سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: از دانش‌آموزانی که بر اساس قانون ازدواج می‌کنند حمایت می‌کنیم تا بتوانند ادامه تحصیل بدهند.

مهدی متقی‌فر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مهدی متقی‌فر اظهار کرد: این مهم به ترویج ازدواج و پایین آمدن سن ازدواج کمک می‌کند.

متقی‌فر در پاسخ به این سوال که حضور دانش آموز متاهل در مدرسه چه پیامدهایی دارد و آیا این می‌تواند منجر به ازدواج در سنین پایین شود؟ گفت: قطعا مدنظر آن‌ها ازدواج دختران کم سن و سال نیست. دختران دبیرستانی می‌توانند ازدواج کنند، به طور مثال پیش‌تر دختری که ۱۶ یا ۱۷ سال داشت ازدواج می‌کرد عذرش را از مدرسه می‌خواستند و طبیعتا این با قانون جوانی جمعیت و از سوی دیگر فرهنگ ترویج ازدواج منافات دارد.

وی افزود: ما در مورد سن ازدواج از آن طرف افتاده‌ایم، یعنی قرار بود ازدواج در ۲۳.۲۴ سالگی باشد، اما اکنون سن ازدواج دختران و پسران تا ۳۰.۳۵ و حتی تا ۴۰ سال رفته و در ۴۰ سالگی دچار وسواس می‌شوند که آیا می‌توانند یا نمی‌تواند ازدواج کنند، اکثرا ازدواج نمی‌کنند و متاسفانه دچار تجرد قطعی می‌شوند.

متقی‌فر بیان کرد: قطعا ما طرفدار ازدواج معقول از روی بلوغ و عقل هستیم و معتقدیم هم دختر و هم پسر باید به یک بلوغ عقلی و استقلال فکری برسند و به ازدواج فکر کنند و این می‌تواند کمک کند.

کد خبر 644942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    1 0
    بهترین سن ازدوج برای دختران از17سال میباشد البته بایستی دراین خصوص توسط اولیا ومربیان برنامه ریزی وحتی در مدارس افرادی خبره ودانش اموخته ودلسوزوکسیکه برای ازدواج جوانان از صفر تاصد راهنما ومدبر باشد .ضمنا با برنامه خوب توسط دولت برای ازدواج از منابع ملی این کشور که نفت سرمایه اصلی میباشدبرای اسکان تحصیل ومعاش نیروی جوان استفاده شود. چرا چون نیروی جوان سرمایه اصلی کشور ما میباشد البته کنترل شده نه بی مهابا ولاابلیگری این نیروی جوان سرمایه اصلی این مملکت میباشد وبا فرزند اوری بعنوان بزرگترین نعمت خدادادی وازدیاد نسل وایجاد انگیزه همراه با دانش برای بهبود جمعیت جوان برای مدت 10سال فقط از طریق ایجاد شغل ودر امد خواهد بود پس این امر را بایستی دولت در سرلوحه کلیه امور حتی از نان شب هم واجب تر میباشد به انجام برسانند به امید انروز