در کارخانه آینده بوئینگ، طرح‌های مهندسی سه بعدی با روبات‌هایی که با یکدیگر صحبت می‌کنند ترکیب می‌شود و این درحالی است که طراحان و مهندسان در سراسر جهان با هدست‌های ۳۵۰۰ دلاری ساخته شده توسط شرکت مایکروسافت با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.

بوئینگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این تصویری است از استراتژی جدید و جاه‌طلبانه بوئینگ برای یکسان‌سازی طراحی گسترده، تولید و عملیات خدمات هواپیمایی تحت یک اکوسیستم دیجیتال واحد که در کمتر از دو سال اتفاق خواهد افتاد.

با این حال منتقدان می‎گویند که بوئینگ بارها و بارها تعهدات جسورانه مشابهی در مورد یک انقلاب دیجیتال داده اما در عمل نتایج متفاوتی به همراه داشته است. اما خودی‌ها می‌گویند که اهداف کلی بهبود کیفیت و ایمنی با توجه به اینکه این شرکت با چندین تهدید مقابله می‌کند، فوریت و اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

این شرکت هواپیماساز در حال وارد شدن به جنگ ۲۰۲۲ برای تثبیت سلطه مهندسی خود پس از بحران بوئینگ ۷۳۷ مکس است. همچنین هدف آن جلوگیری از مشکلات تولیدی در آینده مانند نقص‌های ساختاری است که در طول سال گذشته هواپیماهای ۷۸۷ آن را تحت تأثیر قرار داده است.

فشار همزمان هر دو غول هواپیما نماد یک انقلاب دیجیتالی است که در سطح جهانی اتفاق می‌افتد، زیرا خودروسازانی مانند فورد موتور و شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند متا، پلتفرم‌های مادر فیسبوک گاهی اوقات کار و بازی را به دنیای مجازی فراگیر، تغییر می‌دهند؛ دنیایی که متاورس نامیده می‌شود.

پس چگونه متاورس به‌عنوان یک فضای دیجیتال مشترک که اغلب از واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده استفاده می‌کند و از طریق اینترنت قابل دسترسی است، در هوانوردی کار می‌کند؟

مانند ایرباس، برنامه بوئینگ هم برای هواپیمای جدید بعدی خود، ساختن و پیوند نسخه‌های مجازی سه بعدی «دوقلو دیجیتال» که قادر به اجرای شبیه‌سازی باشد، است.

مدل‌های دیجیتالی توسط یک «رشته دیجیتالی» پشتیبانی می‌شوند که همه اطلاعات مربوط به هواپیما را از ابتدای راه‌اندازی آن یعنی از الزامات خطوط هوایی و میلیون‌ها قطعه گرفته تا هزاران صفحه از اسناد گواهی‌نامه بهم متصل می‌کند که تا اعماق زنجیره تامین گسترش می‌یابد.

گفته شده بیش از ۷۰ درصد مشکلات کیفی در بوئینگ به نوعی به مشکل طراحی برمی‌گردد. بوئینگ بر این باور است که چنین ابزارهایی برای عرضه یک هواپیمای جدید به بازار در کمتر از ۴ یا ۵ سال آینده نقش اساسی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

البته بوئینگ به این موضوع پی برده است که فناوری دیجیتال به تنهایی نوشدارو نیست. منابع صنعتی می‌گویند که این موضوع باید با تغییرات سازمانی و فرهنگی در سراسر شرکت همراه باشد.

کد خبر 643825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha