دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کرونامی‌گوید: وقتی سرایت‌پذیری یک ویروس بالاست، باید سعی کنیم که متناسب با افزایش سرایت‌پذیری، اقدامات‌مان را تقویت کرده و بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.

یلدا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مسعود یونسیان می‌افزاید: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و... به اضافه واکسیناسیون دو ابزاری هستند که برای مقابله با انتشار امیکرون در اختیار داریم.

یونسیان درباره توصیه‌هایش برای شب یلدا با وجود خطر انتقال کرونا به ویژه سویه اُمیکرون، گفت: طبیعتا هرگونه تجمع و دورهمی از سوی افرادی که باهم نبوده‌اند، انجام شود و به ویژه در فضای بسته خطرناک است. افرادی که در قالب یک خانواده و اصطلاحا زیر یک سقف زندگی می‌کنند، باهم تماس داشتند و ممکن است ویروس را هم بهم منتقل کنند، اما خانواده‌های متعدد تصور نکنند که چون باهم فامیل هستند، ویروس را منتشر نمی‌کنند و تصور کنند که از دوست یا برادرم کرونا نمی‌گیرم.

او تاکید می‌کند: هرگونه اجتماعی که داشته باشیم و حتی درصدی هم خطر انتقال و انتشار ویروس را افزایش دهد، خطرناک بوده پشیمانی آن بعدا کل جامعه را خواهد گرفت. بنابراین یک وظیفه مدنی است که از ایجاد چنین اجتماعاتی بپرهیزیم و اگر جایی مشاهده می‌کنیم، تذکر دهیم و سعی کنیم از آن جلوگیری کنیم.

کد خبر 643848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha