«سِر الکس فرگوسن» در گفت‌وگویی، نخستین بازی «کریستیانو رونالدو» را با پیراهن منچستریونایتد به یاد آورد و اعتراف کرد که درخشش مرد پرتغالی، وی را برای دیدار بعدی شیاطین سرخ بر سر دوراهی دشواری قرار داده بود.

رونالدو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فوق ستاره پرتغالی وقتی خود را به فوتبال انگلیس معرفی کرد تنها ۱۸ سال داشت؛ ۳۰ دقیقه درخشان در دیدار برابر بولتون در آگوست ۲۰۰۳ به عنوان یار تعویضی.

رونالدو که در آن روزها به تازگی از اسپورتینگ لیسبون به جمع یونایتد پیوسته بود، با گسستن دفاع بولتون جمعیت حاضر در اولدترافورد را مسحور کرد و با تشویق ایستاده تماشاگران، ورزشگاه را ترک کرد.

با این حال، سرمربی افسانه‌ای یونایتد، اعتراف کرده است که نمایش رونالدو، وی را دچار سردرگمی کرده و مرد اسکاتلندی آگاه بوده که فیکس بازی کردن رونالدو در دیدار بعدی، چه سر و صدایی را به پا خواهد کرد.

فرگوسن در گفت‌وگو با «اینساید ویو» گفت: همیشه به یاد دارم وقتی که قصد امضای قرارداد با رونالدو را داشتیم، یکی از موضوعاتی که می‌خواستم آن را برای مدیر برنامه او جا بیاندازم، این بود که او(رونالدو) در تمام بازی‌ها به میدان نخواهد رفت اما اگر خیلی خوب بازی کند، نمی‌توانم او را متوقف کنم زیرا شما همیشه به بهترین‌ها بازی می‌دهید.

وی افزود: دیدار افتتاحیه فصل، او به عنوان بازیکن جایگزین وارد شد و بی‌نهایت شگفت انگیز بود؛ جمعیت فوق‌العاده زیادی بود و آنها عاشقش شدند. در نتیجه این عملکرد، این سوال مطرح شد: در بازی بعد به او بازی دهم یا باز هم روی نیمکت باشد؟ این مشکل بزرگی بود و همه می‌دانند.

پس از درخشش رونالدو با پیراهن اسپورتینگ مقابل رقبای یونایتد در لیگ جزیره یعنی لیورپول و آرسنال در یک بازی دوستانه پیش‌فصل، مقامات شیاطین سرخ برای امضای قرارداد با ستاره نوظهور آن روزها، بلافاصله وارد عمل شدند.

یونایتد که پیش از ورود رونالدو به زمین بازی با بولتون، یک بر صفر پیش بود، با حضور وی ۴ بر صفر پیروز شد و «رایان گیگز»، «پل اسکولز» و «فن‌نیستلروی» سه گل دیگر را به ثمر رساندند.  

با این حال، فرگوسن مقابل فشار هواداران برای قرار دادن رونالدو در ترکیب اصلی تسلیم نشد و در بازی بعدی که به پیروزی دو بر یک برابر نیوکاسل یونایتد همراه شد، باز هم نام او را در فهرست بازیکنان جانشین قرار داد.

نوجوان پرتغالی در حالی که ۱۳ دقیقه تا پایان بازی مانده بود، به جای «اوله گونار سولسشر» وارد زمین شد اما وی برای نخستین حضور در ترکیب اصلی یونایتد باید تا ۲۷ آگوست و پیروزی یک بر صفر خانگی مقابل ولورهمپتون منتظر می‌ماند.

رونالدو در ابتدای فصل برای دومین دوره به یونایتد بازگشت، در کنار فرگوسن نشست و خاطرات روزهای ابتدایی حضور در لیگ جزیره را مرور کرد و گفت: هر چیزی که فرگوسن گفت، درست است. تصور کنید در ۱۸ سالگی از اسپورتینگ به جمع ستاره‌ها اضافه شوید؛ کمی مضطرب بودم اما او(فرگوسن) با ارتباطی که برقرار کرد، کمک زیادی بود.  

وی ادامه داد: او مرا به دفترش صدا می‌زد و یک مترجم آنجا نشسته بود. مهمترین چیزها برای رشد و پیشرفت چه به عنوان یک انسان و چه در قامت یک فوتبالیست را از فرگوسن یاد گرفتم و از همان روز اول، به هرآنچه که گفت عمل کرد و از این بابت بی نهایت از او سپاسگزارم.

رونالدو افزود: همیشه می‌گویم و باز هم می‌گویم، او برای من پدر معنوی است. از تمام کارهایی که در حق من، خانواده‌ام و به ویژه باشگاه انجام داده، تشکر می‌کنم.

کد خبر 644116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha