همه ما آدم‌ها دوست داریم که پوست زیبایی داشته باشیم. اما در میان خانم‌ها مراقبت و حفظ زیبایی پوست اهمیت بسیار بیشتری دارد. مراقبت از پوست صورت و بدن یک امر واجب است؛ به خصوص اگر بعد از ۳۰ سالگی هستید؛ حتما باید روتین‌های پوستی را در برنامه خود قرار دهید.

image-20211222110714-1.jpeg

زیرا در این سن افراد با تغییراتی روبرو می‌شوند که تا قبل از آن با آنها روبرو نبوده‌اند. با این مقدمه، ما قصد داریم از روش‌های مراقبت پوست صحبت کنیم؛ روش‌هایی امیدوارکننده برای داشتن پوست شادابی با طول عمر بیشتر.

۱. سپر شیمیایی تهیه کنید

معمولا در همه جا به شما توصیه می‌شود که از ضد آفتاب استفاده کنید. درواقع استفاده از کرم‌های ضد آفتاب یکی از آسان‌ترین راه‌هایی است که کمک می‌کند تا پوست شما جوان‌تر دیده شود. بررسی‌ها نشان داده است که حدود ۹۰ درصد از چین و چروک‌ها به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. به همین دلیل هم همیشه پیشگیری بهتر از درمان است؛ این کرم کمک می‌کند تا چین و چروک و خطوط عمیق بر روی پوست شما ایجاد نشود.

آسیب ناشی از نور آفتاب حتی در زمستان هم وجود دارد و می‌تواند سلامت پوست شما را تهدید کند. درواقع اشعه خورشید در زمستان هم به اندازه روزهای آفتابی می‌تواند قوی باشد و به پوست شما آسیب بزند. این اشعه حتی از ساختمان‌ها و خیابان‌ها هم بر روی پوست شما منعکس می‌شود.

ضد آفتاب‌ها با داشتن فرمولاسیون قوی از پوست شما در برابر اشعه مضر یو وی (UV) مراقبت می‌کنند. این اشعه یکی از دلایل اصلی سرطان پوست است و SPFهای مختلف ضد آفتاب، سپر مناسبی در برابر این پرتوهای نور است. اگر با این صحبت‌ها، بیشتر از همیشه قانع شده‌اید که مصرف روزانه ضد آفتاب را جایگزین کنید، ما به شما جدیدترین محصولات برند سینره را پیشنهاد می‌دهیم؛ برندی ایرانی و پرافتخار که بسیاری از افراد، از انواع محصولات آن راضی هستند و دسترسی به آنها از طریق خرید آنلاین از وب‌سایت‌های معتبر و یا فروشگاه‌ها و داروخانه‌هاست. همچنین این برند شهرت بسیار خوبی برای محصولات مو دارد که نسبت به برندهای خارجی، قیمت بسیار مناسبی هم دارند.

۲. تمیزی پوست هم نشانه ایمان است

۵+۱ راهکار مراقبت از پوست که ناجی شما در برابر پیری زودرس هستند

اگر به تمیزی و پاکی پوست ایمان دارید، باید بدون بهانه و معطلی، در زمان‌های مشخصی، تمیز کردن آن را انجام دهید. برای اینکار دو مرحله ضروی است. صبح‌ها بعد از خواب، پوست خود را با شوینده‌های مناسب بشویید و شب‌ها نیز اینکار را تکرار کنید.

اگر از مواد آرایشی استفاده می‌کنید، پس باید اینکار را جدی بگیرید و هرگز با کرم و آرایش به خواب نروید. رعایت این نکته موجب می‌شود تا روند بازسازی پوست شما سریع‌تر انجام شود. زمانی که آلودگی‌ها از روی پوست پاک شود؛ پوست شما امکان تنفس پیدا می‌کند و شاداب و جوان می‌ماند. علاوه بر این می‌توانید از کارشناسان پوست کمک بگیرید تا پاک کننده‌های مناسبی را انتخاب کنید.

برای انتخاب پاک کننده مناسب، پیشنهاد ما، خرید محصولات شون است که نمایندگی مختلفی در سطح کشور دارد و همچنین قابل تهیه از سایت‌های معتبر وجود دارد. قیمت محصولات پاک کننده این برند برای مو  و پوست بسیار مناسب است و به دلیل گیاهی بودن انواع شامپو، فوم ‌های شستشو و حتی رژ لب، کرم پودر، کانسیلر و ... آن، آسیبی به پوست شما وارد نمی‌کند. به عنوان مثال محلول‌های پاک کننده صورت شون برای انواع پوست چرب، خشک و غیره طراحی و تولید می‌شود.

۳. برس و اسفنج آرایشی را به حمام ببرید

۵+۱ راهکار مراقبت از پوست که ناجی شما در برابر پیری زودرس هستند

بررسی‌ها نشان داده است که برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی محل تجمع و رشد باکتری‌ها و آلودگی‌ها هستند. با این حال حدود ۷۲ درصد از زنان هیچ گاه برس و اسفنج خود را نمی‌شویند. بنابراین بهتر است هر دو یا سه هفته یک بار، برس و اسفنج‌های آرایشی خود را بشویید. برای این کار چند قطره مایع یا محلول تمیز کننده صورت یا شامپو و مقداری آب ولرم را در یک ظرف ترکیب کنید و برس‌ها را در آن تکان دهید تا تمیز شوند. سپس می‌توانید با آب ولرم آنها را آب بکشید و در جایی قرار دهید که به خوبی خشک شوند. راه‌های دیگر شستشوی برس و اسفنج آرایشی، در این مقاله منتظر شما هستند.  

۴. هفت پادشاه را در خواب ببینید

دو عامل مهمی که در سلامت پوست شما اهمیت دارند؛ خواب خوب و با کیفیت است؛ بدن یک انسان بزرگسال در هر شبانه‌روز، به ۶ تا ۸ ساعت خواب شبانه نیاز دارد تا ترمیم‌های لازم در این مدت انجام شود. کمبود خواب در دراز مدت، علاوه بر اینکه بر خلق و خو تاثیر منفی دارد، قاتل خاموش پوست زیبای شما نیز هست.

همچنین ورزش را فراموش نکنید. اگر می‌خواهید تا ۹۰ سالگی خودتان با زنبیل برای خریدهایتان بیرون بروید و پوست‌تان هم مانند مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های فیلم‌های ژاپنی و چینی همچنان در این سن هم شاداب باشد، ورزش را جزو روتین زندگی خود کنید. 

۵. بطری آب را از جلوی چشمانتان دور نکنید

برای مراقبت بهتر از پوست شما نیاز دارید که هر روز به میزان ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. نوشیدن مداوم آب به آبرسانی اعضای داخلی بدن و پوست شما کمک قابل توجهی خواهد کرد و برای بهتر شدن این روند می‌توانید مقداری آب لیموی تازه یا تکه‌های لیمو ترش را به آب اضافه کنید تا نتیجه بهتری به دست بیاورید. علاوه بر این استفاده از مواد غذایی با فیبر بالا به سیستم گوارش شما کمک می‌کند تا آب کمتری هم از دست بدهد.

۶- نفس عمیق بکشید و لبخند بزنید

این روزهای شلوغ زندگی، بدون فاکتور استرس و اضطراب، بیشتر به رویایی دور می‌ماند، اما بیایید و همچنان با این عامل سمج مقابله کنید. راه‌هایی مانند ۳۰ دقیقه پیاده‌روی یا ورزش، روش خوبی برای مقابله با استرس است. علاوه بر آن، هربار که دچار استرس شدید، سعی کنید چند نفس عمیق بکشید و برای رفع آن، راه‌حل‌های علمی مناسب را بیاموزید.  

اما چرا استرس را اینقدر جدی می‌گیریم؟ این وضعیت پر کورتیزول، موجب تضعیف سیستم دفاعی بدن می‌شود و از بازسازی سلول‌های بدن به صورت ایده‌آل جلوگیری می‌کند. اما داشتن فعالیت بدنی به میزان کافی نه تنها از پوست مراقبت می‌کند، بلکه فعالیت‌های سلول‌های خونی را هم افزایش می‌دهد و این کار به اکسیژن رسانی هم کمک خواهد کرد. ورزش موجب بالا رفتن ضربان قلب شما شده و هورمون‌های مفیدی را تولید می‌کند که به روند جوان سازی پوست هم کمک زیادی خواهد کرد.

نویسنده: وحیده امینی

کد خبر 644894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    10 2
    عالی
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      8 2
      بسیار مفید بود
  • US ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 0
    عالی بود
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    3 2
    خوب
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 1
    بسیار مفید بود
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    6 1
    همش الکیه ، ژن باید خوب باشه
  • مریمی IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 3
    عاااااالی بود...ممنون👏👏
  • زهرا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    عالی بود