همسر سابق زنی که با رئیس سابق موساد در ارتباط بوده، در یک افشاگری بی‌سابقه، فاش کرده «یوسی کوهن» درباره اسرار امنیتی و اطلاعاتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با آنان سخن گفته است. این افشاگری در مستند کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل، نه فقط برای «یوسی کوهن» بلکه برای برخی مقامات این رژیم تا حدی گران تمام شده که خواستار برکناری سازنده این برنامه شدند.

یوسی کوهن

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران به نقل از «تایمز اسرائیل» نوشت: چند روز قبل «راوین دراکر» خبرنگار اسرائیلی با انتشار تیزری از مستندی درباره زوایای پنهان زندگی «یوسی کوهن» در زمان ریاست‌اش بر موساد، موجی گسترده را در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد. چراکه همین پیش‌نمایش چند دقیقه‌ای اسراری را درباره روابط پشت‌پرده رئیس سابق سازمان جاسوسی اسرائیل برملا می‌کرد که چهره‌ای دیگر از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را به همگان نشان می‌داد. اما به نظر می‌رسد، اطلاعات منتشر شده در این مستند به مذاق بسیاری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خوش نیامد، به‌طوری که چند روز پس از انتشار تیزر این برنامه در شبکه‌های اجتماعی، شایعه اعاده حیثیت زن میهماندار از سازندگان این مستند و حتی تهدید به اخراج او قوت گرفت و پس از آن علاوه بر پوشش چهره «گای شیکر» بخش‌هایی از این برنامه نیز اصلاح شد و شائبه سانسور این مستند برای پخش تلویزیونی را تقویت کرد.


اسنادی برای اثبات جرم انکار شده

کانال ۱۳ اسرائیل حدود ۷ ماه قبل در برنامه‌ای، رئیس سابق موساد را به افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده جاسوسی این رژیم به یک زن میهماندار متهم کرد. همزمان «آویخای مندلبلیت»، دادستان رژیم صهیونیستی پرونده‌ای برای «کوهن» تشکیل داد اما او با خونسردی در برابر این اتهام، صورت مسأله را نیز پاک و آشنایی با زن میهماندار را در گفت‌وگو با رسانه‌ها به کل رد کرد: «نه زن میهمانداری وجود دارد و نه رابطه خصوصی. حتی دادستان هم در این باره با من تماسی نداشته است.»

گرچه این اتهامات فراموش نشد اما در گذر ماه‌ها خاک گرفت تا اینکه تیزر مستند کانال ۱۳ بار دیگر اوضاع را برای این مقام ارشد اطلاعاتی سابق اسرائیل نابسامان کرد. براساس مستند «یوسی کوهن» در برنامه «HaMakor» که قرار است امروز از شبکه تلویزیونی پخش شود، رئیس سابق موساد در اواخر سال ۲۰۱۸ پس از آشنایی و ارتباط با یک میهماندار زن، در جریان ملاقات‌های خصوصی با او و همچنین دیدار با همسر سابق این زن، علاوه بر افشای جزئیات عملیات‌های محرمانه آژانس جاسوسی رژیم صهیونیستی در سراسر جهان، اطلاعات کاملی از سفرهای پنهانی‌اش به آنها داده بود.

«گای شیکر»، همسر سابق این میهماندار زن که از چهره‌های بنام اقتصادی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود، در حالی که در برابر دوربین این برنامه نشسته بود، درباره «کوهن» گفت: «او ماجراهای زیادی را برایمان تعریف کرد که بسیاری از آنها به موساد مربوط بود. او زیاد حرف می‌زد و یک بار گفت که موساد با پزشک یکی از رهبران صاحبنام عرب در ارتباط است.» به گفته «شیکر»، رئیس سابق موساد گاهی ساعت‌ها درباره شیوه مدیریتش با او بحث و تبادل نظر داشته است: «او یک بار این عبارات را به من گفت؛ وقتی رئیس موساد شدم ظرف ۱۰ روز، ۶ مقام ارشد را به‌خاطر وفادار نبودن به سیستم اخراج کردم. گرچه آنها تا پیش از ریاست من تصور می‌کردند، دوستان صمیمی هستیم اما آنها خوب نبودند و بدون اینکه از آنها عذرخواهی کنم اخراجشان کردم.»

گرچه همین چند ثانیه مصاحبه، «کوهن» را برآشفته و به انکار این افشاگری واداشته است اما «شیکر» در بخش دیگری از این مصاحبه درباره رابطه «کوهن» با همسر سابقش و بی‌اعتنایی رئیس سابق موساد به وضعیت تأهل این زن گفت: «کوهن در پیامک‌ها، همسرم را «پرنسس من» یا «زیبای من» خطاب می‌کرد. من به او می‌گفتم ابراز عشق تو به همسرم، بنیان یک خانواده را به باد می‌دهد.»

مستند پخش نشده کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل در حالی «یوسی کوهن» را در مظان اتهامی بزرگ قرار داده که او از زمان ترک موساد بارها متهم به نقض قانون و سوءاستفاده از موقعیتش شده است. از جمله این اتهامات وساطت او برای استخدام دخترش در یک کارخانه مرتبط با مقامات ارشد امارات و همچنین هدیه ۲۰ هزار دلاری یک تاجر و میلیاردر استرالیایی در جشن ازدواج دختر «کوهن» هستند که اتهام دوم طوری برای او دردسرساز شد که وی را مجبور به پس دادن این هدیه کرد.

«کوهن» که از سوی «بنیامین نتانیاهو» به ریاست آژانس جاسوسی اطلاعاتی اسرائیل (موساد) رسید، در حالی در ماه ژوئن، کرسی خود را به «دیوید بارنئا» سپرد که به گفته نزدیکانش هرگز سودای نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را رد نکرده است.

کد خبر 644610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha