۱۹ مرداد سال ۸۸ روزنامه اعتماد ملی نامه کروبی به مرحوم‌هاشمی -رئیس‌وقت مجلس خبرگان- را منتشر کرد. کروبی در این نامه مدعی شده بود به برخی از بازداشت‌شدگان تجاوز شده و از هاشمی خواسته بود ماجرا را پیگیری کند.

روزنامه کیهان

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه کیهان نوشت: ۱۹ مرداد سال ۸۸ روزنامه اعتماد ملی نامه کروبی به مرحوم‌ هاشمی -رئیس‌وقت مجلس خبرگان- را منتشر کرد. کروبی در این نامه مدعی شده بود به برخی از بازداشت‌شدگان تجاوز شده و ازهاشمی خواسته بود ماجرا را پیگیری کند. مجلس وقت به ریاست علی لاریجانی کمیته‌ای ویژه و حقیقت‌یاب تشکیل داده و ماجرا را به صورت میدانی و مستند پیگیری کرد. با افراد به‌صورت حضوری صحبت شده و حرف‌های آنها شنیده شد. علی‌رغم درخواست‌های مکرر از کروبی برای ارائه مستندات، وی از ارائه مستندات متقن و محکم که ادعاهای مطروحه در نامه‌اش را تائید کند، طفره رفت!

کمیته ویژه مجلس تا مهرماه روی این پرونده کار کرده و گزارش مبسوطی را تهیه کرد. ۲۱ مهرماه علی لاریجانی در مجلس گفت: «محتوای این نامه تکان‌دهنده بود و فوراً در رسانه‌های خارجی نیز مورد توجه قرار گرفت. به دلیل حساسیت موضوع مطرح شده، از کمیته حقیقت‌یاب مجلس خواستم که درباره این موضوع تحقیق کند. در بررسی‌های دقیق و جامع انجام شده درباره بازداشت‌شدگان در کهریزک و اوین، هیچ‌گونه موردی که مبتنی بر آزار و تجاوز جنسی باشد، مشاهده نشده است. در گزارش کمیته مجلس بیان شده است در صورتی که جناب آقای کروبی شواهد و مستنداتی مبنی بر آزار و تجاوز جنسی در اختیار دارند به رئیس‌مجلس شورای اسلامی اطلاع دهند تا به طور جدی پیگیری شود.»

لاریجانی همچنین گفت که خودش نیز از طریق دیگری موضوع را پیگیری کرده و افزود: «نتیجه همان است که در گزارش کمیته ویژه مجلس آمده است و ملاحظه می‌کنید که موضوع آزار جنسی بازداشت‌شدگان کذب است و امری که مبنای واقعی نداشت چه سر و صدایی به راه‌انداخت. این امر هشدارباش به سیاستمداران است که مراقبت کنند، در شرایط غبارآلود افکار عمومی، ادعایی را قبل از تحقیق آن هم تحقیق کافی به ثبت رسانه‌ها نرسانند تا دستاویز بیگانگان نشود.»

کد خبر 643927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha