خبرگزاری جمهوری آذربایجان از دعوت وزیر خارجه ایران برای سفر به باکو از سوی وزیر خارجه این کشور خبر داد.

ديدار وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با حسین امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری جمهوری آذربایجان نوشت: «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران برای سفر به این کشور دعوت کرد.

جیحون بایراموف در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد با حسین امیرعبدالهیان دیدار کرده و به طور رسمی از او خواست به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کند.

دفتر خبرگزاری جمهوری آذربایجان اعلام کرد طرفین از توسعه روابط دو کشور ابراز خرسندی کردند و چشم اندازهای همکاری بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

از زمان فروپاشی اتحاد شوروی و اعلام استقلال جمهوری آذربایجان، روابط تهران– باکو در سطح معمولی قرار داشته است، این روابط به دلیل عواملی مانند برخورداری از پیوندهای تاریخی و فرهنگی و وجود ظرفیت‌های موجود برای همکاری‌های اقتصادی به عنوان محرکی برای گسترش روابط دو طرف به حساب می‌آید.

ایران و جمهوری آذربایجان از سال ۱۹۱۸ دارای روابط دیپلماتیک می‌باشند. پس از فروپاشی شوروی ایران مجموعه گسترده‌ای از کمک‌ها را به جمهوری آذربایجان و نخجوان ارائه می‌کند. همچنین ایران همزمان برای آتش‌بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و خاتمه درگیری بین طرفین تلاش کرد که به امضای قرار داد آتش‌بس بین طرفین در سال ۱۳۷۱ انجامید.

کد خبر 644361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha