چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش جدید ارتش آمریکا درباره حمله پهپادهای این کشور که منجر به کشته شدن ۱۰ عضو یک خانواده شد، گفت که واشنگتن باید به خانواده قربانیان غرامت پرداخت کند.

کشتار غیرنظامیان افغانستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی طالبان گفت که ارتش آمریکا مسئول کشتار غیرنظامیان بیگناه افغان از طریق حملات هواپیماهای بدون سرنشین است و دولت این کشور باید به خانواده‌های قربانیان غرامت بپردازد.

این  درحالی است که وزارت دفاع آمریکا به‌تازگی اعلام کرد هیچ پرسنل نظامی در حمله هواپیمای بدون سرنشین که منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک در ماه آگوست در کابل پایتخت افغانستان شد، مجازات نخواهد شد.

به گزارش رویترز، «ذبیح الله مجاهد»، در این باره گفت: ”ما می‌خواهیم به خانواده‌های کسانی که به طرز وحشیانه‌ای کشته شده‌اند کمک شود. ایالات متحده باید غرامت را بپردازد. این خواست مردم افغانستان است اما آمریکایی‌ها آن را رد می‌کنند. آمریکا اقدامات مشابه بسیاری را در جهان انجام داده و اکنون می‌گوید کسانی که در حملات هوایی دست داشتند مجازات نمی‌شوند. ایالات متحده در ۲۰ سال گذشته بسیاری از مردم بی‌گناه را در افغانستان کشت. پس این باج‌گیری نیست. این یک مسئولیت اخلاقی ایالات متحده است که باید انجام شود.»

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا در ماه سپتامبر مدعی شد که حمله هواپیمای بدون سرنشین – که در روزهای پایانی خروج آشفته ایالات متحده از افغانستان انجام شد – یک «اشتباه غم انگیز» بود که غیرنظامیان را هدف قرار داد.

این تصمیم پنتاگون توسط خانواده‌های قربانیان غیرقابل قبول تلقی شد.

یکی از اعضای خانواده، ایمل احمدی، با ابراز شکایت گفت که ایالات متحده چندین بار به آنها گفته است که مرتکب اشتباه شده است، اما اکنون لحن خود را تغییر داده و گفته است که کسانی را که این حمله را انجام داده‌اند مجازات نمی‌کند.

جیحون احمد، یکی از ساکنان کابل، گفت که دادگاه بین‌المللی برای بررسی حملات هواپیماهای بدون سرنشین توسط ایالات متحده ضروری است.

کد خبر 643611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha