هرچند به سطح بازی‌های لیگ انتقاد زیاد است اما زهرا قنبری که این هفته گل زیبایی زد می‌گوید امسال زنان لیگ بهتری دارند.

زهرا قنبری

همشهری‌آنلاین - لیلی خرسند

لیگ ۱۲ تیمی فوتبال زنان به هفته هفتم نرسیده است ولی زهرا قنبری توانسته ۱۰ گل بزند. هم‌تیمی‌ او نگین زندی هم با ۸ گل در رده دوم بهترین گلزنان است. تیم خاتون بم با داشتن این بازیکنان توانسته فعلا صدرنشین باشد. این گلزنی هرچند برای بازیکنان خوشایند است اما از کیفیت پایین بازی‌ها و لیگ هم خبر می‌دهد. تیم‌هایی هستند که به‌خاطر هزینه بالای رفت‌وآمد از بعضی‌ از بازی‌ها انصراف می‌دهند و در بازی‌هایی که انجام داده‌اند، تفاضل گلشان ۲۸- و ۲۴- است. با این حال قنبری می‌گوید کیفیت لیگ امسال خیلی بهتر از سال‌های قبل است. این هفته شوتی که قنبری به دروازه‌ ملوان زد، یکی از دیدنی‌ترین گل‌های لیگ زنان بود. آیا او با این گل‌ها می‌تواند در جام‌ملت‌های آسیا فیکس تیم ملی باشد؟

*گلی که به ملوان زدی، خیلی طرفدار پیدا کرد.

خدا را شکر بعد از مصدومیتی که فصل پیش داشتم، امسال شرایطم خوب است و می‌توانم گل بزنم و برای تیم تأثیرگذار باشم. البته بقیه بازیکنان هم کمک می‌کنند و من می‌توانم دروازه تیم‌ها را باز کنم.

*برای این مدل گل زدن، تمرین خاصی می‌کنی؟

خیلی دوست دارم این مدلی ضربه ایستگاهی و شوت بزنم. این کار جزو برنامه‌های تمرینی‌ام است. مدل کریستیانو رونالدو را دوست دارم و از طرفدارانش هستم. همینطور مهدی طارمی را. همیشه بازی‌های رونالدو را دنبال می‌کنم. گلی هم که زدم مدل رونالدویی است. مدل رونالدو را با سبک زهرا قنبری قاطی کردم و زدم.

*تعداد گل‌های لیگ بالاست و شما ۱۰ سهم دارید. یک دلیلش توانایی بالای گلزنان است اما انگار یک دلیل هم کیفیت پایین بازی‌ها و ضعف گلرها است.

درست است، لیگ ما هنوز لیگ ضعیفی است اما خیلی بهتر از سال‌های قبل شده. گلرها خیلی خوب شده‌اند. همه تیم‌ها خیلی خوب تمرین می‌کنند و سطح رقابت‌ها بالاتر از همیشه شده است. تیم‌هایی که سابقه دارند، خیلی بهتر بازی می‌کنند اما به هر حال یکی دو تیم تازه آمده‌اند و بعضی از تیم‌ها هم ضعیف هستند.

*زهرا قنبری سال‌های قبل گران‌ترین بازیکن لیگ بود، امسال هم وضعیت همینطور است؟

من همیشه سعی می‌کنم یکی از بهترین‌ها باشم اما وارد بحث‌های مالی نشویم بهتر است.

*وضعیت در تیم ملی چطور است؟ تیم فقط اردوی داخلی دارد. آیا با این شرایط می‌توانید در جام‌ملت‌های آسیا نتیجه بگیرید؟

اردو به اردو وضعیت تیم بهتر می‌شود. اگر بازی دوستانه داشتیم، قطعا می‌توانست تأثیر بهتری داشته باشد. به هر حال در بازی‌ است که نقاط ضعف و قوت یک تیم خودش را نشان می‌دهد. ولی به‌خاطر شرایط متفاوتی که وجود دارد، این اتفاق نیفتاده است. با وجود این ما تلاش می‌کنیم که در جام‌ملت‌ها خوب بازی کنیم و نتیجه بگیریم.

*در مقدماتی آسیا شرایط بهتر بود و تیم ۴ بازی دوستانه داشت. این بی‌توجهی مسئولان انگیزه را از تیم نمی‌گیرد؟

همه تلاش کردند تا ما بازی دوستانه داشته باشیم و به کشورهای مختلف نامه زدند اما متأسفانه کشوری قبول نکرد که با ما بازی کند. ما سعی می‌کنیم به این چیزها فکر نکنیم و تمرکزمان روی تمرینات و بازی‌ها باشد.

*در مسابقات مقدماتی به‌خاطر مصدومیت بازی نکردی و فقط یک پنالتی زدی. برای جام‌ملت‌ها می‌توانی فیکس تیم ملی باشی؟

مهم نیست کدام بازیکن در زمین باشد. ما می‌خواهیم نتیجه بگیریم و به همه نشان بدهیم که زنان هم می‌توانند خوب بازی کنند و روزبه‌روز بهتر شوند. برای ما رقابت در کنار رفاقت است. چه جزو ۱۱ بازیکن داخل زمین باشیم، چه روی نیمکت بنشینیم، به هم روحیه و حس خوب می‌دهیم. ما تلاش می‌کنیم که به تیم و بهتر شدنش کمک کنیم.

*شرایط جام‌ملت‌ها متفاوت از بازی‌های مقدماتی است. بازی در این مرحله خیلی سخت است. می‌شود به چیزی جز باخت فکر کرد؟

می‌دانیم خیلی سختی است. نخستین بار است که در این سطح از مسابقات شرکت می‌کنیم اما می‌دانیم که خواستن توانستن است. سعی می‌کنیم که بهترین خودمان باشیم و از تیم‌ها امتیاز بگیریم. ما نه در حد امکانات که بیشتر از چیزی که به ما داده‌اند، بازی می‌کنیم. مطمئن باشید که کم‌کاری نمی‌کنیم.

*مسئله، قدرت بقیه تیم‌هاست. سطح بقیه تیم‌ها خیلی بالاتر از ایران است و بهتر از ایران هم آماده شده‌اند. هند در برزیل اردو زده و با این تیم بازی کرده است.

همینطور است ولی اگر بخواهیم نتیجه بگیریم و بازی خوبی انجام بدهیم، نباید به این چیزها فکر کنیم. فکر کردن به این مسائل باعث می‌شود، از هدفمان دورتر شویم. این مشکلات همیشه برای ما بوده و هست. حضور در جام‌ملت‌ها اتفاق ارزشمندی برای ماست. سعی می‌کنیم چیزهایی را که هست قبول کنیم و در بازی‌ها بهترین باشیم.

کد خبر 644181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha