سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

فرماندار قصرشیرین گفت: مدارس ۲ نوبت صبح در ساعت ۱۱ و شیفت بعد ازظهر این شهرستان امروز سه‌شنبه به‌دلیل گرد و غبار شدید و شرایط جوی و آلودگی هوا تعطیل شد.

دانش آموز ـ مدرسه ـ کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار،  فرماندار قصرشیرین افزود: تعطیلی مدارس با توجه به کاهش شدید دید و خطر آن برای سلامت دانش آموزان اعلام شده است.

وی اظهار داشت:  طبق اعلام اداره هواشناسی قصرشیرین هم اکنون میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار در این شهرستان به ۴۰۰ متر کاهش یافته و این نشان از آلودگی شدید جوی این منطقه مرزی است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: میزان دید افقی در این شهرستان اکنون ۹ هزار و ۶۰۰متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین نیز گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده توسط ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، کیفیت هوای این شهرستان  امروز (سه شنبه) با شاخص کیفیت۵۰۰ در حالت بحرانی و وضعیت قهوه ای و خیلی خطرناک قرار گرفته است.

«پژمان فتاح‌پور» افزود: این وضعیت برای تمامی گروه ها خطرناک است و مردم جز در موارد اضطرار نباید از منزل خارج شوند.

از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۴۹روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار و آذر ماه ۱۰ روز بوده است.

چهار هزار و ۱۲۷ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۵۲ مدرسه شهری، روستایی و عشایری قصرشیرین در سال جاری به تحصیل مشغول هستند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.  

کد خبر 644685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha