مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

از عکاسی مدلینگ معمولاً در صنعت مد استفاده می‌شود. در این سبک عکاسی، یک مدل در مقابل دوربین با ژست‌های متعددی قرار می‌گیرد. علاوه‌بر مدل، استودیوی عکاسی یا یک لوکیشن خاص از ملزومات عکاسی مدلینگ به‌حساب می‌آیند. هدف از عکاسی مدلینگ می‌تواند متفاوت باشد.

عکاسی مدلینگ و عروسی.jpg

از عکس‌های مدلینگ برای مقاصد مختلفی استفاده می‌شود، به‌عنوان‌مثال عکس‌های گرفته‌شده از مدل‌های حرفه‌ای، برای چاپ روی جلد مجلات مد و فشن، شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات رسانه‌ای برندهای مختلف لباس، کیف و کفش، جواهرات، لوازم آرایشی و صنایع مرتبط با زیبایی استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که عکاسی مدلینگ تنها به این حیطه محدود نمی‌شود. در این سبک عکاسی، هر فردی می‌تواند در جایگاه مدل و سوژه عکاسی قرار بگیرد و لزومی ندارد که سوژه عکاسی حتماً یک مدل معروف و حرفه‌ای باشد. به‌عنوان‌مثال حتی شما نیز می‌توانید به آتلیه یا استودیوی عکاسی مراجعه کنید و از عکاس بخواهید که از شما چند عکس خوب مدلینگ بگیرد.

انجام خدمات عکاسی عروس و مدلینگ با بهترین لوکیشن ها در باغ عکاسی ماکان

به‌طورکلی گرفتن یک عکس خوب مدلینگ، حتی زمانی‌که سوژه عکاسی یک مدل زیبا و حرفه‌ای است، نیز می‌تواند تا حدودی دشوار باشد. ما در مجموعه ماکان لوکیشن‌های خاص و ویژه‌ای برای عکاسی مدلینگ چه در فضای باز و چه در عمارت در اختیار داریم و تیم حرفه ای و باغ عکاسی ماکان برای ثبت بهترین عکس‌های مدلینگ به صورت کاملاً تخصصی و حرفه‌ای آماده خدمت‌رسانی به شما می‌باشد.

خدمات عکاسی کودک

عکاسی کودک یکی دیگر از خدماتی است که در این مجموعه انجام می شود. تیم تخصصی و حرفه ای ماکان باد اختیار داشتن تجهیزات و امکانات لازم بصورت تخصصی و حرفی از کودکان و دلبندان شما عکاسی کرده و لحظات زیای زندگی شما را ثبت می نماید.

در این مقاله در مورد نحوه گرفتن یک عکس مدلینگ خوب صبحت کرده‌ایم، بنابراین تا پایان با ما همراه باشید.

  1. استفاده از دوربین دیجیتال حرفه‌ای و باکیفیت:

برای عکاسی مدلینگ و عروس تازمانیکه هنوز به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل نشده‌اید، حتماً از یک دوربین دیجیتال استفاده کنید؛ زیرا این دوربین امکان گرفتن عکس‌های متعدد و نامحدود را به شما می‌دهد و می‌توانید بلافاصله کیفیت عکس را مشاهده کنید و درصورت نامطلوب بودن آنها، عکاسی را تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

  1. بک‌گراند، پس‌زمینه و ژست مناسبی برای عکاسی مدلینگ انتخاب کنید:

پس‌زمینه عکاسی مدلینگ می‌تواند سیاه و سفید یا فضای سبز و یا حتی فضای بسته باشد. ایده‌های مختلفی در مورد نحوه ژست گرفتن مدل مقابل دوربینتان در نظر داشته باشید.

  1. اهمیت نورپردازی در عکاسی مدلینگ:

در عکاسی مدلینگ نحوه نورپردازی بسیار حائز اهمیت است. واضح است که نور طبیعی فضای باز با نور داخل ساختمان بسیار متفاوت است. بنابراین اگر تصمیم دارید از مدل خود در فضای بسته و داخل عمارت یا خانه عکاسی کنید، به نحوه نورپردازی توجه ویژه‌ای داشته باشید و اگر عکاسی مدلینگ را در فضای باز انجام می‌دهید، زاویه‌بندی و کادربندی مناسب را فراموش نکنید تا سایه‌های اضافی روی کیفیت عکس شما تأثیر منفی نگذارند.

عکاسی کودک

  1. استفاده از فن یا پنکه برای ایجاد تحرک در عکاسی مدلینگ:

برای افزودن حرکت به عکس می‌توانید از پنکه یا فن استفاده کنید. استفاده از پنکه باعث ایجاد حرکت و موج در لباس و موهای مدل می‌شود و تصویر نهایی را به‌مراتب جذاب‌تر می‌کند. بااین‌وجود، لازم نیست در تمامی عکس‌ها از این تکنیک استفاده کنید.

  1. ارتباط مؤثر و مثبتی با مدل برقرار کنید:

ممکن است مدل شما مبتدی باشد و برای اولین‌بار است که مقابل دوربین قرار می‌گیرد. بنابراین دور از انتظار نخواهد بود که کمی عصبی و مضطرب باشد. حتی گاهی مدل‌های حرفه‌ای نیز ممکن است در چنین شرایطی قرار بگیرند. برای اینکه بتوانید عکس‌های خوب و باکیفیتی از مدل بگیرید باید کاری کنید که او در کنار شما احساس راحتی کند و مؤذب نباشد. می‌توانید در طول عکاسی با مدل در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید، این‌کار کمک می‌کند تا زودتر با شما ارتباط برقرار کند و در نتیجه می‌توانید عکس‌های بهتری از او بگیرید.

  1. حفظ تعادل نور سفید و نوردهی به سمت راست:

نکات تکنیکی و فنی در عکاسی مدلینگ بسیار مهم است اما همه چیز نیست. رعایت تعادل در نور سفید و رعایت اصول تکنیک نوردهی به سمت راست (ETTR) می‌تواند به زیاد شدن جزئیات سایه‌ی تصویر و همین‌طور جزئیات هایلایت‌ها کمک کند.

  1. اهمیت کادربندی عکس‌ها در عکاسی عروس و مدلینگ:

یک عکس عروس داماد یا مدلینگ خوب باید به‌دقت کادربندی شود. در حین عکاسی در نظر داشته باشید چه بخشی از فضا و سوژه عکاسی اهمیت بیشتری دارد و چه بخشی از اهمیت کمتری برخوردار است. توجه داشته باشید سوژه اصلی عکاسی عروس مدلینگ، مدل است؛ بنابراین نباید اجازه دهید بقیه جزئیات در فضای اطراف و بک‌گراند تصویر، توجه را از روی مدل کم کرده و به سمت خود معطوف کند.

  1. امتحان کردن ژست‌ها و حالت‌های مختلف برای داشتن یک عکس خوب مدلینگ:

از مدل‌تان بخواهید که ژست‌های متفاوتی در مقابل دوربین بگیرد. در نحوه گرفتن ژست موردنظرتان او را راهنمایی کنید. گاهی اوقات تغییرات جزئی در نحوه ژست گرفتن مثلاً متمایل شدن مدل به جهت خاصی حتی به‌اندازه ۱ اینچ می‌تواند نتیجه نهایی را تا حدود زیادی تغییر دهد و عکس به‌مراتب زیباتری حاصل شود. این شما هستید که می‌توانید از لنز دوربینتان همه‌چیز را کنترل کنید، بنابراین اگر نمایی که از دوربینتان مشاهده می‌کنید، رضایت‌بخش نیست؛ باید از مدل بخواهید تا ژستش را تغییر دهد. اگرچه گاهی مدل‌ها نیز در نحوه ژست گرفتن ایده‌های خلاقانه‌ای دارند اما تصمیم‌گیرنده نهایی دراین‌باره شما هستید.

  1. تغییر فضای اطراف در طول پروسه عکاسی از مدل:

از محیط و لوکیشن عکاسی استفاده کنید. به اطراف حرکت کنید و بهترین نقطه برای عکاسی را پیدا کنید. همه عکس‌ها را از یک نقطه و محل ثابت نگیرید. زوایای مختلف را امتحان کنید و در نهایت خواهید دید که تعداد زیادی عکس باکیفیت و زیبا با جزئیات متفاوت خواهید داشت.

  1. توصیه‌های نهایی:

برای اینکه مدلتان در طول پروسه عکاسی مدلینگ همکاری‌های لازم را با شما داشته باشد و درعین‌حال از لحاظ ظاهری نیز در بهترین حالت خود باقی بماند و خسته و بی‌حال به‌نظر نرسد و درنتیجه بتوانید بهترین عکس‌های مدلینگ را داشته باشید، باید مقدمات زیادی را قبل از آغاز عکاسی فراهم کنید.

عکاسی مدلینگ

هنگام کار کردن با یک مدل، فراموش نکنید که او یک فرد حقیقی و دارای شخصیت و کاراکتر است و نباید به او به چشم یک شی بی‌جان نگاه کنید که در اختیار شماست و شما می‌توانید او را در موقعیت‌های مختلف قرار دهید و او حق هیچ اعتراضی ندارد.

اگر مدل از کار کردن با شما لذت ببرد، نتیجه نهایی که داشتن عکس‌های خوب و باکیفیت است، راحت‌تر به‌دست می‌آید.اما اگر او احساس ناامنی و ناراحتی کند، احساس او در نتیجه کار شما و کیفیت نهایی عکس‌هایی که می‌گیرید، اثرات منفی می‌گذارد. بنابراین راحتی و آرامش جسمی و روانی مدل در عکاسی مدلینگ باید در اولویت اول شما باشد.

کد خبر 644881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha