دوکاتی قرار است از سال ۲۰۲۳ جایگزین انرجیکا به‌عنوان تنها سازنده موتورسیکلت‌های برقی برای مسابقات جهانی این موتورسیکلت‌ها (MotoE) شود و نمونه اولیه موتورسیکلت برقی مسابقه‌ای الکتریکی جدید این شرکت ایتالیایی اکنون با یک جلسه آزمایشی در میزانو برای اولین بار در پیست معرفی شده است.

دوکاتی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، موتورهای مسابقه‌ای الکتریکی اساساً با مشکلاتی مشابه موتورسیکلت‌های برقی جاده‌ای روبرو هستند. مشکلاتی مانند اندازه، وزن و نیروی ویژه نسبتاً کم که توسط باتری‌های لیتیومی ایجاد می‌شود و تخلیه سریع نیرو توسط این باتری‌ها وقتی دریچه گاز در سرعت‌های بالا حسابی باز می‌شود.

تا به امروز، سری MotoE توسط شرکت انرجیکا، متخصص ساخت موتورسیکلت‌های برقی مورد حمایت بوده است.

دوکاتی الکتریکی آماده مسابقه می‌شود | چالش بین برقی‌ها و بنزینی‌ها

حالا بیایید محاسباتی را برای برای مقایسه بین موتورهای برقی و بنزینی داشته باشیم: یک لیتر بنزین حدود ۸.۹ کیلووات ساعت انرژی دارد، بنابراین یک مخزن سوخت ۲۲ لیتری نشان‌دهنده تقریباً ۱۹۶ کیلووات ساعت در است که یک موتورسیکلت MotoGP را به سمت توقف کوتاه هدایت می‌کند. حتی با فرض تبدیل نسبتا ناکارآمد ۵۰ درصدی انرژی به گشتاور از طریق یک موتور احتراقی، واضح است که لیتیوم هنوز چه چالشی را برای تیم‌های سطح بالای مسابقات ایجاد می‌کند. قدرت هرگز مسئله‌ مهمی در این میان نیست، با نیروی الکتریکی می‌توان به عملکرد فوق‌العاده موتور دست یافت، اما گلوگاه اینجا، باتری است.

دوکاتی الکتریکی آماده مسابقه می‌شود | چالش بین برقی‌ها و بنزینی‌ها

امروز، اولین نگاه خود را به موتورسیکلت برقی دوکاتی می‌اندازیم، نمونه اولیه V۲۱L. البته هنوز جزئیات فنی آن منتشر نشده است و احتمالاً مواردی مانند وزن، قدرت، ظرفیت باتری و مواردی از این دست همگی هنوز نامشخص هستند و پیشرفت‌های زیادی تا قبل از اولین مسابقات موتورسواری در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد گرفت. از آنجایی که دوکاتی در قاب‌های مونوکوک و استفاده گسترده از فیبر کربن پیشرو در صنعت بوده است، به نظر می‌رسد V۲۱L حداقل یک ساختار قاب فلزی با اندازه مناسب داشته باشد، اما برای کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر بمانیم.

کد خبر 644682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha