اتفاق عجیبی که در یک‌دهه گذشته برای کارلوس کی‌روش رخ داده است.

کی‌روش

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

تیم ملی مصر با هدایت کارلوس کی‌روش بازی رده‌بندی جام ملت‌های عرب را به قطر باخت و چهارم شد. تیم سینیور در نیمه‌نهایی هم به تونس باخته بود و این مسئله باعث شده هم‌اکنون فشار بسیار سنگینی روی او وجود داشته باشد. در طول روز ده‌ها خبر در مورد موضع‌گیری تند و منفی اهالی فوتبال مصر علیه مربی پرتغالی منتشر می‌شود و او جایگاهش در این کشور را از هر زمان دیگری متزلزل‌تر می‌بیند. طبیعتا نتایج اخیر کی‌روش در تیم‌های مختلف جای دفاع ندارد، مخصوصا از این جهت که او قول قهرمانی داده بود. با این حال باز هم شکستی دیگر برای مربی پرتغالی از راه رسید. یک نکته جالب و عجیب در مورد کی‌روش این است که نه‌تنها تیم خودش قهرمان نمی‌شود، بلکه به تیم‌هایی می‌بازد که معمولا آنها هم به مقام قهرمانی تورنمنت نمی‌رسند!

در جام ملت‌های عرب، مصر به تونس باخت، اما تونس قهرمان نشد و بازی فینال را به الجزایر واگذار کرد. کی‌روش با تیم ملی کلمبیا هم در یک تورنمنت حاضر شد. تیم او در مرحله یک‌چهارم نهایی کوپاآمریکا ۲۰۱۹ به شیلی باخت و حذف شد، اما خود شیلی در نیمه‌نهایی به پرو باخت و پرو هم در فینال مغلوب برزیل شد. کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران حضور در ۲ جام ملت‌های آسیا را تجربه کرد. او در جام ملت‌های ۲۰۱۵ در مرحله یک‌چهارم نهایی به عراق باخت، خود عراق در نیمه‌نهایی برابر کره‌جنوبی شکست خورد و کره هم فینال را به استرالیا باخت! در جام ملت‌های ۲۰۱۹ هم ایران در نیمه‌نهایی در حالی به ژاپن باخت که ژاپن در فینال مغلوب قطر شد.

کی‌روش همچنین با تیم‌ملی ایران در ۲ دوره جام‌جهانی هم حاضر بود. سال ۲۰۱۴ از گروه ما آرژانتین و نیجریه صعود کردند که آلبی‌سلسته تا فینال هم رفت، اما آنجا به آلمان باخت. نیجریه ولی بلافاصله در یک‌هشتم نهایی با شکست ۲ بر صفر برابر فرانسه اوت شد. در سال ۲۰۱۸ هم ۲ تیم اسپانیا و پرتغال از گروه ایران صعود کردند که هر دو به سرعت، در مرحله یک‌هشتم نهایی با شکست برابر روسیه و اروگوئه به خانه برگشتند. آخرین‌بار که تیم حذف‌کننده کی‌روش قهرمان شده، به جام‌جهانی ۲۰۱۰ برمی‌گردد. کارلوس در آن زمان هدایت تیم ملی پرتغال را برعهده داشت و در یک‌هشتم نهایی به اسپانیا باخت. ماتادورها تا فینال بالا رفتند و آنجا با شکست هلند قهرمان شدند.

نکته جالب دیگر در مورد کی‌روش این است که او بعد از شکست برابر ژاپن در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ پاداش مقام سومی را از فدراسیون فوتبال گرفت، درحالی‌که این مسابقات اصلا بازی رده‌بندی نداشت! با این حال جام ملت‌های عرب رده‌بندی داشت که کی‌روش آن را باخت و طبیعتا نمی‌تواند توقع دریافت جایزه سومی داشته باشد.

کد خبر 644825
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    1 0
    کی روش خیلی گردن کلفته