برخی از بازیکنان مطرح دنیای فوتبال علی رغم آگاهی از مضرات سیگار آن را مصرف می کنند.

بوفون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  فوتبال از لحاظ بدنی ورزش سخت و پرزحمتی است. به همین دلیل بازیکنان باید برای حفظ آمادگی جسمانی خود تمرینات فشرده و مداومی داشته باشند. آن‌ها باید بسیار پرانرژی باشند تا بتوانند ۹۰ دقیقه در مستطیل سبز دوام بیاورند.  

در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به ۵ فوتبالیست بزرگ دنیا که سیگار مصرف می‌کنند.  

مارکو وراتی 
مارکو وراتی یکی از بهترین هافبک‌های دنیا است. او از لحاظ بدنی چابک و از نظر فنی ماهر است و یکی از خلاق‌ترین بازیسازان فوتبال روز دنیا به شمار می‌رود.

این بازیکن ۲۹ ساله در طول دوران حرفه‌ای خود به خاطر توانایی هایش بارها مورد ستایش قرار گرفته است. مصدومیت‌های پیاپی وراتی باعث شد که او به موفقیت‌هایی که انتظار می‌رفت دست نیابد. در کنار مصدومیت، مسائلی چون غیر حرفه‌ای گری و سبک زندگی وراتی هم باعث عدم پیشرفت او شدند.

انتشار عکس‌هایی از سیگار کشیدن وراتی حین گذراندن تعطیلات در ایبزای اسپانیا، او را به فوتبالیست بدنامی تبدیل کرد.  

 تصاویر | سیگاری های مشهور حال حاضر دنیای فوتبال ‌

جانلوئیجی بوفون
دروازه بانی برخلاف سایر پُست‌های فوتبال به گونه‌ای است که نیاز به دویدن زیادی ندارد و معمولا دروازه بانان به تنهایی زمان زیادی را در زمین سپری می‌کنند.

جانلوئیجی بوفون یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ فوتبال است. او اکنون ۴۳ سال دارد، اما همچنان بازی می‌کند. بوفون در حال حاضر کاپیتان باشگاه دوران نوجوانی خود، یعنی  پارما است که برای بازگشت به سری آ تلاش می‌کند.  

بوفون تاکنون چندین بار در حال سیگار کشیدن دیده شده است، اما به نظر می‌رسد که این عادت بد هیچ آسیبی به دوران حرفه‌ای دروازه بان افسانه‌ای ایتالیا وارد نکرده است، زیرا او هنوز در ۴۳ سالگی به خوبی از دروازه تیمش حراست می‌کند.

 تصاویر | سیگاری های مشهور حال حاضر دنیای فوتبال ‌

ماریو بالوتلی 
ماریو بالوتلی می‌توانست یکی از بهترین مهاجمان نسل خود باشد. یک دهه پیش به نظر می‌رسید که او در چنین مسیری قرار دارد. این بازیکن ایتالیایی در حال حاضر برای آدانا دمیر اسپور در سوپر لیگ ترکیه بازی می‌کند.

بالوتلی بارها در حال سیگار کشیدن دیده شده است. او دقایقی قبل از نخستین بازی برشا مقابل یوونتوس در حال سیگار کشیدن بود. قبل از آن و زمانی که بالوتلی در لیورپول توپ می‌زد، عکس‌هایی از سیگار کشیدن او منتشر شد.  

از این مهاجم ایتالیایی به دلیل نگرش غیر حرفه‌ای که داشت، به عنوان پسر بد جزیره (لیگ برتر انگلیس) یاد می‌شد. او از سال ۲۰۱۵ برای ۶ باشگاه مختلف بازی کرده است و دیگر هرگز نتوانسته مانند گذشته درخشان خود عمل کند.

 تصاویر | سیگاری های مشهور حال حاضر دنیای فوتبال ‌

وویژیک شزنی
سیگار کشیدن وویژیک شزنی زمانی که در آرسنال بود، برای او دردسرساز شد و آرسن ونگر، دروازه بان لهستانی را ۲۰ هزار پوند جریمه کرد. ماجرا به همین جا ختم نشد؛ زیرا دفعه بعد دوربین‌های کنجکاو تصاویر او حین مصرف سیگار در لهستان را شکار کردند.  

سیگار کشیدن شزنی در آرسنال باعث شد ونگر تصمیم بگیرد که برای مدتی او را دور از ترکیب نگه دارد. در ادامه عملکرد اوسپینا به اندازه‌ای خوب بود که فرصت بازی به دروازه بان لهستانی نرسید و شزنی مجبور شد به خاطر یک نخ سیگار از جمع توپچی‌ها جدا شود.  

 تصاویر | سیگاری های مشهور حال حاضر دنیای فوتبال ‌

 راجا ناینگولان 
راجا ناینگولان، بازیکن تیم ملی بلژیک هافبکی پویا است که می‌تواند در هر ۲ طرف زمین بازی کند. این ملی‌پوش سابق بلژیکی در بازیسازی مهارت دارد و پاس‌ها، دید و شوت‌های او همگی مثال زدنی هستند.

ناینگولان در طول دوران حرفه‌ای انرژی زیادی از خود نشان داده است و به همین دلیل اصلا تصور نمی‌شد که او هم سیگار مصرف کند.  

لئاندرو کاستان که در رم با ناینگولان هم تیمی بود، درباره سیگار کشیدن هافبک بلژیکی گفت: ناینگولان بازیکن خوبی است، اما متاسفانه با جنجال‌های زیادی مواجه می‌شود. زمانی که او در رم بود، رختکن را ترک می‌کرد تا با دستیار مربی سیگار بکشد. او هر کاری را که دوست داشت انجام می‌داد و اهمیتی نداشت که مردم در موردش چه فکری می‌کنند. با این حال ناینگولان می‌رفت و در زمین بازی می‌کرد. بازی کردن در کنار او عالی بود.

 تصاویر | سیگاری های مشهور حال حاضر دنیای فوتبال ‌

کد خبر 643859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha