همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: علت کاهش میدان دید در پایتخت امروز به علت افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق است.

به گزارش واحد مرکزی خبر یوسف رشیدی گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش الودگی هوا در سطح شهر تهران، افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق در هوا ناشی از منابع طبیعی از جمله غبار محلی است ومنابع و عوامل انسانی مانند ترافیک تاثیری در آن نداشته است.

وی گفت: هم اکنون غلظت ذرات معلق در شمال تهران به ویژه درمحدوده اقدسیه بیشتر است و جنوب شهر از نظر این ذرات وضع بهتری دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد :همچنین براساس اطلاعات این ایستگاهها ، آلودگی ناشی از ترافیک ( مونوکسید کربن ) در سطح شهر تهران در مقایسه با روز گذشته تغییری نکرده است و هم اکنون شاخص آلاینده مونوکسید کربن در حد سالم قرار دارد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا تاکید کرد : در صورتی که وضع سکون بدون بارندگی در هوای تهران را داشته باشیم احتمال افزایش دیگر آلاینده ها از جمله مونوکسید کربن در هوا وجود دارد.

رشیدی با بیان اینکه وضع کنونی مشکلی را برای شهروندان ایجاد نمی کند، افزود : در صورت افزایش مونوکسید کربن توصیه های لازم به شهروندان اعلام می شود.

کد خبر 64475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز