همزمان با «رعد و برق» جدیدی که او میکرون در اروپا به راه انداخته، لندن وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و آلمان درهای خود را به روی مسافران انگلیسی بسته است؛ رئیس جمهور هلند اما از «حال‌ و هوای غم‌انگیز» خود در سال نوی میلادی می گوید.

پويش واكسن در لندن

به گزارش همشهری آنلاین، گسترش سویه اومیکرن کرونا، تعطیلات سال نوی میلادی را در کشورهای اروپایی با چالش روبرو کرده است؛ در حالیکه مردم این کشورها به دلیل درصد بالای واکسیناسیون در انتظار یک سال نوی متفاوت از قبل بودند اما سرعت بالای شیوع این سویه مقامات اروپایی را به تکاپو انداخته است.

اومیکرون به سرعت غالب شده و موارد ابتلا به شدت در حال افزایش است تا آنجا که بیمارستان‌های اروپا مجددا با تعداد بالای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ پر شده‌اند. در لندن موارد بستری ۲۸.۶ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته و این شهر لندن به صورت رسمی شیوع وسیع این سویه را اعلام کرده است.

شهردار لندن در میان نگرانی شدید، با راه انداختن پویش‌های تبلیغاتی شهروندان را به دریافت دوز تقویت کننده واکسن تشویق می‌کند؛ صادق خان، می گوید که به دلیل سرعت بالای افزایش موارد ابتلا، «به‌طور باورنکردنی نگران غیبت کارکنان در بخش خدمات عمومی ضروری از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس» است.

با توجه به همین شرایط و در آستانه تعطیلات سال نوی میلادی، آلمان، بریتانیا را در لیست پرخطر کووید قرار داد و محدودیت‌های شدیدتری برای مسافران این کشور اعلام کرد؛ اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا هشدار داد که نوع اومیکرون ممکن است تا اواسط ژانویه در اروپا موج جدیدی ایجاد کند.

نگرانی باور نکردنی شهردار لندن و تعطیلی در هلند | کریسمس  در اروپا سوت و کور شد
جمعیت انبوه مردم در بازار کریسمس باغ تویلری در پاریس

هلند نیز برای جلوگیری از گسترش بیشتر این سویه وارد قرنطینه کریسمس می‌شود؛ مارک روته، نخست وزیر این کشور گفت: «با حال و هوای غم انگیزی اینجا ایستاده‌ام تا اعلام کنم تمام مغازه‌ها، رستوران‌ها، بارها، سینماها، موزه ها و تئاترها باید از یکشنبه تا ۱۴ ژانویه تعطیل شوند، مدارس نیز باید حداقل تا ۹ ژانویه تعطیل باشند، مگر در موارد ضروری.»

نخست‌وزیر فرانسه می‌گوید این سویه مانند «رعد و برق» پخش می‌شود و برخی از رویدادهای عمومی این کشور در آستانه سال نو لغو شده با این حال بسیاری از مکان‌ها مشغول آماده شدن برای جشن‌های پایان سال هستند.

نخست وزیر این کشور، ژان کستکس، روز جمعه از شهرداران خواست که مراسم آتش‌بازی و جشن‌های سنتی شب سال نو را لغو کنند با این حال و برخلاف سال گذشته که تقریبا قرنطینه‌ای سراسری در این کشور اعمال شد، بسیاری از مکان‌ها در طول دوره جشن سال ۲۰۲۲ باز خواهند بود.

مسافران اروپایی با شکایت از واکنش بسیار شدید بازار و تغییرات قیمت بلیت ها در آخرین لحظات پیش از اجرایی شدن محدودیت‌های جدید کووید-۱۹، به دنبال استفاده از معافیت‌های وضع شده هستند اما اجازه سفر تنها برای بازگشت به خانه داده می‌شود.

کد خبر 644184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha