته است: «تا جایی که می‌دانیم، هیچ گونه نقض اصل عدم تبعیض توسط ورزشکاران ایرانی در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو صورت نگرفته است».

کمیته بین‌المللی المپیک هم‌چنین می‌گوید، برای ابراز نگرانی از برخی اتفاقات و اظهارنظرها، به کمیته ملی المپیک ایران نامه نوشته و کمیته بین‌المللی المپیک از ایران خواسته تا وضعیت را شفاف‌سازی کند و در مورد اینکه کمیته ملی المپیک همچنان مطابق با منشور المپیک فعالیت خواهد کرد، خواستار اطمینان خاطر شده است.

IOC تاکید کرده که این تضمین‌ها را طی نامه‌ای از ایران دریافت کرده‌ است.

کد خبر 644988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha