مقامات کارگری و فعالان حوزه کار با اشاره به افزایش هزینه‌های سبد معیشت خانوارهای کارگری و رسیدن آن به مرز ۱۱ میلیون تومان در ماه، بر لزوم افزایش منطقی و واقعی شدن دستمزد سال آینده کارگران تاکید دارند.

دستمزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دومین نشست تخصصی کمیته دستمزد دوشنبه این هفته با حضور شرکای اجتماعی و نمایندگان وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صمت برگزار شد؛ این جلسه با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح پژوهشی با موضوع مزد منطقه ای توسط موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی همراه بود که در اختیار اعضای کمیته قرار گرفت.

موضوع منطقه‌ای کردن دستمزدها سال گذشته از سوی شرکای اجتماعی به ویژه گروه کارفرمایی به جریان افتاد؛ با این استناد که در ماده ۴۱ قانون کار اشاره شده که شورای عالی کار میزان حداقل مزد کارگران برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف را تعیین کند.

بر همین اساس مقرر شد موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی به این موضوع ورود و نسبت به آن تحقیق کند اما از آنجا که سال گذشته زمان کافی برای بررسی و جمع بندی در این خصوص نبود، ارزیابی این مساله به سال ۱۴۰۰ موکول شد.

با برگزاری جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار امسال موضوع مزد منطقه ای مجددا از سوی شورای عالی کار ارجاع شد و در دستور کار کمیته مزد قرار گرفت.

رئیس کمیته مزد و مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اهمیت موضوع حداقل دستمزد و در نظر داشتن عناصر معیشتی در ابعاد مختلف و دستمزد منطقه ای گفت: تکمیل و جمع بندی مطالعات در خصوص مزد منطقه‌ای نیازمند همکاری و حمایت هر چه بیشتر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی است.

کوروش یزدان با اشاره به مصوبات دومین جلسه کمیته مزد از ارسال گزارش مطالعات مزد منطقه‌ ای به شورای عالی کار خبر داد وافزود: با موافقت اعضاء مقرر شد نشست کمیته مزد برای تکمیل مطالعات با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری وکارفرمایی، کارشناسان وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و صمت، مرکز پژوهش های مجلس و صاحب نظران تشکیل و بعد از جمع بندی نظرات و پیشنهادات اعضاء درخصوص مزد منطقه‌ای، توسط موسسه پژوهش تامین اجتماعی برای تصمیمات نهایی به شورای عالی کار ارائه شود.

پیش از این محمد رضا تاجیک، عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار از برگزاری جلسات جداگانه با شرکای اجتماعی برای بررسی ابعاد مزد منطقه ای خبر داده بود.

به گفته وی، با توجه به ازدیاد آمار و اطلاعات جمع آوری شده، در یک جلسه نمی‌گنجید که به این مباحث بپردازیم لذا مقرر شد تا طی روزهای آینده به طور مجزا جلساتی با شرکای اجتماعی برگزار و خروجی کار در قالب گزارشی تهیه و به جلسه بعدی کمیته مزد ارائه شود.

آنطور که نماینده کارگران در شورای عالی کار گفته اند گزارش نماینده موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در خصوص مزد منطقه ای مهر تاییدی بر افزایش هزینه های زندگی کارگران است چراکه از فاصله عمیق نمودار تورم و زندگی کارگران حکایت دارد.

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی در ارزیابی منطقه‌ای شدن دستمزدها گفت: مهمترین مساله در بحث مزد منطقه ای این است که ابتدا باید زمینه اشتغال برای افراد را به وجود آوریم تا به واسطه کار بتوانیم برای آنها مزد تعیین کنیم ولی در شرایطی که هنوز بسترهای اشتغال فراهم نیست و کارگران برای تامین معاش از شهری به شهری دیگر می روند و آمار بیکاری بالاست نمی توانیم به مزد منطقه ای ورود کنیم.

او مزد منطقه‌ای را به معنای حذف مزد حداقلی ندانست و گفت: مزد منطقه‌ای فراتر از مزد حداقلی است و صرفنظر از تعیین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برای شهرهایی در نظر گرفته می شود که هزینه های زندگی بیشتر است و امکان اداره زندگی با مزد حداقلی وجود ندارد.

به گفته ابوی، در بسیاری از کشورها به شکل پیمان های دسته جمعی برای گروه خاصی از نیروهای کار دستمزد تعیین می شود و ما هم می توانیم در قالب پیمانهای دسته جمعی برای دستمزد صنوف در هر نقطه از کشور تصمیم بگیریم.

پیش از این رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفته بود مزد توافقی به منزله از بین بردن حقوق حداقلی کارگر و نیروی کار است و امروز هزینه های زندگی آنقدر سنگین شده که کسی حتی در یک روستای دور افتاده هم حاضر نیست در جایی کار کند که حقوق پایین به او داده شود.

مقامات کارگری و فعالان حوزه کار با اشاره به افزایش هزینه های سبد معیشت کارگران و رسیدن آن به مرز ۱۱ میلیون تومان در ماه و همچنین عدم مهار تورم و عدم کاهش قیمت بسیاری از اقلام و مولفه‌هایی نظیر مسکن و خوراکی ها بر لزوم افزایش منطقی و واقعی شدن دستمزد سال آینده کارگران تاکید دارند.

کد خبر 643812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 235
  • نظرات در صف انتشار: 31
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیان IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    وقتی کارشناس بازنشسته تامین ۵/۶۰۰حقوقش هست انوقت کارگر را می خواهند ۱۱ میلیون حقوق بدهند به همین زودی زندانها پر رو از کارمند بازنشسته تامین خواهد شد خصوصا کشوری مانند من فقط اقای عزیز نخست همسان سازی وبه قول رئیس جمهور محترم که حقوق را حق الناس خواندند فقط همسان سازی
    • یوسف IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      88 13
      اغلب بازنشسته ها حدود ۴۲۰۰ حقوق میگیرن ۵۶۰۰ کجا بود
    • Ham IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      151 7
      بنظر شما ماهی چهار پنج میلیون. پول خوبیه برای خرج یک خانواده یا یک شخص کارگر،بنده خیلی وقته کار میکنم انواع اقسام کار هارو انجام دادم ،چند سال که استاد کاری کار میکنم،الان حقوق کارگر ماهی کمتر از هشت میلیون یعنی ضرر ، خودتون بهتر میدونید وضعیت گرانی چقدر فشار آورد، چقدر باید یک جوون کار کنه تا یک گوشی موبایل بتونه بخره،چند سال باید کار کنه تا ماشین بگیره،خونه که دیگه حالا ها نمیتونه بگیره،بنده 34 سالمه نمیتونم از نرسغ ازدواج کنم،وقتی می‌بینم خرج خودمو بزور می‌رسونم چرا دختر مردمو بدبخت کنم،ادم خودشو از چاله به چاه نمیندازه
    • وحید IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      91 6
      حالا حقوق کارگر چه زوری به شما انداخته شما زورتو جای دیگه بزن متاسفانه کشور ما کمترین حقوق رو به کارگر میده و بیشترین و سخ ترین کار. رو از کارگر میکشه
    • ازکارافتاده کلی جسمی حرکتی IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      46 2
      سلام دوست عزیز کجا 5600حقوق میدن بنده ده ساله با بیماری ام اس اونهم از نوع جسمی حرکتی شدید باهزار بدبختی بهم 3/500 حقوق میدن که نصف آن فقط برای دارو درمان هزینه میشه از قرار معلوم امسال هم با یک طرفند وبازی جدید میخوان سرمون دربیارن فقط خدا بدادمابرسه
    • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      65 14
      شما چرا فکر می کنید چون مدرک دارین بیشتر از اون کارگرزحمتکش بیشترکارکردین؟ضمن اینکه ازلحاط قانون کار در سازمان تامین اجتماعی اشخاصی هم که تحصیلکرده هستند کارگر بحساب میان .
    • مهرداد IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      50 7
      من الان کارشناس بازنشسته تأمین اجتماعی میشناسم 20میلیون حقوق میگیره
    • احمد IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      79 11
      جوش نزن . حسادت کورت میکنه. اگه واسه کارگر یه تومن اضافه بشه که نمیشه واسه جنابعالی دو برابر اضافه میشه . بعدشم از حقوق تو که کم نمیشه .
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      32 3
      حالا بزار بشه 😂
    • حمیدرضا IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      30 2
      حقوق پدر من با سی سال کار الان تازه شده 3/600 کجای کاری بنده خدااااا
    • ایرانی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      15 0
      شما وقتی بازنشسته هستین والان بازرس هستین پس دو تا حقوق میگیرین ...
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      18 0
      تو حقته از قشنگی بمیری
    • ایرانی IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      26 4
      طرف جوری میگه کارشناس که... من خودم خیلی راحت کاااارشناس شدم و دارم زندگی میکنم،بیچاره این کارگرهای زحمتکشی که هیچ موقع زحمتاشون دیده نمیشه،😭😭 واقعا حقوق بالای خط فقر حقشونه
    • محمد IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      4 1
      فقط کشوری؟
  • حسین اعظامی رازلیق IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    دیگه یازده ملیون هم جواب نمی دهد هزینه‌های درمانی و معاش زندگی و با این گرانی چکار کنیم
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      شما خودتو ناراحت نکن هرموقع 11 میلیون شد این حرفارو بگو نهایتا 1 میلیون میزارن رو حقوق کارگر بدبخت ولی حقوق کارکنان دولت سالی دوبار افزایش میدن
    • نا می IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      فقط من اینو میگم ،هیچ کس به فکر کارگر نیست .هر کی به به فکر خویش اونی که اون بالا نشسته خبر از ادم گرسنه نداره ،ودرکش نمیکنه .دیگه چه انتظاری داریم که فقر وحقوق کم یک کارگر رو درک کنه .بعدشم این حرفا همه دل خالی کردن عزیزان
    • حسن IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      35 2
      یازده میلیون؟؟؟، پدر من با چهارده سال واریز بیمه روستایی الان ششصد و پنجاه میگیره و در ضمن هم پدرم هم مادرم هر دو قلبشون رو عمل کردن. دیابت و چربی هم دارن. مادرم هر دو ماه یکبار اگه اکو نشن با پول ویزیت و نوار قلب و دارو هیچی هم تو راه نخوری، یک و پونصد هزینه‌شونه. با ماهی ششصد و پنجاه و یارانه مگه میشه زندگی کرد؟
    • شهرام مرادی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      26 2
      دقیقا همین طوره
  • akbar IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    175 7
    سلام متاسفانه ما درکشورایران بعضی ازمسولان دلسوز نیستند و اگر هم باشند درحد حرف است( این یک واقعیت است)
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      117 6
      واقعا همینه
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      نخیر اینطور نیست کمی زبان به دندان بگیرید خواهید دید از حرفتان پشیمان خواهید شد.
    • کارمند بازنشسته ناجا هستم . IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      62 14
      برادر یاخواهر عزیزی که گفته حقوق کارمندها سالی دوبار اضافه میشه اونم درحدحرفه .یه معوقه داشتن کارمندها اونو دادن اسمشو گذاشتن .حقوق اضافی شده .البته اونم شامل حال ما نشد کارمند های دستگاه دیگری بوده .ایشالله که یه اتفاقه خوبی برای همه حقوق بگیرهاباشه .مخصوصأ کارگری . آقایون معلم ها که درطول سال چندماهشو تعطیلن ازموقعی هم که کرونا اومده که دیگه کلأ تعطیل .دایم داد میزنن حقوقمون کمه کارگربیچاره که دایم شب وروز مشغوله تعطیلی هم که تو کارش نیست اونوقت هیچ اعتراضی هم نداره .
    • علی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      23 1
      دقیقا
    • خسته IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      14 30
      کی میگه حقوق معلما اضافه شد سالی دو سه بار از این وعده ها بهمون میدن. فعلا وعده سر خرمن دادن واسه نه ماه دیگه.شما خوشحال باش.
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      2 3
      اصل واقعیت هست
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    207 9
    در این مملکت اونی که ارزون هست کارگره
    • حسن IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      38 2
      برادر من اونی که حقوق کارگرراتایین میکنه از قشرکارگرنیست خودشون کارفرما هستن هرکدام چندهزار کارگردارن میان به ضررخودشون کارکنن درهرماه چندملیارد پول اضافه به کارگراشون بدن میان حقوق کارمندان دولت زیاد میکنن چون خودشون واطرافیاشون کارمندن وکارفرما هستن
    • معلم IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      9 97
      باید به حال اون مملکت گریست که یک کارگر به خودش اجازه دهد خودش را بایک معلم مقایسه کند. آیا اجازه به خودش میدهد خودش را با بک پزشک مقایسه کند؟ با مهندس چطور؟ متاسفم
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      28 6
      ببخشید ماهم معلم هستیم اما بر دست کارگر هم بوسه می زنیم ببخشید اگر من چندسال بیشتر از کارگردرس خوانده ام یعنی از او برترم؟؟؟ هرگز. در ضمن اصلابرای جامعه بنظرمن این افزایش حقوق هابیشتر تورم واضطراب زاست.کاش مسئولین مامتوجه می شدندکه فقط جلوی تورم رابگیرند
  • من به شما FR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    133 8
    روز از نو کم شدن روزی از نو بحث پارسال ادامه دارد ونتیجه ان فقرو فلاکت ما. اجرای ماده 96 و111سازمان و41 وزارت کار وحذف ماده 69 درون سازمانی. پرداخت بدهی دولت وکنار کشیدن از گرده سازمان با انتخاب رئیس خودئ از سازمان پایان بحث و حل مسیله است.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      114 2
      درعمل کاربراید به سخنرانی نیست دراین مملکت چیزی که هیچ تو جهی بهش نمیشه کارگر بدبخته
    • آریا IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      19 2
      مگه کارگر آدم نیست واقعا متاسفم براتون با این طرز فکرتون،حیف از این شغل که شما دارین
    • ناشناس IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      26 0
      بشین بابا فکر کردی معلم کیه که کارگر نیست اونی هم فوق لیسانس و ارشد داره اسمش کارگره بعضی جاها و اونی هم دیپلم و فوق دیپلم داره اسمش معلمه بعضی جاها خیلی خودتو تحویل گرفتی
    • محمدرضا IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      17 2
      معلم ها حالا چیکار کردن همش خونه بودن فک کردین معلم کیه همه این کارگرا از شماها بیشتر سواد دارن .یک درصد این مشکلات مملکتو بندازید گردن خودتون شاید اگه معلما خوب بودن کشور خوب میشد
  • حمید IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    44 7
    اینا رو ول کن ما که یکسال داریم بازنشسته بشیم با این حقوق کم میانگین بیاد رو سه سال بدبخت میشیم با این هزینه ها عجب بودجه ریزی خوبی دولت کرده...
    • JP ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      سلام عزیزم نود تو مان ماه گذشته کسر شده معلوم نیست چرا کسرشده
    • سید محمود افضلی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      7 0
      چرخ مملکت بدست کارگر میچرخه خوب اگه کارگر نباشه و کارنکنا مدی وکارشناس چکار میتونن بکنند اما موقع دستمزد فق مدیران نا کارامدکه فقط مدرک ارائه میدندر مجموع کشور مدیریت نداره همین کشور بود در نکومت پهلوی که صنعت کشور را پشرفت داده بود وخیلی چیزهای دیگه حال هم اگ. به کارگران رسیدگی نشود صنعت کشور نابود خواهد شد
  • رحیمه مزارعی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    46 6
    با سلام .من قالیافی بیمه رد کردم وچند سال هم بدون بیمه کار میکردم ودر سن 55از کار افتاده شدم ولی بیمه قبول نمی کرد و مجبور شدم با ده سال سابقه بازنشسته بشوم ویک سوم حقوق میدهند.چرا به کارمندان بیشتر حقوق میدهند . کارگران هم از قشر محروم هستند لطفا بیشتر به فکر ما باشید
  • مرتضی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    71 11
    فعلان هم دولت هم نمایندگلن مجلس بفکر معلم هاهستند چطور رتبه بندی معلم ها تصویب شد ولی همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فراموش شده این بود مجلس انقلابی که گفتن
    • م IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      29 13
      سلام ..شما حق خودتان را می خواهید به معلم چکار دارید. ما می دانیم کارگران زحمت کش واقعا خیلی کمتر از حقش دریافتی دارند؛ باید از حق خود دفاع کنید نه اینکه ما همدیگر را محکوم کنیم. معلم ها حقشان را می خواهند. پس در این زمان هیچ کس نباید کمتر از ۱۱ تومان بگیرد چون زیر خط فقر است. حق همه ماست چه کارگر چه معلم چه پرستار چه .....
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      2 1
      یک سوم چقدر میشود منم شرائط شمارادارم
    • علی اکبر گنجی IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      16 2
      فقط میتونم بگم که بازنشته ها هم تواین مملکت زندگی می‌کنند.واز هرطرف می بورن.این زحمت کشان دیروز،این هم پاداش امروز.بخدا خجالت میکشم.که بگم حقوق بازنشسته گی من چقدره؟
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      12 8
      واقعا من نمی دونم چرا معلم‌ها خوار شدن تو چشم همه ،معلمی که با جون و دل زحمت میکشه اما قشرهای بالاتر جامعه و حقوقهای آنچنانی رو نمی بینن من خودم همسرم کارگره و می بینم چه قدر زحمت می کشه و حقوق کم می گیره ولی ما معلم‌ها هم میلیاردر نیستیم من خودم هنوز مستاجرم از حق خودمون دفاع کنیم همدیگر رو محکوم نکنیم
  • ناصر IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    65 7
    مگر تورم برای سایر سطوح نیست متأسفانه چند سالی است دولت یاد گرفته که فقط حداقل حقوق را افزایش داده و الان طوری شده که امسال حداقل حقوق از کسی که دو با سه سال سابقه دارد پیشی می گیرد نمایندگان کارگران نماینده کارگری نیستند بلکه نماینده کارفرمایای هستند که یا با پول یا پست و مقام خریده می شوند و یا اصلا توانایی گرفتن حق و حقوق کارگران را ندارند .
    • ناشناس IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      33 17
      آخر معلمها خیلی زحمت میکشن 3 سال کرونا اومده کلأ تعطیلن .وقتی هم سرکار میرن 12 ماه 9 ماهشو تعطیل .
    • ناشناس IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      8 0
      درسته حقوق شما کمه ولی زحمت شما هم کمتره و استراحت دارید لااقل یک زن معلم استعلاجی زایمان ۹ ماه داره ولی کارگر اگر کار فرما صلاح بدونه که نمیدونه ۹ ماهه و همش تو این مملکت میگن فرهنگیان خوب همه رو بگن کارگری که توی کرونا مدام سر کار بوده شبانه روزی چی ؟ نیروی انتظامی هم دست کمی از کارگر و معلم نداره تو این مملکت فقط بالایی ها خوبن بقیه همه بیچاره ان ! کارگر معلم نیروی انتظامی و ...
  • علی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    83 5
    قراره حقوق کارگر یا قشر کم درامد ۲۹ درصد افزایش داشته باشه و حقوق نجومی بگیرا کمترین درصد باشه که افزایش پلکانی داشته باشیم و عدالت رعایت بشه اما تو واقعیت حقوق کارگر یه تومن بیشتر میشه و ۴.۵ میشه و حقوق استاد ۴ تومن بیشتر میشه و ۳۷ م میشه چقدر عدالت داریم ما
    • ح م قم IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      4 32
      باعث تاسف که به خودت اجازه میدی درباره معلم نظربدی......
    • شهروند IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      6 0
      محض اطلاع بخشی از حقوق استادان دانشگاه از همین ماه کم میشه جهت خوشحالی شماها. و تعداد زیادی از استادیاران دانشگاه حقوقشون میشه همون ۱۱ تومن که دارن در مورد حداقل حقوق کارگری صحبت میکنن. حالا شما میتونید خوشحال باشید که حقوق استادان دانشگاه رو کم کردن و بزودی اثری از دانشگاه و علم واقعی تو این کشور نمیمونه و به سالها قبل برمیگردیم. مردم ما خیلی ساده تحت تاثیر بازیهای بعضیها قرار گرفتن و به جون هم افتادن و می‌خوان حقشونو از مشاغل دیگه بگیرن
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    چرا حقوق معلم که رو هم رفته ۴ ماهم درسال کار نمیکنه بین ۹ تا ۱۶ میلیون افزایش دادن چون از اونا میترسن
    • سهیل US ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      شما مشکلتون بامعلم چیه برادر من هرکی ازهرجای بلند میشه میگه معلم توهم عرضه بداشتی بیومدی معلم بشدی اگه میدونی کارش راحته درآمدش خوبه وشما چرا خودتون با بقیه نهادها مقایسه نمی کنید این همه حقوق بگیر ک کمترین درآمدشون سقف معلما هست
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      خداییش حق معلم ها نیست که حقوقشون این قدر اضافه بشه اولاً نصف روز کار میکنن دوم در سال سه یا چهار ماه کارمیکنن همشون دو شغل دارن ولی کارگرها حقوق پایین هیچ امتیازی هم ندارن .
    • ح ن NL ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      25 57
      توباک با اونا چکار دا ی تو از حق خودت دفاع کن
    • علی بابا IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      56 3
      حرف حق .معلمها چون واقعا کار نمی‌کنند .نصف سال یا پای تلویزیونن میوه میخورند .یا مشغول بیزینس یا شغل دوم . چرا کارگرها با شما مقایسه نکنند؟ فکر کردید فقط خودتون تحصیلات دارید؟ بنده ارشد ازمایشگاهم
    • منتقد IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      15 44
      آقا جان عرضه داری بچه تو درس بده تا معلمان بیکار شن دوما اگه معلم نبود الان تو سواد نداشتی اعلام وجود کنی همینی هم که داری از وجود معلمان است من خودم معلم نیستم ولی همین که مارو تحمل کردن و بزرگمون کردن خیلیه بعدشم جامعه ای که میخواد پیشرفت کنه معلمان توش بهترین زندگی رو باید داشته باشد چون اونا هستن که نیروی متفکر و متخصص فردای جامعه را تربیت میکنند نه شما که فقط بلدی بیسوادانه حرف بزنی بدون هیچ علمی
  • حسابدار IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    27 9
    بر اساس ماده قانون 41 قانون کار کف حقوق کارگر 26،500بیست و شش میلیون و پانصد کف حقوق کارمند 37،000 سی و هفت میلیون تومان تو وضعیت بدبختی هم کف حداقل 15 پانزده میلبون تومان زیر این دیگه میشه رایگان بگیر نه حداقلی بگیر اگر ماده 41 و خط فقر در نظر گرفته شود چندین برابر این مبالغ ذکر شده هست
    • بهرام یوسفی GB ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      6 2
      عجب اوضاعئ شده تفرقه پشت تفرقه بجای کارائی کارگر وکارمندومعلم یادیگزشغل ها زیرسوال برد ازحق وحقوق خوددفاع کن باکوبیدن دیگران دستت خالی ترازهمیشه میماند
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      18 4
      معلم هم زحمت خودشومیکشه مسولیت داره هرچی میگیره نوش جونتون ماکارگیریم حقوق مون کم آخه این مسولین می تونن باحقوق کارگری یه هفته زندگی کنن برنج شده کیلویی هفتادهزارتومن واقعا متاسفم متاسفم
    • ناشناس IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      17 4
      اگر کشاورز نبود همه جامعه از اول تا اخر از گرسنگی می مرد نه حمایت میشیم نه کسی داریم دیگه اب برای کشاورز ی هم نداریم
  • tajik IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    22 2
    این که میخوان منطقه ای باشه الان شهر کاشان برنج کیلویی ۷۰ تا ۸۰ تومنه خوبش.متوسط ۵۰ یعنی همه هزینه ها مثل تهرانه‌.اجاره خونه از تهران بیشتره.این همه نخبه دارن از همونا برای حل مشکلات مردم استفاده کنن.
  • محمد IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    102 3
    باید فاصله بین حقوقا نهایتا ۲ تا ۳ میلیون باشه تا همه چی درست بشه اگر یه رئیس مثلا ۱۰میلیون بگیره و یه کارگر ۷ میلیون اونوقت اون رئیس دیگه اجازه نمیده یه چیزی به راحتی قیمتش ۲۰ برابر بشه چون میدونه با این وضع حقوقش حتی به دو روز نمیرسه اما وقتی ۵۰میلیون ۶۰میلیون میگیره( حالا اونایی که بالای ۱۰۰میلیون میگیرن بماند) اگر یه چیزی گران بشه عین خیالش نیست چون خیالش راحته که حقوقش زیاده و کاری به کارگر و کارمند حقوق پایین نداره
    • علی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      59 3
      آفرین درود برشما حرف کارشناسی وعدالت تمام شما زدین دقیقا باید همین طور باشه حقوق کارگر ومهندس و دکتر و مدیر و...باید برابر باشه اگر یکی مهندسه در عوض کارش راحتره کار گر کارش خیلی سخته
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      9 0
      احسنت.خوب گفتی
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      8 0
      قربون دهنت احسن خوب گفتی.یک بازنشته ای میگفتحقوق. من فقط 32 میواااااااانه ....خب این باث میشه فقر فااکت زیاد بشه نباید حقوق بااای 12 باشه و. و. .....
  • محسن IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    75 19
    واقعا متاسفم حقوق نیروهای مسلح نیروی انتظامی که جانش کف دستش هست نهایتا ۸ میلیون آنوقت معلم ۱۶ میلیون که ۲ماه در سال کار نمیکنه
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      5 0
      صدصد درست اگر این کار رو بکنن درست میشه ولی کو گوش شنوا
  • پایان بدبخت IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    37 4
    سلام .چه وقت پاکبانان رسمی میشوم ازدست پیمانکاران راهت میشوم.تاچه وقت این قشر زحمتکش از دست پیمانکار راهت میشه؟
    • میلاد IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      3 5
      برو خدا روزیتا جای دیگه حواله کنه از حق خودت دفاع کن چکار به بقیه داری عمو
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      2 27
      اگه معلم نبودوبه شمادرس نمیدادالان نه پلیس نه دکتروکلاهیچ شغلی وجود نداشت.معلمی شغل انبیاست ویک معلم هرچقدرفکرش آزادتر باشه ایران عزیزمان سربلندتر وقویترمیشه
  • مهدی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    28 2
    اقای ریسی ریاست محترم جمهور با این تورم ما بازنشستگان دولت زیر خط فقر داریم زندگی میکنیم با 30درصد اطافه به علاوه 50 هزار تومان میشود زندگی کرد شعار جنابعالی رفع تبعیض عدالت بود اما با این دستورات حقوقی تبیین بی عدالتی بیشتر میشود برای قشر کارگر و بازنشستگان
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      11 1
      کومعلم اگه معلم داشتیم ۵۲درصدجامعه کارگرنبودن حقشون نیس انقدبگیرن
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    47 4
    میگن سواره از پیاده خبر نداره. کسی که حقوقش نجومی درکی نداره از حقوق 3و800
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    16 45
    الان کارگران از کارمندان بیشتر حقوق میگیرن خب
    • محسن IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      2 11
      واقعا گل گقتی
  • بینام IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    71 20
    معلما نه شیفت دارن تو سرما و آلودگی و کرونا و تابستان و ... تعطیلن انصافه ۸ تا ۱۶ تومن بگیرن کارگر هر روز کار کنه و هر روز فقیر تر شه
    • آیلار IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      1 25
      لطفا همه چیو قاطی نکنید،اولا حق ایرانی نیست که زیر خط فقر باشه،دوما اونی که معلمه و یا دکتر ومهندسه،پاش زحمت کشیده،اون شبایی که من و شما دنبال یل للی تل للی بودیم اونا تا نصف شب درس میخوندند،والان دارند سود زحماتشونا با کار کردن می برند،ثانیا،معلما کلا باید همه جوره در رفاه باشند تا بتونند بچهای مارو خوب درس بدند تا مثل من و تو کارگر نباشند که حسادت به دیگران نورزند،ودر آخر کسی که به من و شما خواندن و نوشتن یاد داده که الان بتونیم به اندازه درکمون نطق کنیم باید بهش ارج بدیم و قدر دان زحماتشون باشیم و خوشحال باشیم که تا حدودی به حقشون میرسند😏
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      3 0
      من کارمند رسمی ثبت احوال هستم 4800تومن حقوق میگیرم...این کجاش عدالته؟
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    75 3
    سلام حقوق من کارگر2/500ھست بیمہ تامین اجتماعی ھستم بابدبختی زندگی می کنیم دعا ہے جون مسئولین
    • شهرام IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      9 4
      معلمها هم خیلی بدبختی کشیدند تا زمانی که باهم متحد شدند و ریختن کف خیابان ها اونوقت حقشان رو گرفتند ما هم اگر مثل آنها متحد بشیم حتما حداقل حقوق 10 ملیون رو تصویب میکردند
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    93 1
    ماکارگران هم مثل فرهنگیان حتما باید بریزیم خیابان تاشایدفرجی بشه
    • فانی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      1 42
      چرا همه چی را قاطی کردید کار گر مگر سواد دانشگاهی دارد خودشو زحمت نداده دیپلم بگیر ه این چه مقایسه ای
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    77 4
    حقوق ها حداقل حداقل باید 20میلیون باشه ،با این گرونیها حقوقها جوابگو نیست
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      28 1
      من کارگرم لیسانس دارم مگه هرکی کارگره زیر دیپلمه
    • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      18 0
      کی گفته کارگر دیپلم نداره، الان اکثر کارگرهای مدرک تحصیلی لیسانس به بالا دارند، نمونه اش خودم کارشناسی ارشد دانشگاه تهران دارم، کارگر حساب میشم.حقوقم هم اداره کار هست.
  • ب غ IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    24 3
    سلام نتیجه افزایش حقوقها،تولیدکنندگان کالاهای خودرابرای جبران،افزایش خواهند داد و تورم ایجادمیشه ازهمه مهمتر گناه ماقالیبافان خانگی چیست که نه حقوقی داریم نه درآ مدی و تاوان این،افزایش حق بیمه پرداختی ماقالیبافان خانگی ست دیگه بااین افزایشهای سرسام آور توان پرداخت حق بیمه یمان را نداریم ازمامیگیرند افزایش حقوق میدند ازجیب خودتان افزایش دهید نه ازجیب بیمه شدگان قالیبافی بخدا ظلم است برای ما...
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    17 9
    یه. میلیار هم بشه کفایت نمیکند
  • حجت پورحسن IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    27 2
    من در دانشگاه نیروی شرکتی هستم ماهیانه سه میلیون و نیم حقوق میگریم و یک نیروی قراردادی حقوق هشت و نیم میلیون حقوق میگیره آیا انصاف است بامدرک فوق لیسانس و دکتری حقوق کارگری دریافت کنیم
  • علی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    48 10
    حقوق معلم‌حداقل‌هشت‌8میلیون روزانه‌4ساعت ولی حقوق کارگر بیچاره2500000تومان روزانه 9ساعت کار
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    42 2
    سایت کارت سوخت موتورسیکلت خواهشمندیم بازکنید
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 7
      شما که میگید حقوق معلم ها ۸ میلیون شد معلم که هنوز نه خونه دار نه ماشین ونه زن این با ۸ میلیون میتون تشکیل خانواده بده چرا حرف ناحق میزنید
  • کیان IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    16 4
    خدا کنه اینطور بشه زحمت کار کارگران خیلیه ، این حق همه کارگران است که در برابر کار سختشان زندگی راحتی داشته باشن .
  • مهدی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    24 1
    مزدمنطقه ای یعنی افزایش مهاجرت وجابجایی و تردد بین شهرها و سرگردانی و پریشانی بیش از پیش کارگران وخانواده های ایشان و آوارگی فرزندان در مورد ثبت نام مدرسه و امثالهم. بالارفتن هزینه های زندگی و ناتوانی خانواده ها در تأمین انواع هزینه های تحصیلی و اجتماعی و اقتصادی و درنتیجه کاهش بسیارشدید ازدواج جوانان و درپی آن کاهش وکمبود فرزندآوری و جمعیت درسراسرکشور. بابررسی و برنامه ریزی دقیق و اصولی درامرتعیین میزان افزایش حقوق منطقی و اساسی که کلیه جوانب را مدنظر داشته باشد میتوان اکثر مشکلات ومعضلات کارو کارگری کشوررا برطرف و رفع نمود. متأسفانه چندین سال درامر تعیبن دستمزد کارگران اکثرأ مصلحت و افزایش سرمایه کارفرمایان در نظر گرفته شده و اصلأ منافع قانونی طرف کارگری درنظرگرفته نشده و نمیشود و همواره برمشکلات اقتصادی این عزیزان و درپی آنها، درآمدو حقوق بارنشستگان در مسیر لگدمال شدن خیلی زیاد قرار میگیرد و برناتوانی تأمین معیشت و مایحتاج زندگی افزوده میشود. ازمدیران و مسئولین ذیربط تقاضا داریم بعداز چندین سال برای یکبارهم که شده بامنطق بیشتری این معضل کشور را مدنظر و درجهت رفعش اهتمام بورزند.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    10 8
    نباید اون کارگرانی که خانه وخودرو هم دارند از حق مسکن وغیره بهره مند شوند
  • مری IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    32 7
    اکثر کساییکه قشر کارگر هستن درس خونده ان..حتی اگه درس خونده هم نباشن کاری که یه کارگر در طول روز انجام میده با کار پشت میز نشین ها زمین تا آسمون فرقشه..حداقل به خاطر زحمت بیشتری که یه کارگر میکشه حفوقش رو بیشتر کنین‌..اونا دوبرابر بلکه هم بیشتر دارن حفوق میگیرن
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    50 1
    ارزانترین کارگر دنیا وکمترین درامدش درچین هستش باحقوق ماهانه 1000دلار که میشه ماهی به پول ما30 میلیون تومان ببینید ما چقدر بدبختیم که ماهانه با 3الی4 میلیون درآمد زندگی می‌کنیم واقعا جای تاسف داره
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    22 3
    به نظر بنده در حقوق کارگران باید ایتم های دیگر مثل فوق العاده شغل وفوق العاده خاص اضافه گردد تا فاصله حقوقی آن ها با خط فقر کمتر شود
  • کارگر IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    13 21
    کارگری که خانه وماشین داره نباید از حق مسکن وغیره بهره مند بشه از آن باید گرفته وبه کسی که مسکن نداره باید داده بشه الان 90 درصد کارگران هم خانه وهم ماشین دارند ولی بقیه هیچی
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    12 25
    میزان افزایش باید ۲۰۰ درصد باشد
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      13 0
      هردوکارگر۸ساعت کارمیکنن چه خونه داشته باشه چه نداشته باشه حقوقشون مساویه اون قناعت کرده زحمت کشیده خونه خریده
    • مریم IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      12 0
      حالا مثلا حق مسکن چقدر هست که بهت فشار اومده حالا به اونم ندن به تو نمیدن دنبال این باش حقتو بگیری از دولت نه اینکه جلوی حق دیگری را بگیری
  • علیرضا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    40 0
    والا کارگر بدبخت با ۸ ساعت کار ۳۳۰۰ بهش میدن که کفاف دوروز زندگی رو نمیده، پارسال هم‌گفتن باید ۷ میلیون حقوق کارگر باشه که کلا ۸۰۰ تومن گذاشتن رو حقوق کارگر ، کارگر که سندیکا و نماینده نداره همینه کارفرماوو نماینده دولت برای کارگران تصمیم میگیرن که اصلا درکی از شرایط کارگر ندارن و برای خودشون چونه میزنند، والا ۱۵ میلیون بدن تازه یه زندگی متوسط میشه درست کرد که برابر با شرایط ۵ سال پیش باشه
    • علی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      6 0
      ای کاش بشه یازده میلیون که نمیشه الان من گارگرم با9ساعت کار4میلیون حقوقم هستش
    • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      3 0
      سلام دوستان به‌ خدا من هم کارگر هستم که‌ بی کارم بیمه هم ندارم دو بچه هم دارم
  • حجت IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    8 0
    کارگران امنیت شغلی ندارند.قرارداد.موقت سفید .سختی کار .وخطرات شغلی مواد شیمیایی.والودگی صوتی.و...زندگی آنان رو مورد خطر قرار میدهد.ولی در پایین ترین سطح درآمدی ومعیشتی به سر میبرند.با مدرک مهندسی برق و باتجربه .حداقل حقوق رو میگیرم.شورای عالی کار به داد کارگران برسه.
  • خالد IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 0
    سلام من نیروی عملیاتی اتش نشانی هستم ولی شرکتی هستم ایا تواتش نشانی که ۱۵۰ نفرکارمیکنند باید چند نوع قرارداد نوشته بشه اخر با پایه ۲۷۰۰تومان چه کاری میشه کرد یه کم به فکر ما هم باشید
  • ایرانی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 1
    کارشناس بازنشسته کِی مدرک به سازمانش داده!با لیسانس استخدام شده؟چند سال خدمت کرده؟شما که حقوق 5600میلیون میگیرین از کجا معلوم بازنشسته زود هنگام یا از کار افتاده نیستی و.... خودتو باکارگری که 20سال زیر دود و مواد شیمیایی و...در شرایط سخت و زیان آور کار میکنند و اکثرشون هم مدرک لیسانس و بالاتر دارند مقایسه میکنید. کارگر در کشور ما به درد بخور ترین و ضعیف ترین قشر هست چون کارش خروجی داره و قیمت محصولش از هزینه دستمزدش چندین برابر بیشتر هست لطفا یاد بگیریم به همدیگر تاخت نکنیم
  • مجتبی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 0
    خوب عزیز پس خود حقوقش کجا رفت بالاخره چقدر تائین شده این همه رو گفتی از رقم حرفی نزدی
  • اسماعیل IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 0
    سیر از گرسنه و سواره از پیاده خبر ندارد.
  • بیان IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 1
    آقای رییس جمهور تورا به خدا به حقوق کارگر رسیدگی کنید به ولاه زندگی برای ما عین جهنم است یک نگاهی به حقوق مارا هم بکنید باچهارنفر هایله دارم
  • مهتاب IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    15 3
    باسلام خواهشمنم حقوق کارمندان حداقل بگیر اموزش وپرورش که امسال ۳ونیم حکممان بود با۲۳ سال سابقه هم توجه شود واقعا کمه متشکریم من اللاه توفیق
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    تو این مملکت زندگی میکنن نمی‌دونید کارگر همیشه. باید زیر پا به بشه....اگه 11تومان هم بشه مطمعن باشین تورم سرجای خودش باقیست از اون طرف دوباره همه چیز سر به فلک میکشه....دلتون خوشه حقوق می‌ره بالا....باید تورم بیارن پایین...
  • سجاد IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 1
    با این رشد تورم باید دولت تدبیری بیندیشد که هر شش ماه یکبار حقوق های قانون کار کارگری رو اصلاح کند واقعا قشر کارگر با این اجاره خانه ها و سبد معیشت خانواده همیشه پدر خانواده شرمنده است.
  • ._. IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 0
    سالی یبار چندرغاز میزارن رو حقوق ما کارگرا تا بیاد همون سال تموم بشه قیمت همه اجناس چند برابر میشه اینکه نشد کار یکم مدیریت کنید ما حقوقمون خوبه شما لطفا بفکر اقتصاد کشور باشید دیگ تحقیر تا کی...
  • ناشناس IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 0
    لعنتی پارتی هم نداشتیم کارمند بشیم،شغل کارگری یعنی بدبختی،البته الان چند روزیه بردارم دستفروشی میکنه واقعا پول داره در میاره منم قراره برم فکرشو نمیکردم انقدر درآمد داشته باشه مارو بگو دلمون برای دستفروشها میسوخت،کارگرها ببچاره ترن کسی دلشون بحال اونا نمیسوزه
  • ناشناس IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    حقوق دولتیا فقط زیاد میشه ماهایی که کارمند شرکت خصوصی هستیم هم سقف حقوقمون به4تومن نمیرسه. پدرمن بازنشسته مستمری با 3تومن فقط پول دوا دکتر بزور میدن
  • چ GB ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    ی نظری می دهم که فکرش را نمی کنی : ب اندازه ای که هنگام شمردنش دست شان خسته نشود حالا بخند تا شاد بشید البته گارگران غمناک خخخخخخخخخخخهاهاهاااااااا
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    دولت بجایی اینکه تورم مهارکنه یاقیمتها روپایین بیاره حقوق ها رومیبره بالاچنده برابر بالاررفتن حقوقها یعنی تورم چندبرابرکارمندداره حقوق ازدولت میگیره باتمام مزایا ولی کارگربایدحقوق خودشوازکارفرما بگیره این باعث میشه کارفرما تعدیل نیروبکنه تولیدکننده قیمتهاشوچندبرابرمیکنه تورم چندبرابرمیشه بازم بایدازجیب کارگرکم بشه بازم گوشت وغیره چندبرابربخره دراین صورت چوبشو کارگرمیخوره زندیگها نابودمیشه
  • علی اکبر IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    ما حاضریم با همین ۴ تومان زندگی کنیم به شرطی که تورم روز به روز بیشتر نشه. اگه حقوق کارگرها به ماهی ۲۰ تومان برسه ولی تورم بالا بده باز هم به حال کارگرها هیچ فرقی نکرده.
  • حسین قربانی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 0
    سلام حقوق بازنشستگی من از تامین اجتماعی در سن هشتاد سالگی 34000000 ریال هست سه میلیون و چهارصد هزار تومان ...متاسفانه به اقساط نمیرسیم تا به اجاره خونه یا پول اب و برق گاز و تلفن برسیم....حقوق ما چجوری پایینه یعنی مرگ تدریجی... خدای به داد ما برسید
    • علی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      0 0
      احسن
  • Milad IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    جالبه فقط میگن سبد کالا شد 11ملیون حقوق کارگر پنج ملیون با دو بچه خب چطور با یه شماره ملی اگه بخوان جیک پوک طرفو در میارن اما برا رسیدگی فهمیدن حقوق پرداختی نمیشه سخته خب کاری نداره دولت دستور بده به تمام استانداری های کشور لیست پرداخت ماهانه تمام شرکتها باید اون لیست که میره بانک اون لیست بدن استانداری ها چک بشه واقعا رقم دولت میگه. میدن به کارگر یا ن اگه اینجور بشه ببینید کدوم شرکت پیمانکار جرات می‌کنه مبلغ پنج ملیون بده کارگر
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 0
    حقوق ما که4میلیونه چی بگیم
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      0 0
      سلام باید چیزی که تصویب میشه با چیزی که به کارگر داده میشه یکی باشه کارفرما حقوق کارگرانش بریزه به صندوق دولتی دولت از اونجا به کارگرا حقوق بده تا کارفرما از اینور و اونور حقوق نزنه
  • محمدرضا IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 2
    حقوق مفت که میدن به معلمان پول یامفت میدن به معلم ها دوسال کرونااومده رفتن مدرسه اموزش مجازی اون هم پدرمادرا به بچه هاشون درس یادمیدن اونوقت من توبیمارستان نیروی شرکتیم توخطرکرونا بایدکارکنم بایدماهی ۳ونیم بگیرم خدا عدالت
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      2 0
      واقعا معلما مگه چکار میکنن..نشستن تو خونه هاشون تازه طلبکارم هستن.معلمی شغل انبیاست درسته ولی معلمای قدیم نه الان.تازه باید حقوقشونو بدن به مادرا..فقط فیلم میفرستن و میرن.‌.فیلمو‌که خودمونم میتونستیم از اینترنت بگیریم.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 0
    با این تورم هر چه حقوق با لا بره فقط برای ۲ یا ۳ ماه جواب می دهد بعد غول تورم به ان میرسد و ان را می بلعد
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 1
    میگن حقوق زیر ۱۱میلیون زیر خط فقره خب چرا حقوق بالای ۵میلیون باید مالیات بده اخه ۵تومنچیه که بخواد ۱۰درصد مالیات بده
  • هادی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 1
    هیچکی اندازه معلمها لذت نمیبرن.در طول۱۲ماه سال اگه کرونا نباشه ۳ماه هم سر کار نمیرن.کرونا باشه که همش تو خونه و مسافرت و انلاین.حقوق هم سرجاش.حالا هم که یه عمر مدعی بودن علم بهتر از ثروته ریختن بیرون تا حقوقی که خداییش حقشون نیست چند برابر بشه. دیگه چیزی تهش نمونده که بدن کارگر و بازنشسته. قشر همیشه محروم کشور
  • امیرم IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 0
    سلام فقط فقط حقوق کارگر۳ میلیونی بشه ۶ میلیون تورم به وجود میاد پس این حقوق ها که ما تو اداره میبینم تورم ایجاد نمیکنه با ۳ ملیون اونم مستاجر کجا بریم چیکار کنیم باید بریم دزدی کنیم من هرروز شزمنده زن و بچه ام هستم نمیدونم دیگه چیکار کنم
  • محمد رضا IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    همش حرف چرت میزنن چقدر خیال بافی میکنن ،هر سال یه حرفهای برای افزایش قیمت میزنن ولی در اصل اجناس میبرن بالا نه حقوق کارگران خودشون بیان حقوق کارگری بگیرن بعد بیان مثل بقیه زحمت بکشن ببینن خرجشون به دخلشون میخوره
  • جمشید IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    اصلا شما بگید 20میلیون درماه حقوق بشه اونوقت یه کیلو تخم مرغ میشه 500هزارتومان تا بوده همین بوده هرسال میزارند روحقوق بعد چند برابرش میره رو قیمت ها بعضی اغلام هم صد برابر میشه
  • هاجر ا IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 0
    اره با معلمها کار داریم با پارتی معلم شدن حالا مگن درس خوندیم فوق لسا ن مملکت در شرکت با اصافه کاری میگیره ۴میلیون خودش هم مستاجر
  • اصغر اقا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 0
    یکلام بگین زورمون نمیرسه حقوق زیاد میکنید کارفرما صداش درمیاد کارگر کم میکنه کارگر که سرکار مونده باید جای دو سه نفر کار کنه الانم که افغانی ها ریختن تو ایرانو پدر ملتو دراوردن بانصف حقدق کار میکنن دو سه خانواره که میشن ۲۰ یا ۳۰ نفر تو یخونه زندگی میکنن
  • بهار IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    انشالله خدا به همه مردم بخصوص ما قشر کارگر کمک کنه
  • احمد صیفی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    سلام به هر حال در تمام شرایط من حق به کارگر عزیز می دهم ولی وجدانن کارفرمایان چکار کنند افزایش حقوق ودستمزد یعنی افزایش هزینه های جاری اعم از بیمه مالیات کالا وعدم توانایی رقابت ونتیجه اخر تعطیلی کارگاه وکارخانه یا تعدیل نیرو حالا قضاوت با خودتون ...
  • حسن IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    در کشورهای مختلف حقوق بالاترین مقامات نسبت به حداقل حقوق حداکثر ۳ برابره اما در ایران ۸۷برابر خب مشخصه مسئولین احوال قشر کارگر را درک نمیکنند و مهار تورم را هم جدی نمیگیرند چون حقوق خودشان مکفی است
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    اگر بدانیید ما با یارانه زندگی میکنیم هیچ درامدی هیچ حقوقی ندارم
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 2
    کارگرای که زیر دست بنا یا حتی خود بنا یا کچ کار یا هر کارگری نباید عیدی داشته باشن پس زندگی کار گری من و امثال من نباید از دولت خود عیدی بگیریم.یعنی عیدی و هزار چیز باید ب کارمندها و..فقط تلق بگیره پس قشر کارگری ک یک روز کار دارد یک هفته کار ندارد پس ماها خدا نداریم حق امثال ما توی این دولت و مملکت نیست ما توی این گرونی داریم خون گریه می کنیم جوون ها مون بیکارن .ی فکری بحال ماها هم بکنید
  • محمد US ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 2
    بنده با مدرک کارشناسی مرکز بهداشتی بخاطر شرایط خاص کرونایی از ساعت ۷/۵ صبح تا ۷ شب کار میکنم ماهی ۶ تومن دریافتی دارم معلم با روزی ۴ ساعت کار اونم سالی ۴ ماه چرا باید ۹ تا ۱۶ میلیون دریافتی داشته باشه؟
  • جواد IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    یاخدا. خودت به دادمون برس با این موضوع حقوق ما. دوباره آخر سال داره میاد از حالا تا سه ماه بعد عید دوباره هرروز باید تنمون بلرزه واسه این مبلغ حقوق
    • معلم IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      واقعا متاسفم براتون کی شما را به اینجا رسونده؟ دوسال کروناست ببینید کی تونست بچشو آموزش بده؟؟؟؟ پس شغل معلم را اینقدر بی ارزش کنید. من معلمم وبا ۵ سال سابقه کار دارم ۴ تومن حقوق میگیرم.
  • رضا IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    ب نظر شما کسی ک از کار افتاده کلی میباشد چگونه با دو بچه و مستاجر ی میتونه زندگی کنه همه کسایی ک گله مندن و اعتراض دارند ب نظر بنده باید فکری دگر کنند وسلام
  • الان. IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    الان همه شرکتها. توی اهواز ارث پدری شدن. فولاد. نفت. حفاری. لوله سازی و فقط پارتی یا بچه خودشونو استخدام میکنن. که یه. کودن که با بدبختی. دیپلم گرفته با قراردادی بودن ۱۸ تومن حقوقشه بعد من لیسانس برق قدرت. باید کار تیرچه بلوک انجام بدم روزمزد. خونه من تا فولاد پنج دقیقه فاصله داره. بعد. سرویس میره از رامهرمز و هفتگل و شادگان نیرو میاره اونم دیپلمه نه. کارشناس. خجالت بکشید. مسیول بی لیاقت فولاد و مابقی تا بالا بالا. که اصلا. شعور ندارین. گرما و بدبختی برا ما. و حقوقای بالا. برای. دیگران.
  • قاسم IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    من خودم تویه کارخونه کارمیکنم اولش میگند حقوق میخواند برسونن به ۱۱ ته تهش یه ۵۰۰ میزارند روی عائله بندی اونم صاب کار نمیده پارسال همین کار کردند درمواقع دهان کارگر میبند ما زیادکردیم صاب کار نمیده جوری میکنن بازم بنفع صاب کارخونه پولدار میشه پارسال نمایندهای کارگری از۵تومان پایین نمیامدن سریع بدون اونا آقای روحانی جلسه گذاشت حقوق با۳۴۰۰بست اونم باتمام مخلفات والا پایه ۲۷۰۰هست..تاوقتی کارخانه دار بشه نماینده وزیر ووووومیشه اینجوری که اگه حقوق ببرند بالا خودشونم کارگر دارند حقوق کارگراشون میره بالا بعد بهانه میکنن آگه حقوق کارگربره بالا تورم میشه ولی حقوق خودشون تورم نمیکنه؟
  • محسن سعادتمند IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 1
    حقوق کارگر باید بالای ۱۰ میلیون باشد.نه با ۱۰۰ ساعت اضافه کاری بشه ۵۲۰۰۰۰۰. این مسخره هست. با این مول میشه چکار کرد. بخوریم و نمیریم.پس انداز برا دکتر رفتن بچه هامون هم نمیشه.چکار میکنید واقعا. درست کنید این حقوق کارگر بدبخت رو. سه شیفت کار میکنه. اسنپ هم میره.بازم نمیرسونه با این وضع گرونی که درست کردید
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    ما در یکی از ادارات ب صورت شیفتی مشغول هستیم هر شیفت ۵ نفر پنج جور حقوق میگیرم از۳/۵ میلیون تا۱۶ میلیون دردمونو ب کی بگیم خدایا
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    کارگر بدبخت نون بازوش میخوره ولی مدیران حقوق نجومی میگیرن چی ؟
  • سیدحسن میری عبدالله آبادی US ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    فقط حرف وحرف ولی عملی دیده نمیشود اینجانب بعداز 24سال کارگری دریغ از یک روز بیمه دراین چندسال چندماه قبل از کرونا نصاب ایزوگام بودم بخاطر حادثه کلا از کار افتاده وخونه نشین شدم وپرونده پزشک قانونی دارم که منع کار شدم وهمسرم بخاطر بیکاری اینجانب بعداز 24سال زندگی مشترک با3فرزند درخواست طلاق داده ومنبع درامد دیگری ندارم وزمانی اسم من در جایی ثبت نشده چگونه میتوانم از بیمه بیکاری یاازکارافتادگی یابازنشستگی کارگران استفاده کنم ودراین چندسال به هر سایتی درباره کارگر بوده پیام دادم دریغ ازپاسخ به یکی از پیامها لطفا به درخواست اینجانب رسیدگی کنیدش م6449789816ش ت05143522094یا09159204998
  • سجاد IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    همیشه میگن زیاد میشه ولی فقط کارمندا زیاد میشه نه کارگر حقوق کارمند میشه 20برابر کارگر یک برابر
  • میثم غضنفری IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام حالتون خوبه من ب حساب کارمند بانک قوامین سابق ک ادغام بانک سپه شده ایم در شهر زرند کرمان با خانه استیجاری زندگی میکنم ک محل کارم در شهرستان راور کرمان صد کیلومتر اونورتر با حقوق در برج 4/100 من فقط سه میلیونشو دارم قسط وام ضروری میدهم هیچی هم ندارم کد ملی میدم بزنید فقط یه پراید مدل ۸۵ 2980302449 خیر سرتون من کارمند دولت عالیه هستم من حرفی دیگه برا گفتن ندارم
  • Farid IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    هرچی قانونه توی این کشور عکس به نفع پولدار هاست . سایت سرمایه داری . وقتی حقوق درصدی می‌ره بالا خب معلومه اونی ماهی پنجاه میلیون میگیره به نفعشه تا مردمی که با ماهی ۴ تومن سر می کنن
  • بازنشساه تامین اجتمایی IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    4 1
    فقط تو این کشور معلمان حق زندگی دارن نه کارگر و کارمند یک معلم با 20سال خدمت میگیره 16میلیون برای او که در هفته فقط 12ساعت کارمیکنه بودجه هست ولی به کارگر و باز نشسته کع می رسد نیست
  • مهدی IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    منکه دلو زدم به دریا و میخوام برم یه نیسان بگیرم و اونجوری خرجم دربیارم(درسته اونم کرایش کمه ولی حداقل به نرخ روز میره روی کرایش)
  • حمید IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    تو این مملکت هیچکس دلش به حال کارگر نمیسوزه خودتون رو الکی خسته نکنید.
  • ناشناس IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    برای معلمان بیکار ۴تا ۸ بالا بردند واسه کارگران ۱۰۰ تا ۲۰۰ رو میبرن،خوب مملکتی درست کردن
  • سلیم IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    با سلام منطقه ای اصلا درست نیست انواع شرکت ها رو طبقه بندی کنن طبقه هر شرکت با توجه به لوکیشین و موقعیت مکانی در چارت های کارشناسی شده انجام بدن به نظرم بهتره کارگرا رو سهام دار همون مجموعه ای که دارن کار میکنن بکنن تا در سود شریک بشن متاسفانه در کشور دارره جوری جا میوفته که هر قشری مثل معلما تحسن و اعتراض دست جمعه بکنن میتونن حقشون رو بگیرن کارگرا چون ساکت هستند و سر بزیر حقشون پای مال بشه اینقد بدهکاری و درگیری مالی انواع وام برامون گذاشتن و از طرفی خستگی کار انواع شیفت ها و بدون تعطیلی ..... البته که رمغی نداریم بخوایم اعتراضی کنیم و تحسنی انجام بدیم تا این ظلم کار فرمایان به پشت وانه دولت پایان پیدا کنه اگر معلم ها این فرصت رو داشتن و اعتراضشون رو به گوش دولت رسوند چون تایم آزاد تری داشتن ....... اصلا ناراحت نیستیم هر چقد میگرن باز کمشون هست همه میدونیم ولی چطور افزایش حقوق کارگر میشه بحث ایجاد نقدینگی و ایجاد تورم میشود اما حقوق کارمندا و معلمین و ..... میشه تورم زا نیست ؟؟؟!!!! ما چیزی بیشتر از حقمون رو نمیخایم همون قانون ۴۱ قانون اساسی رو اجرا کنید لطفا طرح طبقه بندی شغلی
  • علی IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    عامو برجی 11 تمن کجا بود خودتونو گول نزنید
  • قنبر علی رحیمی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    حکایت کی بود کی بود ما نیومده به هر کس بگی فورا فیش حقوقش رو میزاره میگه من نجومی نمیگویم به همون پیشونیتون قسم دریافتیتون رو بگید خودتون خرید نه مردم
  • قدرت کتابی DE ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    اغلب بازنشسته ها حدود ۴۲۰۰ حقوق میگیرن ۵۶۰۰ کجا بود
  • شهاب IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    با سلام یه سوال دارم از مسیولین عزیز شما که به فکر کشور و مردم هستند چرا بنزین میخواهید به قیمت جهانی برسانید خوب بیاید یارانه را هم اندازه کویت و عربستان کشورهای دیگه برسانید حقوق کارگر را هم با کشور های همسایه برسانید بعد بنزین برسانید
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    کارگری که ازساعت 5صبح میره حمالی بدون ساعت ناهارخوردن تا9‌شب یکسره کارکردن حقشه حقوقش اضافه بشه یامعلمی که از8میره سرکلاس تاظهر.. دوسه سالم شده مجازی اززیرپتودوتاکلیپ درس میفرستن خداحافظ تافردا.. انصاف کجارفته...
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    پارسال بدون هیچ سر و صدایی حقوق کارمندان بانک رو 70 درصد بالا بردند ( مستند ) .... واقعاً چرا عدالت نیست ؟ چرا کارگر بیچاره باید هر سال با چهار تا جلسه صوری بزور 500 تومن بزارن رو حقوقش ....
  • محمود IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    من از صبح تا عصر برای شرکتی کار میکنم کلا سه میلیون بهم میده. نه عیدی نه حق اولاد نه حق مسکن. برای بیمه هم برام شرط گذاشته در صورتی که بتونم برای شرکت ماهی 60 میلیون تومان به بالا فروش داشته باشم شاید بیمه ام کنه. ماه گذشته تمام وقتم رو گذاشتم برای شرکت فقط تونستم سی و پنج میلیون تومان فروش کنم. خوب من مقصر نیستم جیب مردم خالیه. حالا با وجود کرایه خانه و پسر دانشجو. باید چه غلطی من بکنم. برم دزدی برم گدایی. چکار کنم. دارم دیوانه میشم. ای کاش سیانوری پیدا میکردم توی غذای سه تایمون میرختم تا یکدفعه تکلیفمون مشخص بشه. این زندگی که ما میکنیم سگ نمیکنه.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    بهترین راه حل این که قشرکارگروبریزنددریا این جوری هم کارگر راحت میشه .یک بارمی میره نه هر روز.هم دولت خیالش راحت میشه..کی گفته کارگرحق زندگی داره
  • کیوان سعیدی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    من یه راننده بیل مکانیکی داخل معدن هستم حقوق من ۵میلیونه معدنی ک کار میکنیم مس هست بدون یه زره باطله برداری فقط مس بار میشه تنها مس نیست طلاداره روزی۲۰۰میلیارد درامدشه ولی حقوق من راننده بیل ۵میلیون میدن
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    کارگران شهرداری هم که شش ماهی یک بار حقوق یک ماه رو دریافت میکنن اکثر کارگران هم تحصیل کرده هستند این اصلا انصاف نیست لطفاً یه فکری هم برای این کارگران شهرداری بکنید
  • حامد IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    الان کارخونه هاوجاهای خدماتی وهمه اصناف خوب سودمیکنندوهمه چیز رانسبت به تورم افزایش میدن ولی وقت افزایش حقوق کارگر که میشه سنگ عالم روسرشون می افته که اینم برمیگرده به دولت که قانون گذاری ضعیف داره ویابه نفع کارفرمای هست که نسبت به تورم کالایش رامیفروشدبه دادکارگربرسیدکه کارگراگرناامیدشودامیدهمه راناامیدکندحتی آن کسانی که درسایه نظام اسلامی سرمایه ای به جیب زدن وتیپ اروپای دارن وفکرمیکنن بامردمند.درآرزوی عدالت ملت میسوزد
  • Reza IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    شرمنده زن و بچه هستیم ، بچه هر چیزی لازم داره میگیم میخریم ، شدیم چوپان درغگو
  • علی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    سلام و خسته نباشید به دوستان کارگر ما ایرانیا یدک نداره.منظورم اینکه صبر زیاد هست که داره ولی میسازه.کاریم از دستش بر نمیاد.حقوقهای نجومی را کسی دیگه میگیره اون موقع ما باید زجر یه وام 5میلیونی با دو ضامن و سفته بکشیم.خدا بداد دل ما برسه
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    کاشکی کسی به فکر کار ازاد هم بود نه بیمه نه فروش واقعا داریم میریم قعر چاه
  • سمیرا IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    واقعا حقوق کارگر خیلی کم هست ۴۲۰۰ شد حقوق ما بچه اوتیسم داریم اصلا ۴۲۰۰ فقط خرج اون میشه حقوق کارگر اگر سالی ۴۰۰یا ۵۰۰ خیلی تلاش گنید بربالا واقعا این حقوق هست هر کس به فکر جیب خودشه
  • لیلی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    منم مثل بقیه آدمای ایران ۳۵ سالمه، ولی حقوقم کمه ۳۷۰۰ حقوقمه. مشکل کلیه هم دارم. هزینه درمان بی نهایت کمر شکنه. اما توصیه ای ک میکنم اینه ایرانی پزشکان بفکر جیب خودشونن نه سلامتی ما، طب سنتی طب ابن سینا بهترین راه حل کاهش هزینه درمانه.
  • حسن IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام تا زمانیکه دولت تعیین کننده حقوق باشه همینه،این همه جلسه میذارن و آخر سال نماینده دولت میاد و قیمت اصلی را میده و کاری هم به جلساتی که اونا گذاشتند نداره،فقط این وسط دو الی سه ماه برای جلسات از جیب بیت المال خرج جلسات شده و جنگ اعصاب برای قشر کارگر درست میکنند
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    کاش حقوق کارگر ها زیاد کنن اخه با چهارتومن چطور گذران زندگی کنند
  • نون خالی خور IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 1
    سلام حقوق کار گرا قطره قطره اضافهدمیشه بدون در نظر گرفتن گرانی وتورم ولی حقوق معلما رو راحت وزیاد اضافه میکنن دیگه خسته شدیم بخدا با سه تا بچه وقسط زیاد از صبح تا شب کار بدون حقوق ولی معلما سه چهار ساعت بدون زحمت بخور بخواب یه عالمه حقوق
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    باسلام واحترام، برای رضای خدا تعيين دستمزد کارگران قشر زحمت کش و زجر کشیده رو نگذارید برای پایان سال
  • رضا IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    همه ساله اینجوری میگین اخرش چندر غاز اضافه میشه حقوقا.لطفا درصدی اضافه نکنین و لااقل تا 8میلیون تومان برسونین حقوق رو.خدا و در نظر بگیرین و مظلوم کشی نکنین
  • حسن قنبری RU ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    از 0 درصد تا100درصد😁😁😁😁😁😁😁
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 1
    معلمها یک بار اعتراض کردند حقوقشون را زیاد کردن در صورتی که تمام بار مشکلات دانش اموزان روی دوش خانواده ها هست ماهانه فقط باید کلی پول اینترنت بدیم تازه شهریه مدرسه که دانش اموز رنگ مدرسه را هم ندیده بدیم بعد حقوق معلمی که سه ماه از سال را تو خونه هستش دو روز در هفته به جز ایام تعطیلی دیگه الانم که به خاطر کرونا تو خونه داره تدریس میکنه البته دانش اموزان خودشون در کلاس تدریس میکنند را بالا بردند ولی کارگری که از صبح تا شب باید جون بکنه را حقوقش را زیاد نمی کنند و زورشون میاد خب این خودش یه بی عدالتیه بزرگی هستش
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      4 0
      بیچاره کارگران از همه بیشتر کارمیکنن و از همه کمتر حقوق میگیرن همه حرفی بیش نیست ولی امیداورم که حداقل ۲ و ۳ تومن اضافه کنن
  • ارش IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    اینجوری باشه قشر محروم که بدبخت تر میشن و کارفرمایان سواستفاده می کنن و مهمتر ازاینا اون شهری که حقوق کمتری تعیین کردن همه کوچ میکنن میرن اون جاییکه قانون کارش بیشتره
  • بینام IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    وقتی ب نظرات کارگر اهمیت داده نمیشه چرا باید نظر بدیم
  • رسول IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    وقتی قشر زیادی از جامعه، جامعه کارگری هست و حقوقش کفاف هزینه ها معمول زندگی رو نمیده چطور میتونه لوازم خونه و پوشاک و غیر بخره . درصورت داشتن هزینه خرید این اقلام یعنی فروش لوازم خانگی و پوشاک و... که میشه بنفع کارخانجات و تولیدی ها. قضیه قدرت خریده که تایین میکنه مقداری تقاضا رو
  • کارگر IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 1
    باز معلما اعتراض میکنن هیچ کس نمیگه بالا چشتون ابروه، نصف سالم که تعطیل هستن، اما کارگر چی بگی اگه اعتراض کنه اول همه کارفرما اخراجش میکنه، اینه که #کارگر مظلوم مجبوره کار کنه و اون بالا دستیابی شکم سیر کاری نمیکنن
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 1
    با سلام . عدم نظارت دیوان محاسبات کشور و اداره کل بازرسی قوه قضاییه در طول چهار دهه نشان داده که بعد از تصویب بودجه در مجلس دولت خودش هر گونه خواسته بودجه را هزینه کرده است .
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    سلام شغل کارگران سنگین ترین شغل هست اما قشر کارگر مظلومترین قشر هستند . چرا بایدمعلمان با اینکه ۸ ماه درسال کار میکنند حقوقشان از کارگران بیشتر باشد؟ همیشه هم اعتراض دارند و اتفاقا اعتراضشان مورد قبول واقع می شود اما به کارگران رسیدگی نمی شود هر معلم علاوه بر حقوقش ساعتی خدا تومن هم بابت آموزش خصوصی می گیرد چه معنی دارد با استاد دانشگاه هم تراز شود واقعا عادلانه نیست
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      1 0
      خب معلوم هست اون کسانی که بالا بالاها میپرن وخودشون چنتا کارگر زیر نظرشونه هرگز نمیان حقوق کارگر بالا ببرن چون به ضرر خودشون میشه به فکر قشر ما کارگر نیستن فقط خدا حق ما رو از حلقومشون بکشه بیرون
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    4 1
    معلمی که نه به صورت مجازی ونه به صورت حضوری از خودش مایه نمی گذارد وآموزش درست وصحیحی ندارد وجور اورا مادران وخانواده ها می کشند شایسته هم تراز با اساتید دانشگاه نیست و افزایش حقوق او عین ظلم به سایر افراد مخصوصا کارگران است
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    6 1
    مگه تخمه مرغ تو تهران با شهرستان قیمتش فرق میکنه یا نان یا بنزین که میخوان دستمزدو منطقه ای بکنن واقعا بجای این کارا وارداتو آزاد کنید قیمتها با کله سقوط میکنن چرا یکم تدبیر ندارید
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 2
      آقایی ک این حرفو میزنی شما با یه حرف ک میزنی کل معلمای مملکت رو هیچ حساب می‌کنی در هر جایی هر اداره ای خوب و بد هست اینو بدون
  • فیروزی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    وقتی در دولتها و کشور کسی پیدا نمی شه بر عملکرد کارمندان تامین اجتماعی نظارت کند و صحت عملکرد صحیح را از اونها نمی خواهند نتیجه بد کاری و بد فعالیت اونها منجر به این می شود که یک بیمه شده با 25 سال کار سخت و زیان آور و 40 درصد اظافه پرداختی بیمه مبلغ حداقل دستمزد با 23 سال سابقه بگیرد
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    الکی فیلم بازی میکنن میگن 11تومن 12تومن آخرش 500تومن زیاد میکنن بی.............
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    4 0
    آخه وقتی اجاره خونه توی یه روستا شده 30تومن ماهی 1500 چه حرفی از مزد منطقه ایی میزنید، شماهامثلا مدیری....
  • آهو الهی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 1
    من کارشناس تامین اجتماعی پرستار با ماهی ۵ میلیون تومان با ۳۰ سال کار آیا وجدانتون کجاست من که همیشه اه میکشم بهترین دوران جوانی منو در راه بیماران از دست دادم چه بیدار خوابیها کشیدم ولی رازی نیستم از مسئولین حال با دو فرزند دانشجو چه کنم من که جهنم را کشیدم دیگه توانی نمانده شرم کنید
  • معلم IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 2
    من یک معلم ابتدایی هستم ماهی سه میلیون حقوق دارم میرم روستا کار می کنم کلی تو راه هستم اونجام اینقد کارم زیاده زنگ آخر صدام بالا نمیاد به خانه برمیگردم تا چندساعت نمی تونم حرف بزنم صورتم به خاطر حرف زیاد درد می کنه خانه هم کلی کارهای کلاس را انجام می دهم و تا ساعت دو نصف شب والدین و بچه ها تماس می گیرن و رفع اشکال می کنند و یا مشکلات شخصی خانوادگی اجتماعی شونو مطرح می کنند وباید مشاور باشم همدل باشم کمک کننده باشم از لحاظ روحی اینقداینقدر خسته می شوم که دیگه فرصتی برای رسیدگی به بچه های خودم راندارم چرا همش درمورد معلمان حرف می زنید کدوم افزایش چرادرمورد سایر کارمندان دولت حرفی نمی زنید مگر آنها هم مثل من تا ساعت دو سرکار نیستند مگه روزهای تعطیل را تعطیل نیستند از حقوقشون خبردارید از مزایاهایی که دارند خبر دارید چرا همیشه معلم ها بعد ساعت دو که مدرسه تمام می شود میروند مسافر کشی می کنند چرا
  • ن ن IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    فقط شایعه درست میکنن ازآخر۵۰۰تومن اضافه میکنن کلی توبوق وکرنامیکنن .من خودم دوتالیسانس دارم وباقانون کارحقوق میگیرم خیلی جاهازیرنظراداره کاره مثل بیمارستانهای خیریه وخصوصی با۱۳سال سابقه کاری ودوتااولاد۵ونیم میگیرم
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    حوقوق فقط بانکی ها میگیرن .وام. همشون دو.سه تا خونه ماشین دارن .عدالت اینجا نشون میده خودشو .برای جامعه ای که یک عده دارن میخورندو میترکند اگثر مردم برای یه حقوق ناچیز موندن
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    حقوق کارگر بر اساس قانون کار کلا با حق اولاد و خوار وبار و مسکن چهار میلیون تومنه اخه این چهار تومن چی رو جواب میده کرایه خانه بدن هزینه پوشک و شیر خشک بدن هزینه خورد خوراک که به کنار تازه از این چهار تومن بیمه کم میشه اخه واقعا عدالت کجا رفته چرا حق کارگران رو ضایع میکنید اخه چرا این حقوق پایه دو شصد چیه واقعا با خرج های سنگین الان
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    فقط خرزوخان حال میکنه
  • کارگر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    مسئولان ونمایندگان کارگری چطوری کارگر متاهل سه یاچهار فرزند داشته باشه مستاجر هم باشه به نظر شما حقوق سه یا چهارملیون جوابگوی چند روز از ماه میباشد خدا را فراموش نکنید تاکی فلاکت آخه بچه ما کارگران چه گناهی کرده که حسرت همه چی از خوراک وپوشاکو...... به دل بکشه
  • ناشناس IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    6 0
    هیچی توش نیست جلسه ها همش ساختگیه بله طبق روال هر سال میشینید میوه و چایی میخورید بعدش هم کارگر بدبخت باید ماهی 4 تومن با دو تا بچه بگیره بخدا 4 تومن پول 10 روز زندگی نیست
  • مهدی تراشکار IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    اخه بدبختی ما اینه که گیرم بر فرض مهال حقوق من تراشکار شد یازده ملیون اونموقع آنقدر گرانی میشه که با یازده تومن هم نمیشه زندگی کرد
  • سورنا IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    الان بعضی از صاحبخونه ها منتظرن که چقدر حقوق بالا میره دویست تومنم بکشن رو اجاره سال بعد افزایش حقوق که برای کارگر و کارمند نیست
  • ایرانی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    سلام تورم وگرانی زیادهست وگرنه همه به حقوق ۲ تومان هم راضی بودن ۱۱تومان کارگر و۱۶ تومان معلم بعد رتبه بندی و۱۲ تومان پرستار و ۳۵ تومان استاد دانشگاه و۲۵ ت اداره برق و آب و گاز صدا وسیما و دادگستری وهمه کم هست وخیلی زیاد نیست ان شاءالله میانگین همین حقوقها به بازنشستگان هم بدهند اکثرا زیر۲ تومان و زیر ۸ تومان حقوق میگیرن به امیدخدای بزرگ که بالای ۳۵ ت ونجومی ها هم همه حذف ولغو بشن
  • حمید IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    شرکت های بزرگ حقوق و مزایا بد نیست ولی اکثر شرکت های پیمانکاری و خصوصی الان حقوق زیر دو میلیون میدن بیمه هر چند ماه واریز میکنند ازعیدی هم یا خبری نیست اگر هم بدن خیلی ناچیز بری اداره کار هم دفاع ازت نمکنند تازه به کارفرما گزارشت میدن که از کار اخراج هم میشی حالا هر رقمی که می خواهند تایید کنند فقط برای شرکت‌های خاصی کاربرد داره
  • یک معلم IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 2
    عزیزانی که از حقوق معلمان صحبت میکنید من معلم حقوقم ماهی پنج میلیون و ششصد تومان هست یعنی خیلی زیاده امیدوارم همه سالم و در رفاه باشند اگر هم حقوق من معلم بالا بره وقتی ببینم دیگران در فقر و گرفتای هستند برام هیچ لذتی نداره
  • سعید IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 1
    هرسال یه سری سناریو واسه کارمندان و مخصوصا کارگرا درمیارن آخرشم هیچ کاشکی کارگرا سنواتشو ن رو مثل کارمندا زمان بازنشستگی میدادن نه اینکه آخرسال..
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    4 0
    الان معلمان که دیگه درس نمی‌دن مادرانی بدبخت باید حرص و جوش بخورم تا بچه یه چیزی یاد بگیره باید نصف حقوق معلمان رو به مادرا بدن
  • مینا IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    7 0
    شوهرم با بیست سال سابقه کارگری میگیره 3 میلیون این واقعا حقه با داشتن یه دانشجو و یه دانش آموز کی میخواد با این وضع به داد ما برسه و فقط حرف میزنند آخر هم چیزی معلوم نیست
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      1 0
      واقعادرسته منم بچه سوم ابتدایی دارم دوسال حرص خوردم تایادبگیره الانم اعصابم خوردشده دندونام ازاعصاب خراب شده اونم بدون حقوق این راست گفتی گل گفتی
  • ملکان جانباز IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    4 0
    شما اامیلیون میگیری میگی کمه من بدبخت دوتا بجه دوتاش نامزد ۲میلیون میگیرن شما را را به خدا قضاوت کنید ۶ماه جبهه دارم ۱۵درصد ناقص هستم پنجاه یک سال هر روز شکنجه وعذاب گرسنگی شرمنده خانواده هستیم ما دیگه بامرده فرق نداریم اختلاف خانواده افتاده زن بچه دیگه ماراتحمل ندارند خخودکشی کنم بهتر است ما جوانی گذاشتیم در راه وطن ناموس کسی به دادمان نمی رسه
  • طاهر IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    10 0
    خیلی🥰🥰🥰🥰🥰🥰
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    کاش بجای اینکه هرقشری به فکر افزایش حقوق بودکه تورم بالاتر رود مسئولین کاری می کردند که حداقل یکسال هیچ افزایش حقوق وکالایی نداشته باشیم تامردم در آرامش زندگی می کردند
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    خوبه نصف سال بیکارن نصف بعدی جلواستانداری برای افزایش حقوق اعتراض دارن. امسال هم سه ساله که مدارس تعطیل هستن. ولی کارگران ونظامیان ازصبح تاشب تاماموریتهای خطرناک و..... حقوق ماهی چندرغاز
  • محمد IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    دوستان عزیز معلم فردی ستودنی و غیر قابل وصفه زبان قاصره در بیان مقام معلم .اگر میخاهید جامعه ای را بی حرمت بی اعتبار بی سواد کنید سه کس رو در جامعه بی ارزش کنید .اول معلم دوم مادر سوم رواج بی حرمتی در تمام ابعاد بشری چه اخلاقی چه...لطفا کلیپ تصویری اقدامات از بین بردن جامعه رو در اینترنت ببینید لطفا .شما با مقایسه پولی و حقوقی اونهم با معلم بسیا ر اشتباه است به خدا قسم من کارگرم ولی انسان ضعیف و عذر خواهی میکنم از این تعبیر پست و بیشعور فقط میتواند اینگونه معلم را مقایسه کند ما اگر خیلی مرد هستیم و صدا یمان به جایی میرسد طلب کنیم از حضراتی بی وجدانی که هر یک به تنهایی حقوق هفت تا ده معلم را میگیرندو حقوق بیست کارگر
  • محسن IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    والا من ۹ سال سابقه کاری دارم الان تازه حقوقم شده ۴۲۰۰ جز پول قسط چیزی نمیتونم بخرم با ماشین کار میکنم خرج خودم و ماشین در میارم اخرین باری که مسافرت رفتم یادم نمیاد حالا حقوق هیچ بیمه ها خیلی زیاد شده حقوق ۴۲۰۰ چیش به مالیات خدایش شرمنده نمیشن دولت که مالیات میگیره
  • احمد IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    من در معدن کا میکنم خدا خیرشان نده پایه اداره کارم نمیده کارم جایی نیست بریم مجبور برای ۴سر کلفت کارکنم
  • یاس IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    همه یادمون باشه همگی جایی به نام ایران زندگی می کنیم،اگه تورم هست برای همه،معلم وکارگر وغیره نداره،فعلا این تحریم های لعنتی همه را با یه چوب میرونه
  • ایمان IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    الان ما می خوایم خونه بخریم اما نمیشه بخوایمم بریم جایی خونه بگیریم
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    1 0
    پس چرا این معلمای مفت خور که کار نمیکنن اینقد حقوق میگیرن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 2
    شما رابه خدا قسم یه فکری به حال کارگرهای تامین اجتماعی بکنیدمن شوهرم کارگرمستجرهستیم با دوتابچه درسال یه کیلوگوشت به زورمیخریم زندگی برای کارگرها خیلی سخت شده
  • Sani IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 0
    سلام کارمندای دولت که غیر از حقوق دائما رسیدگی های دیگه هم بهشون میشه مثلا کارمندای بانک وامهای مبلغ بالای صفر درصد برای خرید خونه.ماشین.جعاله و... همچنین پاداشهای اون چنانی که بهش میگن بیلان همچنین ماهانه واسشون اضافه کاری الکی رد میکنن مثلا ماهی ۵۰ الی ۱۰۰ ساعت خب پول بیت المال دستشونه و به خودشون میرسن حالا کارگر بیچاره فقط ماهانه یه حقوق کمی داره بدون مزایا واقعا تاسف داره
  • علیرضا نیکرو IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    کارگر روزمزد روزانه 200 هزار تومان از اول 1401 قانون بشه از طرف مجلس و دولت
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 0
    آقای کارشناس بیمه چرا دروغ میگویید حقوق کارمندان و بازنشستگان همکار خود سازمان تامین اجتماعی از صدقه سر کارگران چند برابر خود کارگران و بازنشستگان کارگران است
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 10
    این مسخره بازی را کنار بزارید حقوق مسئولین باید ۱۰ تا ۲۰ درصد با حقوق بگیران باید اختلاف داشته باشد نه اینکه هزار برابر این نه عدالت ه ونه انصاف حداقل از مسئولین کشورهای اروپایی تقلید کنید شما حریص هستید وبا هیچ مبلغی سیر نخواهید شد
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    سلام چه کارگر چه معلم چه کارمند همه زحمت کار را دارن چرا باید برای بعضی کارها احترام فاعل نباشیم مگر کارگری که از جونش می‌کنه تا غروب چه فرقی می‌کنه با کسی که تا ظهر ‌‌پشتمیز میشینه وظهر میاد خونه آیا عدالت اینه در حالی که کارگر صبح تا غروب باید از جونش کار کنه هیچ عدالتی تو جامعه ما وجود ندارد مسولیت فقط شعار میدن اگه یک روز کارگر نره سر کار خانواده گرسنن اگه یکی از خانواده مریض بشن از کجا باید مخارج دارو درمانی من سه ماه مریضم حتی نمیتونم دکتر برم پدرمان بشم وضعیت خانوادگی مثل ما زیاده مردم بیدار بشید هر کی مون ه فکر پول ومعاش خودش این عدالت نیست همه تو یک کشوریم ن چرا این قدر بد بخت ما کشور گدایی نیستیم ولی همه گدا چرا
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    اقای مسعول اقای رعیس جمهور چرا فکری برای کارگر ساختمانی نمی کنین ما چگونه با این وضع گرونی زندگی کنیم تا کی گرسنگی بخوابیم وای به حال انانی که دستشون می رسن کاری نمی کنن به خدا واگذار کردم
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    ببینید موز پارسال تو جلسه شورای کار چقدر بوده امسال چقدر شده ؟ همون درصد بزارید روی حقوق کارگران
  • محمدرضا IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    برید خدا رو شکر کنید بنده فوق لیسانس دارم بیکارم کارگریم رازیم برم نیست .خدا رو شکر کنید پول نونی در می ارید.
  • کارگر IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    آخه کارگر چه گناهی کرده که تو ایران کارگر شده شما را به خدا انصاف داشته باشید پیامبر میگه حقوق کارگر هنوز عرقش خشک نشده حقوقش را بدید اونوقت ما تو ایران حقوق کمه که هیچ همون کمش گاه تا چند ماه پرداخت نمیشه
  • نوید IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    ماهی 11میلیون اگر بشه ، همه اقلام چند برابر میشه . برای کارگرا فرقی نمیکنه ، شرکتها نیروهاشون رو تعدیل میکنند ، از اون طرف دوباره بنزین رو گرون میکنن . بعد دوباره اقلام گرونتر میشه و ... این داستان سالهای زیادی است که ادامه دارد
  • هادی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 1
    آی مسعولین مملکت آی نماینده آی وزراا اونی که اسمشو گذاشتین قانون کار حداقل یه حقوقی بدین که شبیه اسمش بااشه ، حقوق قانون کاربایدطوری باشه که حداقل مخارج زندگیو کفاف کنه ، بشینین قشنگ محاسبه کنین، باعجله حساب کنین 😒
    • فرزاد IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 0
      خدایی حداقل کارگر یا معلم یه حقوقی میگیرین ما که هیچ نمیگیرم ایا حق زندگی نداریم
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    والاازدست شماخفه داریم میشیم تااین ساعت هنوزحقوق روواریزنکردین تواین شب یلداماخانواده نداریم؟بچه نوه دامادعروس نداریم چیکارکنیم ؟؟؟؟