همشهری آنلاین: رئال مادرید کمتر از یک هفته پس از پیروزی در برابر استوا بخارست بارسلونا را در دیداری تماشایی در سانتیاگو برنابئو و در برابر چشمان قریب به 80 هزار تماشاگر با نتیجه 2 بر صفر به زانو دراورد.

به نوشته روزنامه ال موندو ،برای مهاجمان رئال حمله به دروازه بارسا کار سختی نبود،بارسلونا در واقع در خط دفاعی خود با همان مشکلات دیدار با چلسی مواجه بود.در شبی که گودجانسون و رونالدیو در حد و اندازه‌های واقعی خود ظاهر نشدند مسی ستاره بارسلونا در زمین بود.یکشنبه شب در واقع بیش از همیشه جای خالی اتوو احساس می‌شد.

اما رئال مادرید به رهبری گوتی از حضور ضعیف تیم بارسلونا در برنابئو نهایت استفاده را برد.مادرید  بیش از پیروزی در یک مسابقه روحیه از دست رفته خود را بازیافت.

قریب به یک فصل بود که رئال مادرید به تیمی پر مشکل و ضعیف بدل شده بود وانتظار بهبود در وضعیت نابسامان آن نمیرفت اما  این بار قرعه به نام بارسلونا افتاده و به نظر می‌رسد این تیم نیز پس از بازی یکشنبه شب دچار مشکلات و نوساناتی شود.

مختصری از ال کلاسیکو

در جریان این دیدار مهم و کلیدی رئالی‌های پایتخت نشین با گل های رائول و نیستلروی در دقایق 3 و 51 به پیروزی بزرگی دست یافتند.

تیم فوتبال بارسلونا با وجود شکست در برنابئو همچنان با 16 امتیاز صدرنشین است و تیم والنسیا با امتیاز مشابهی با بارسا و با تفاضل گل کمتر در رتبه دوم جای گرفته است.
تیم فوتبال رئال مادرید  نیز با این پیروزی 15 امتیازی شد و از رتبه هفتم به جایگاه پنجمی صعود کرد.

گفتار مربیان

فابیو کاپلو" سرمربی باشگاه رئال مادرید اسپانیا پس از اتمام بازی در سخنانی گفت: برتری ‪۲‬ بر صفر یکشنبه‌شب برابر بارسلونا حاصل روحیه تازه تیمی است که بعد از باخت به ختافه بوجود آمد.
وی خبرنگاران گفت:
این تیم اکنون مانند یک تیم واقعی با روحیه و توانمند بازی می‌کند.
سرمربی ایتالیایی رئال افزود: بعد از باخت به ختافه گفت و گوهای جدی با بازیکنان داشتیم و تحولات اساسی در تیم بوجود آمد و مطمئن هستم  که تغییرات عمده‌ای که اکنون شاهد آن هستید بعد از آن گفت و گوها ایجادشد.
رئال بعد از باخت یک بر صفر به ختافه ،آماج انتقادات شدیدی قرار گرفت اما توانست توان خود را احیا کرده و در چارچوب رقابتهای جام قهرمانان، استوابخارست را ‪ ۴‬بر ‪ ۱‬مغلوب کند.
به اعتقاد کاپلو این سه امتیاز برای نزدیک کردن رئال به بارسلونا و تقویت روحی بازیکنانش بسیار موثر بود.
فرانک ریکارد همتای هلندی کاپلو نیز اظهارداشت اولین باخت تیمش در رقابتهای فصل جاری لیگ دسته یک اسپانیا بعد از باخت ‪ ۱‬بر صفر به چلسی، به معنی دست شستن از قهرمانی نیست.
وی گفت: ما یک مسابقه را باخته‌ایم اما کل لیگ را نباخته‌ایم.
بارسلونا یک دیدار سخت را در خارج از خانه ‪ ۲‬بر صفر واگذار کرده و باید آن را بپذیریم اما به  معنای  تغییر چشم انداز نهایی نباید تعبیر شود.

ریکارد معتقد است باید از این باخت درس گرفته و با دیدی نقادانه بازی تیم مورد بررسی قرار گیرد تا با تلاش بیشتر، اعتماد به نفس بازیکنان احیا شود.
وی در خاتمه گفت: غمگین نیستم اما به خاطر باخت متاسفم. ما تلاش زیادی کردیم و نتوانستیم از فرصت‌های خود استفاده کنیم در حالی‌که آنها این کار را کردند.

کد خبر 6444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز