نامه‌ شورای نگهبان درباره دلایل عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در فضای مجازی منتشر شد.

لاریجانی و جنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس در این نامه که اصالت آن در پیگیری‌های خبرگزاری فارس تأیید شد، سهیم بودن رئیس سابق مجلس در بخش هایی از نابسامانی و وضع نامطلوب موجود در دولت مستقر (دولت دوازدهم) و عدم رعایت اصل ساده زیستی مسئولان، مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر اساس ملاحظه فهرستی از اموال غیر منقول مربوط به همسر و فرزندان، اعلام شده از سوی مراجع قانونی کشور، از جمله دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی اعلام شده است.

در نامه به دبیر شورای نگهبان، سفرهای متعدد اعضای خانواده علی لاریجانی به خارج از کشور از جمله اروپا و آمریکا و اقامت فرزند دیگرش در آمریکا و اقامت و ادامه تحصیل برخی از منسوبین درجه یک وی در انگلیس بر خلاف مصوبه لازم الاجرای شورای عالی امنیت ملی نیز به عنوان دیگر علل رد صلاحیت رئیس سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری عنوان شده است.

این نامه همچنین تصریح کرده است که مداخله یکی از فرزندان علی لاریجانی را در قراردادهای خدماتی و ساختمانی مجلس شورای اسلامی در زمان ریاستش بر مجلس یکی از علل رد صلاحیت وی است.

حمایت از افراد ردصلاحیت شده و دفاع از عملکرد آنها و به کارگیری برخی از آنان در مناصب تحت امر خود و مواضع سیاسی و اظهارات در موضوعات و مقاطع مختلف از جمله فتنه سال ۱۳۸۸ نیز از دیگر دلایلی است که در نامه منسوب به آیت‌الله جنتی برای رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری ذکر شده است.

در این نامه منتشر شده در فضای مجازی خطاب به رئیس سابق مجلس آمده است که تصمیم‌گیری درباره احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری مطابق بند ۹ اصل ۱۱۰ و اصل ۱۱۵ قانون اساسی بر مبنای گزارش های رسمی دستگاه های قانونی و شناخت و اطلاعات اعضا از سوابق و ویژگی های داوطلبان، پس از بحث و مذاکره با رأی مخفی صورت می گیرد و مستند رأی اعضای شورای نگهبان ممکن است یکسان نباشد و مانند تصمیم گیری در موارد مشابه در سایر نهادها، هر یک از اعضا به یک یا چند گزارش یا اطلاعات خود توجه کرده باشند.

افشای نامه دلایل رد صلاحیت لاریجانی | اصالت نامه تایید شد؟

 پس از انتشار نامه دبیر شورای نگهبان به علی لاریجانی، نامه‌ای که از سوی این داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به شورای نگهبان نوشته بود، نیز امروز در فضای مجازی منتشر شد.

متن نامه لاریجانی را اینجا بخوانید.

کد خبر 644146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    6 5
    علی لاریجانی هر چه بیشتر دست و پا بزنه ، بیشتر غرق میشه.
    • جانباز جنگ تحمیلی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      2 2
      آقای لاریجانی همون آمریکایی که پسرتون و عروس شما از سال ۸۳ تا الان دارن درس میخونن ، مگه دشمن ما نیست.مگر شما مرگ بر آمریکا نمیگویید؟؟ چرا فرزند من فوق لیسانس بیکار است. و پسر شما در کشور استکبار درس میخواند آن هم ۱۸ سال. چه درسی اونوقت. درس فروش وطن
  • روشن IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    5 3
    جناب لاریجانی با خودت راست و درست باش. سال ۸۸ دو پهلو عمل نکردی. اینقدر از روی طناب راه رفتی تا ببینی کدام کفه سنگین تر خواهد شد. تا ۹ دی که فتنه گران حساب کار دستشان آمد. و همینطور شما. به چه دلیل هنگام سخنرانی در قم آنگونه ازت پذیرایی کردند .میدانستند چقدر قدرت شیفته ای‌. اینک برو استراحت کن دست از دالان های تنگ و تاریک توهم بیا بیرون.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    4 3
    یک یک دلایل شورای نگهبان مستدل و واقعیت است رئیس مجلس درنابسامانی بروز فساد در بدنه دولت مسئول است چون قسم خورده از منافع ملت صیانت کند موضوع بعدی اینکه آقازاده های ایشان در کشورهای متخاصم بسر میبرند از لحاظ امنیتی نباید سکان کشوررا به همچون اشخاصی سپرد و دلایل های دیگر شورای نگهبان نیز عین حقیقت میباشند باید آقای لاریجانی به تصمیمات شورای نگهبان تمکین کند
  • علی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 2
    عدالت محوری شعار اصلی و محوری نظام جمهوری اسلامی است. این شعار شاخص اصلی برای سنجش حرکت نظام و مسئولان آن در مسیر صحیح مبنی بر مبانی، اصول، آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی می باشد. ساده زیستی مسئولان و کارگزاران نظام و برخورداری آنان از بیت المال در حد متعارف، یکی از نشانه های اصلی در حرکت مبتنی بر عدالت محوری مسئولان و کارگزاران است. بدیهی است که هر نوع فاصله گرفتن از ساده زیستی و برخوردار شدن غیر متعارف از بیت المال و سوگیری به سمت یک زندگی اشرافی توأم با تجمل گرایی و عافیت طلبی، نتیجه ای جز ذبح عدالت به عنوان اصلی ترین شعار انقلاب و نظام اسلامی در پی نخواهد داشت. مراقب حق الناسی که بر گردن دارید باشید.
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    4 1
    کاش شورای نگهبان در مورد سایر مسئولین ؛ اموال خود و منسوبین شان و نیز اولاد و خانواده که در خارج از کشور تشریف دارند نیز اعلام نظر می کردند . حالا چه شد که قرعه فال به نام من دیوانه زدند . آريالای لاریجانی نوبت خودت است افشاگری کنی .
  • صابر IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    فکر نمی کنید مهر «شخصا مفتوح فرمایید» باید روی پاکت نامه باشه نه تو متن خود نامه؟
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    بند 4 برای برای رد صلاحیت ایشان کافی است. الحمدالله رب العلمین
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 0
    بند 4 برای برای رد صلاحیت ایشان کافی است. الحمدالله رب العلمین لازم است بر اساس گزارش رئیس پیشین بانک مرکزی بررسی دقیق شود میزان ثروت ایشان ، فرزندان و منتسبین درجه اول ایشان به امریکا و انگلیس و غرب در استفاده از قوانین چند وجهی و مشتبه و میزان سهم ایشان از مبالغ 140 میلیارد دلاری ارسالی توسط دولتهای رفسنجانی، خاتمی و روحانی و منتسبین درجه اول ایشان چه مبلغی بوده است. و این یک خواسته ملی می باشد.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 4
    مزن بر سر نا توان دست زور که روزی بیفتی به پایش چو مور!
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      0 1
      الآن منظورازناتوان کیه؟۱-علی لاریجانی۲-شورای نگهبان۳-فرزندان علی لاریجانی۴-ملتی که چندتا،چندتافرزندانشون روتقدیم انقلاب اسلامی کردن تاحضرات بچه هاشون روچندتاچندتابفرسن آمریکاواروپاعشق وحال
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    اینااول انقلاب هیچی نداشتن..بچه های ما توجنگ شهید شدن...اینا بارشونومی بستن...حالا هم بچه هاشون با پول ملت امریکا هستن...لاریجانی خودت را بازنشسته کن...ببینم با این مال واموال اخرت چه جوری تموم میشه...امام ازاول هم با این خانواده مخالف بود
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    چرابایدن تحریم نمی کنه..بچه های اینا رابریزه بیرون...مگه اینکه اینابراش جاسوسی می کنن...ارز را ازکشوربرای امریکا خارج می کنن..به عناوین مختلف..اینابرای امریکانوکری می کنن...وطن فروشی
  • یک ایرانی IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 1
    همه منتظرندکه شورای نگهبان بطورمستدل جواب لاریجانی رابدهدوالّاخودمحکوم است@@!.