با راه‌اندازی ویزای الکترونیک، از این پس گردشگران خارجی که از طریق فرودگاه امام خمینی وارد کشور می‌شوند، می‌توانند ویزای خود را در فرودگاه دریافت کنند.

محمد شریف ملک‌زاده، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اعلام این خبر، به همشهری گفت: گردشگران خارجی علاقه‌مند سفر به ایران می‌توانند به نشانی اینترنتی www.evisa.ir مراجعه کنند و برگ دریافت ویزا را پر کنند.

بعد از تکمیل این برگ ظرف 48 ساعت شماره‌ای به ای‌میل آنها ارسال می‌شود و آنها با این شماره می‌توانند در فرودگاه‌های ایران ویزای خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد که در حال حاضر صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در تهران امکان پذیر است و تا یک ماه آینده 10 فرودگاه دیگر امکان ارائه ویزای الکترونیکی را خواهند داشت.

محمد رضا پوینده، معاون اداره گردشگری خارجی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز به خبرگزاری فارس گفت که در ماه آینده فرودگاه‌های بین‌المللی ایران نظیر، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، کیش و قشم نیز خدمات صدور ویزای الکترونیکی را به گردشگران خارجی ارائه می‌کنند.

هدف از صدور ویزای الکترونیکی، جذب گردشگر خارجی است و مقامات گردشگری کشور امیدوارند بتوانند با خدماتی نظیر صدور ویزای الکترونیکی، سهم گردشگران خارجی این کشور را افزایش دهند.

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیش‌تر در باره صدور ویزای الکترونیکی گفته بود: ویزای الکترونیکی علاوه بر آنکه موجب افزایش تقاضا برای سفر به ایران می‌شود، نوعی افزایش اعتماد برای گردشگران خارجی در راستای جذب توریسم به شمار می‌رود.

کد خبر 64353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز