دیوان عالی کشور با نقض رای دادگاه متهمان ارزی اعلام کرد متهمان، مجریان سیاست‌های کلان ارزی بوده‌اند، با این وصف مجرمانه تلقی نمودن عملکرد آنان و انتساب بزه اخلال در نظام اقتصادی کشور توجیه قانونی نخواهد داشت.

ديوان عالى كشور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شعبه اول دیوان عالی کشور رای خود را درباره پرونده متهمان ارزی از جمله ولی الله سیف رئیس کل اسبق بانک مرکزی، سید احمد عراقچی معاون اسبق ارزی بانک مرکزی و فرشاد حیدری معاون سابق نظارتی بانک مرکزی و ... را صادر کرد.

طبق رای دیوان عالی کشور همه متهمان این پرونده، مجریان سیاست‌های کلان ارزی بوده‌اند و با این وصف مجرمانه تلقی نمودن عملکرد آنان و انتساب بزه اخلال در نظام اقتصادی کشور توجیه قانونی نخواهد داشت.

همچنین طبق این رای پرونده برای بررسی مجدد به شعبه دیگری ارجاع می شود. بنابراین رای دادگاه قبلی مبنی بر مجرم بودن این متهمان توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده مجددا رسیدگی می شود.

این رای در شعبه اول دیوان عالی کشور به ریاست سیداحمد مرتضوی‌مقدم و معاونت سیدابوالحسن هاشمی امامزاده صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی دیوان عالی کشور، رأی اعاده دادرسی ولی‌الله سیف و احمد عراقچی و سایر متهمان این پرونده که در محاکم به عنوان مجریان سیاست‌های کلان ارزی مجرم شناخته شده و عملکرد آنها اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور بود، در شعبه اول دیوان عالی کشور تجویز شده و پرونده طبق ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ برای بررسی مجدد به شعبه هم‌عرض ارجاع خواهد شد.

کد خبر 644602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین خانی IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    من از شما می پرسم چرا وقتی قیمت دلار موقع اجرای برجام پایین می آمد ترمزش را سیف کشید . جواب شفاف به این سوال بدهید؟؟؟
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    9 0
    آقا من و رضا پسر همسایه مون مقصر بودیم دیوان جان ما ارز رو حراج کردیم یک وقت به مسئولین توهین نشه اونا هیچ کاره بودن
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    6 0
    ببین هرجا که رای دادن برای بی‌گناهی این مفسدین مطمئنا از جایی کلید خورده فقط خواهشن مردم رابیسوادونادان فرض. نکنید اینها امثال خاوریها هستند که کشور را به یغما برده اند موندم چطور میگین بی گناهن تاریخ ثابت خواهدکرد