رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران خواستار انجام توافقات لازم با مالکان کوره‌های آجرپزی در تهران به منظور تسریع تعیین تکلیف آنها در کمیسیون ماده ۵ شد.

کوره های آجرپزی تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از کوره‌های آجرپزی و محدوده خلازیر خواستار انجام توافقات لازم با مالکان این کوره‌ها به منظور تسریع تعیین تکلیف آنها در کمیسیون ماده ۵ شد.

به گفته وی، مقدمات اجرایی برای تغییر کاربری کوره‌ها با تعیین چشم‌انداز و ایجاد سرانه‌های عمومی و پروژه‌های مطلوب در ابعاد مختلف که می‌تواند باعث ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان منطقه و رضایتمندی آنان شود، باید صورت گیرد. 

عباسی بر الزام شهروندان به رعایت قوانین در ساخت‌وسازها با نظارت مستمر بر این موضوع و به‌کارگیری سازوکارهای مؤثر تأکید کرد و افزود: این موضوع مستلزم همکاری مثبت شهروندان با شهرداری به منظور تسریع حل مشکلات است. 

همه کوره‌های آجرپزی مالک خصوصی دارند/ تغییر کاربری‌ برای مصارف خدماتی، مسکونی و گردشگری

مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ نیز در این بازدید با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با موقوفه مروی به منظور بررسی مشکلات مربوطه بیان کرد: جلسه نهایی به منظور کسب نتیجه و حل این مشکل با حضور شهردار تهران و رئیس موقوفه برگزار خواهد شد.

وی از تعریف سناریوهای متعدد برای کوره‌های آجرپزی با کاربری‌های خدماتی، مسکونی و گردشگری خبر داد و افزود: همه کوره‌ها مالک خصوصی دارند و با توجه به پهنه‌های تعریف‌شده برای آنها، با تغییر پهنه می‌توان مالکان را به تغییر کاربری ترغیب کرد.

در این برنامه از کوچه‌های حسینی، دانش‌آموز و فاطمه الزهرا (س) و محل احداث مسجد باب‌الحوائج در شهرک احمد خمینی، بازار ضایعات‌فروشان خلازیر و کوره‌های آجرپزی بازدید شد.

کد خبر 644299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha