وسط آن‌همه سپر و گلگیر اسقاطی، یک بوگاتی رویال طلایی مثل تکه‌ای طلای ۱۸ عیار لای خرت و پرت‌ها می‌درخشد. کمی آن سوتر، بدنه غول‌پیکر «بوگاتی لاویتور نویره» گران‌قیمت‌ترین و خاص‌ترین ماشین جهان مثل هیولایی مکانیکی عرض اندام می‌کند.

بوگاتی

همشهری آنلاین - حسن حسن زاده: اینجا کارگاهی کوچک در حاشیه تهران است؛ جایی که «جمشید ناظمی» با دست خالی و با کمترین‌ امکانات، رؤیای کودکی‌اش را به حقیقت تبدیل کرده. با دستگاه‌ها و ابزارهای دست‌سازش، بوگاتی‌هایی می‌سازد که با نمونه واقعی مو نمی‌زنند. گفت‌وگوی ما را با این سازنده‌ خودروهای دست‌ساز درباره زیر و بم فعالیت‌هایش و رؤیاهایی که دنبال می‌کند، از دست ندهید.  

اسباب‌بازی‌هایم را خودم می‌ساختم

اول صبح است و صدای دستگاه برش، فضای سوله‌ای که با نزدیک‌ترین خانه‌های اطراف ده‌ها متر فاصله دارد را روی سرش می‌گذارد. گوشه کارگاه، ناظمی مشغول کار روی سپر «بوگاتی نویرو» است؛ ماشین لوکس و لاکچری که قرار است چند ماه دیگر به گل سرسبد کارهای ناظمی تبدیل شود و به قول خودش مثل بمب صدا کند.

مرد ۶۳ ساله‌ای که یک روز در کودکی اسباب‌بازی‌هایش را با هم ترکیب می‌کرد تا مخلوقی جدید بسازد، حالا دست به ساخت ماشین‌های لوکس و کلاسیک زده؛ آن هم ماشین‌هایی در ابعاد واقعی که با نمونه اصلی مو نمی‌زند.

می‌گوید: «وقتی بچه بودم اسباب‌بازی‌ها را با هم ترکیب می‌کردم. می‌خواستم اسباب‌بازی خودم را داشته باشم که هیچ مغازه‌ای شبیه آن را هم نفروشد. موتور یک ماشین اسباب‌بازی را که دیگر قابل استفاده نبود برمی‌داشتم؛ با چوب قایقی کوچک می‌ساختم و با وصل کردن موتور به بدنه‌ قایق، از حرکت آن در حوض حیاط خانه لذت می‌بردم.»

کار در بخش خودرویی شرکت نفت برای ناظمی قدم نخست این مسیر بود. می‌گوید: «۱۴ سال به‌عنوان پیمانکار مسئول بخش خودرویی شرکت نفت بودم. اما پا به پای کارگران روی انواع خودروها کار می‌کردم. از صافکاری تا نقاشی و دانش فنی درباره موتور خودرو را تجربی یاد گرفتم و تجربه روی تجربه اندوختم؛ آنقدر که دیگر همه چیز را برای ساختن خودرو خودم می‌دانستم.»

وقتی ماشین من بازیگر شد

وسط آن‌همه آچار و پیچ‌گوشتی، گلگیرهای کهنه و انواع لوازم یدکی خودرو، یک قاب عکس کوچک جلب توجه می‌کند. قاب عکس را در بهترین نقطه کارگاه گذاشته که وسط کار همیشه چشمش به آن باشد انگار. قاب عکس، یک «فورد آتشین مدل ۱۹۲۴» را در محوطه شهرک سینمایی نشان می‌دهد.

در چهارگوشه کارگاه که چشم می‌چرخانیم خبری از این فورد کلاسیک نیست. فورد توی قاب قصه‌ای دارد برای خودش؛ نخستین ماشین دست‌ساز ناظمی است که او را به کودکی‌اش و شور و هیجانی که برای خلق اسباب‌بازی‌هایش داشت وصل می‌کند.

ناظمی چشم‌هایش را روی قاب باریک می‌کند و با لبخند می‌گوید: «۱۵ سال پیش آن را ساختم. حالا از من دور است و در خیابان‌های شهرک سینمایی می‌چرخد. برای خودش بازیگر شده. نخستین بار جلو دوربین «کیانوش عیاری» رفت و همین چند ماه پیش در یکی از قاب‌های سریال «خاتون» او را دیدم که هنوز سرحال و قبراق بود.» ناظمی طوری از آن فورد آتشین جذاب حرف می‌زند که پدری از موفقیت فرزندش.

ادامه می‌دهد: «نخستین ماشینی بود که ساختم. یکی از آشنایان ما که در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی فعال است یک روز سراغ من آمد و گفت حالا وقتش است که هنرت را نشان بدهی. گفت تیم ساخت سریال روزگار قریب دنبال ماشینی با این مشخصات است. آن زمان یک نمونه از فورد آتشین مدل ۱۹۲۴ در یکی از موزه‌های داخلی موجود بود اما بیمه و اجاره آن برای هر روز فیلمبرداری گران از آب درمی‌آمد.» ناظمی مکثی می‌کند و ادامه می‌دهد: «با سازندگان سریال جلسه‌ای گذاشتیم و قرار شد با ۸ میلیون تومان یک خودرو کلاسیک بسازم. ۴ ماه روی فورد آتشین کار کردم و حتی ۲ میلیون تومان هم خودم روی پولی که به من دادند گذاشتم. وقتی نخستین ماشین دست‌سازم را در سریال دیدم همه آن خستگی‌ها و ضررهای مالی از یادم رفت.»

من ماکت‌ساز نیستم؛ ماشین واقعی می‌سازم

ساخت ماشین‌های لوکس و کلاسیک در یک کارگاه کوچک با کمترین امکانات، ‌کاری تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد؛ ‌کاری که یک کارخانه عریض و طویل می‌خواهد با کلی دستگاه و نیروی کار زبده.

ناظمی اما در این کارگاه کوچک، غیرممکن را ممکن کرده. عجیب‌تر اینجاست که به جز ابزارهای برقی مثل دریل، دستگاه هوا و... دیگر دستگاه‌های اصلی ساخت بدنه خودرو را هم با دست‌هایش خود ساخته است.

می‌گوید: «وقتی می‌خواستم روی انحنای گلگیر بوگاتی رویال کار کنم یا ورقه‌های فلزی را به شکلی که می‌خواهم تغییر دهم، نیاز به دستگاه گرانقیمتی داشتم. وقتی دیدم توان مالی خرید دستگاه را ندارم، خودم دست به کار شدم. تحقیق کردم و با کمی خلاقیت و ترکیب ابزارهای موجود، دستگاهی ساختم که به کارم سرعت داد.» ناظمی روی ماشین‌های دست‌سازش تعصب دارد. از اینکه بعضی‌ها او را ماکت‌ساز خطاب کنند بیزار است. می‌گوید: «همه این ماشین‌ها در ابعاد واقعی و شبیه نسخه اصلی ساخته شده. در حد توان، شرایط فنی خودروها را هم در نظر گرفتم و با موتوری که در سینه هرکدام از آنها نصب شده، مثل یک ماشین واقعی قابل هدایت هستند.»

نابغه خودروسازی ایران کیست؟ | دیدار با پدر بوگاتی در ایران | «بوگاتی لاویتور نویره» گران‌ترین و خاص‌ترین ماشین جهان در ایران تولید می‌شود؟

یک عکس، یک عشق

با دیدن یک عکس عاشقش شد و حالا گوشه کارگاهش مثل قطعه‌ای جواهر می‌درخشد. بدنه فولادی و پر ابهت «بوگاتی لاویتور نویره» اگرچه هنوز در حال ساخت است اما اوج پختگی و استعداد ناظمی را در مسیری که انتخاب کرده به نمایش می‌گذارد. وقتی اسم بوگاتی نویره وسط می‌آید، چشم‌هایش از ذوق برق می‌زند. دور ماشین می‌چرخد و از سختی‌هایی که برای ساختن هر قطعه از ماشین کشیده با شوق فراوان حرف می‌زند. سپرهای غول‌پیکر، کابین و کاپوت عظیم و ابهت گیرای بوگاتی نویرو را با وسواس ساخته و آن را بهترین اثرش می‌داند. می‌گوید: «از این ماشین فقط یک نسخه در دنیا وجود دارد که با قیمتی بیش از ۱۷ میلیون یورو مدتی پیش به صاحبش تحویل داده شد. یک سال پیش وقتی نخستین عکس‌های بوگاتی نویرو در اینترنت پخش شد، یک دل نه صد دل عاشقش شدم. عکس‌ها را پرینت گرفتم و صبح به کارگاه آمدم. حالا یک سال از آن روز می‌گذرد و بوگاتی نویرو من در حال جان گرفتن است.» از فروش ماشین که حرف می‌زنیم می‌گوید: «من این ماشین‌ها را با عشق ساختم. برای ساختن هرکدام از آنها زیر بار قرض هم رفته‌ام. حتی خانواده‌ام در مقطعی مخالف این کار من بودند. اما وقتی عشق بی‌نهایت من و نتیجه کار را دیدند پشتیبانم شدند. تا جایی که بتوانم از ماشین‌هایم دل نمی‌کنم و آنها را به کسی نمی‌فروشم.» بوگاتی نویره آخرین کار ناظمی نخواهد بود. او از همین حالا پروژه بعدی‌اش را هم انتخاب کرده است: «به تازگی رولز رویس ماشین جدیدی معرفی کرده که به رولز رویس دم قایقی معروف است. بعد از بوگاتی نویره سراغ آن می‌روم.»

نابغه خودروسازی ایران کیست؟ | دیدار با پدر بوگاتی در ایران | «بوگاتی لاویتور نویره» گران‌ترین و خاص‌ترین ماشین جهان در ایران تولید می‌شود؟

ساخت فورد آتشین برای ناظمی قدم نخست بود و بوگاتی رویالی که مثل یک تکه طلا گوشه کارگاه می‌درخشد، دومین قدم این مسیر پر از عشق برای او است. ناظمی به خوبی از عهده ساخت بوگاتی رویال با آن انحنای جسورانه روی گلگیرها، جزئیات کاپوت و فضای منحصربه‌فرد کابین خودرو برآمده و به جرأت مخلوق دست‌ساز او با نسخه اصلی بوگاتی رویال مدل ۱۹۳۱ مو نمی‌زند.

چراغ‌های جلو ماشین و حتی مجسمه فلزی فیلی که سال ۱۹۳۱ برای این مدل طراحی شده بود را هم با دست‌های خودش ساخته و از موتور شورلت ۶ سیلندر در سینه آن استفاده کرده است.

او از ماجرای ساخت بوگاتی رویال می‌گوید: «می‌خواستم ماشین دوم خاص‌تر باشد؛ از آنهایی که در دنیا کمیاب و حتی نایاب است. اما شرایط مالی جور نبود و هر بار به بن‌بست می‌خوردم. بالاخره دل به دریا زدم و با خرج کردن پس‌انداز و قرض کردن از این و آن، سراغ بوگاتی رویال رفتم؛ ماشینی که فقط ۶ دستگاه از آن ساخته شده و همه آنها در موزه‌ نگهداری می‌شوند.» ساخت هفتمین بوگاتی رویال دنیا در کارگاهی کوچک سخت بود؛ حتی برای مرد ۶۳ ساله‌ای که با انبوهی از دانش فنی و استعداد ذاتی، عاشق این کار است.

می‌گوید: «۱۶ گلگیر ۲‌متر و ۷۰ سانتیمتری برای بوگاتی رویال ساختم. ۱۴ گلگیر اول را دور انداختم تا بهترین گلگیر با بهترین انحنا روی بوگاتی رویال من نصب شود.» ناظمی با خنده می‌گوید: «سر این کار مجسمه‌ساز هم شدم. مجسمه فیل فلزی جلو کاپوت را ساختم که ابهت زیادی به بوگاتی می‌دهد.»

کد خبر 643513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    ایشونو ب خودرو سازی ها معرفی کنید
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      72 3
      مثبت زدم اما نه اجازه بدین از کارشون لذت ببرن و دیگران هم لذت ببرن. خودروسازهای ما محل کار و شکوفایی استعداد ها نیست خرابش میکنن
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      75 3
      ایشون به خودرو سازها معرفی نکنید تمام هنرشو کور میکنن
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      76 4
      اگر منظورت فرقون مونتاژ کنهاست که انها دنبال پخمه ها می گردند نه نخبه ها.
    • حسین خالدی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      48 4
      ها وللا گناه داره اینهمه زحمت کشیده باید کمکش کنن..لاقل ی کارگاه بهش بدن خودروی دست ساز بسازه مشتریش هم زیاده بشرط اینکه پلاک گذاری بشن !! حتما از تیبا بهتر درمیاد مگر شرکتهای بزرگ مثل تویوتا و لگسوز از کجا شروع کردن سازنده تویوتا نساج بود.. متاسفانه خیلی توی ایران آدم باستعداد وجود داره که مثل ستاره میدرخشن و بدون توجه خاموش میشن!!
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      21 7
      بره سایپا. پراید با چراغهای جید تولید کنه
  • ناشناس IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    153 4
    امیدوارم قدرزحمات رو بدونن وبتونی بهترینهارو داشته مردبزرگ
    • Mostafa2021 IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      96 23
      خودروسازان فقط به فکر منفعت خودشون هستن
    • هیچکس IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      27 3
      بدون پارتی نمیشه
  • ناشناس IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    خدا قوت مردم با غیرت،،درود بر تو برای این همه غیرت و صبر ،،ما مردم ایران اگر همه مثل جناب عالی فکر می کردیم،،الان اینقد چشمانمان به دست کشورهای بیگانه نبود،،الان ایران از خودرو و از همه چیزهایی که کشورهای مدرن دا رن بی نیاز بودیم،،ای کاش همه ی مردم کشور ما همدیگرو دوست داشتیم ،به هم رحم می کردیم،و دست به دست هم می دایم،با غیرت و عزت ایران عزیزمان را هر روز آ باد و آ بادتر می کردیم،به امید آ ن روز،بدرود
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      ميديوني يكي به ميخ ميزني يكي به نعل خوشم نيومد نفهميدمت واسه همين بهت منفي دادم
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    72 7
    طراح خوبيه به نظرم
    • 🤣🤣 IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      16 3
      آرامش داشته باش زمان میفهماند ب تو
    • محمدزنگنه طارم IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      18 2
      وقت زیاده می فهمیش بالاخره دیروزود داره سوخت وسوز نداره.....حسود همیشه بیاسود. ..💔
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    67 12
    ماشین نشون بهتر از پراید کاغذی ما هست
  • مژگان محمدی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    75 7
    سلام و خدا قوت جناب آقای مخترع آیا امکانش هست به پسر من آموزش بدید.؟
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      15 0
      بله
    • Mohammad IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      11 5
      نه 🤣🤣🤣
    • ناشناس IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      4 7
      بیا من خودم آموزش میدم🤣🤣🤣🤣
  • شگفت زده IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    72 10
    ایشون نمونه کاملی از قدرت اراده و پشتکار ، خلاقیت و علاقه هستند جطور تحریم ها و کمبودهای زمانه ما این مرد پرتلاش را از. کار نیانداخته ؟!!!!!
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      5 6
      خیر
    • مخترع IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      5 6
      چشم کجا ببینمت
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    88 3
    خدا کنه فراریش ندن
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    88 2
    قابل توجه دو خودروساز بنجل ساز
  • صادق IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    76 12
    اینا چیه میسازی؟ پراید و تیبا و سمند و هزار آشغال دیگه بساز پول مردم را بگیر بعد هم جونشون را بگیر و بگیر و بگیر
  • شوق IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    80 14
    استعداد تو ایران ما زیاده. بایستی از آنها قدردانی بشه
    • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      7 0
      امیدوارم تبعیضها رفع وراه برای معرفی خلاقیت بوجوداید
  • اسد IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    82 2
    عالی خدا قوووت مرد امثال شما از یه چاه نفت با ارزش تر واسه ایران ماست من اصفهانم و اگر روزی شما رو ببین پاها تون رو می بوسم شما نگین انگشتری این سرزمین هستی
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      1 0
      سلام اتفاقا ایشون اصفهانی هستند بچه دلیگان برخوار چسبیده ب خورزوق
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      4 3
      قابل توجه سایپا پراید۱پراید۲پراید۳و اینبار تیبا۱تیبا۲وتیبا۳
    • حسین IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      4 0
      خدا قوت قهرمان مخترع ایرانی
  • سعداله سلیمانی IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    7 0
    بسیار عالی بود ممنون میشم
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    8 0
    درود به شما. مرد بزرگ موفق باشید...درد و بلات تو سر سایپا و ایرانخودرو فرقون ساز
  • alik25789 IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    9 0
    سلام، واقعا آفرین به تو مرد بزرگ، کارت عالیه مونمیزنه با نمونه اصلی، چه استعدادهایی ما داریم که این دولت ما ازشون استفاده نمیکنه فقط به خوردن هستن ماشاله، یه ادم بادست خالی اینطور ماشینی میسازه اونوقت ایران خودرو وسایپا با اون همه ثروت و دستگاهای اتوماتیک آنچنانی آشغال میسازن میدن به مردم، همین چندسال قبل یه ایرانی یه ماشین برقی مگه نساخته بود، فقط اسپانسر احتیاج داشت، ایران خودروسایپا طرحشو قبول نکردن، دولتم که هیچی بدتر از این دوتاشرکت، خب اخرشم ماشینو برد بالای کوه ول کرد تو سد کرج فکر کنم، فیلمش همه جا بود،والا اینطور آدمهارو باید سرتا پاشونو طلا گرفت که بادست خالی اینکارو میکنه، بخدا همین مرد رو به چندتا از کارخانه های بزرگ خودرو سازی معرفی کنی هیچی هچی نباشه یکیشون این آقارو میبره تو کمپانی خودشون استخدام میکنن حالا یا قسمت طراحی یا هرچیز دیگه، ای خدا هی کجا داریم میریم
  • . IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    17 0
    از این نوع مرد افسانه وار در این مرز و بوم وجود داشته است آرزو میکنم از این تن آدمیان با دل و خرد در همه جای ایران همدیگر را تنها ننهند زنده بادا ایرانمان زنده هستند مردان مردش
  • ایلیا IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 4
    اقا اخرش که چی با این همه زحمت بسازه اجازه ترددم نداره چون بهش نمیدن اصلا😂😂باید تو همون کارگاه خاک بخوره،اینجا نمیزارن پیشرفت کنی چون همه جون خودرو سازی دست دوتا شرکته که قبضه کردن بازارو
  • امیر IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 1
    ازاین استعدادها توی کشورمون زیادهست که میتونن صنعت خودرو کشور رو سامون بدن ولی خودروسازهای مادنبال ساخت ماشینای بی کیفیت با اصطحلاک بالا هستن که براشون سود دهی بیشتر داشته باشه
  • فرهاد IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 1
    شرکت خودروسازی ایران خودرو سایپا باید از ایشون درس یاد بگیرند که به دست مردم خودرو اشغال وبی کیفیت زباله تحویل میدهند و ایشون آقای مخترع باید تف بیندازد به صورت مدیر عامل سایپا و ایران خودرو که خودرو کشتار جمعی دیت مردم ندهند واز ایشون نحوه خودرو سازی رو یاد بگیرند
  • سعید IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    6 0
    خدایش این یه تار موش می ارزه به تمام مدیران سایپا و ایران خودرو.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 0
    جای همچین کسایی توصنعت خودروسازی هست نه آدمهایی که رشته عمران دارن ورفتن توکار ساخت وساز وحتی طراحی ماشین. مسئول فامیلی وبی لیاقت
  • علی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 0
    استاد پرایدم بساز.البته میدونم پراید ارزش وقت گذاشتن نداره
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 0
    واقعا ،حیف این کسانی اسمهاشون بنام خودرو ساز بذارند چون ابروری ایشون خش دار میشه ،ایشون یک نابغه هستند .خدا به کسانی که برای ایران وایرانی تلاش میکنندکمک کند ،ان شا الله
  • سیاوش AU ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    5 0
    مرسی کاش شاگرد ایشون بودم من .
  • سلام خیلی عالی بود IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 0
    کاری که آقای ناظمی کردند یکی ازرویاهای من هم هست ای کاش میشد باهم همکاری میکردیم
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    5 0
    عالی بود کاش از آدمای مثل شما تو خودرو سازی استفاد میکردن الان ایران خودرو های خیلی بهتری می‌ساخت..
  • ژامبالژان IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 0
    هر جای دیگه بود، خودرو سازها التماسش میکردن
  • مصطفی RU ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    3 1
    عالی ادرس دقیق ایشون میشه بدین تا ازنزدیک بریم دیدنشون
  • حجی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 0
    سلطان خسته نباشید
  • خداقوت مرد دمت گرم عمو IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 0
    دمت گرم عمو
  • مجید IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 0
    وقتی میگیم تمامی مدیران با وپایین از دم بازنشسته بشوند همینه که الان با دیدن کار این اقا متوجه میشوید
  • ایرانی خالص IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 1
    اگر مسئولین ایران خودرو از وجود این عزیز مخترع باخبرند و کاری نمیکنند وای به مدیریتشون ! خداوکیلی یک درصد فکر کنید اگه فکر ایشون در صنعت خودرو ایران وجود داشته باشد چقدر به نفع شماست ? بجای دزدی از ملت و گرانی خودرو یه کم به فکر آخرت خودتون باشید . ایران خودرو بیدار شو .
  • حامد IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    4 0
    ایناابروی کشوررانگه میدارند نه سایپاوایرانخودرو
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    حیف وصد حیف این شخص باید مدیر عامل سایپا و ایران خودرو شود وبعداز چند سال شاهد پیشرفت ظاهری وایمنی خودروهای ساخت داخل باشیم و برای صادرات خودروی ایرانی امیدوار باشیم حداقل برای ۵ سال یک کارگاه وسرمایه و نیروی انسانی در احتیارش بگذارید ۰
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    به نظرم ایشون بایستی بشه مدیر ایران خودرو . چون لیاقتش فراتر از مجموع مدیران کنونی ع
  • کریم IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    ایران خودرو و سایپا یکم یاد بگیرند ما همچین نخبگانی داریم ولی قدرشونو نمیدونیم
  • کیومرث مدد US ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    عالیست و باعث افتخار مایی هموطن
  • ناشناس CN ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    5 0
    ایکاش تصاویر بیشتری از کارگاه با ماشینهای ساخته ونیمه ساخته از فاصله دور و نزدیک و ۳۶۰ درجه همراه گزارش بود و همینطور چند عکس از مدل اصل ماشینها- -این شخص با این سن محل و منبع کلی الهام و انگیزه است- پیش به جلو بازهم ادامه بده آقا جمشد گل با امید اینکه این گزارش قسمتهای بعدی داشته باشد-و با امید که آقا جمشد همواره زنده و سلامت و فعال و البته مالی هم موفق باشد
  • ابوالفضل نصرتی IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    امثال این آقا که با دست خالی اینکارهارو میکنن باید در کارخانه خودروسازی مدیریت کنن و شرط میبندم بعد سه چهارسال بهترین خودرو رو تحویل مردم بدن
  • محمد IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 0
    اره راست میگه گرونترین ماشین موقعی که پراید لجن شده ۲۰۰میلیون ولی توخارج این بفروشی ی لاستیک ماشین خارجی هم نمیتونی بخری باپولاش🤣😝
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    کاش از امثال شما ها حمایت میشد تو کشور
  • احمد IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 0
    خداقوتت بده مرد بزرگ
  • عباس IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 1
    دمش گرم باید ریس ایرانخودرو وسایپا بشه تا دنیا تحول ماشینهای ایرانی رو لمس کنه
  • سهیل IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 1
    به این میگن یه ماشین باز واقعی. ن ماها که یه سیستم میندازیم و یه پنوماتیک اسم خودمونم گذاشتیم ماشین باز. واقعا دمت گرم اما ایران نمون.ایران جای پیشرفت نیست برو یجائ که قدرتو با جون و دل بدونن
  • رضا IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    4 2
    وقتی توی این مملکت عدالت نباشه میشه همین ،هنرمند میره حاشیه ،آدم بی هنر میاد وسط و دیگر هیچ.
  • 1570768706 IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    اگه بزارن ماایرونیها همچیزمیتونیم درست کنیم امانه میزارن واونقدرجلوادم سنگ میندارن که ادم پشیمون میشه
  • متین IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    اینو خودروسازها حالا میبینن میگیرن و میبرن یه گوشه مینشوننش و بهش یه چندر غاز حقوق میدن و ساکتش میکنن تا آبروی خودشون و خودرو های آشغالی که دارن به ملت با قیمتهای سرسام آور و غیر قابل قبول میفروشن زیر سوال نره، و بدون کمک گرفتن از ایشون به تولید و فروش آشغالهاشون ادامه میدن، آخه اینا پرایدی که بیشتر از سه میلیون نمی ارزه رو نزدیک به دویست میلیون میفروشن اگر ماشینی در حد بوگاتی و یا لامبور بسازن که فکر کنم به قیمت هواپیمای بویینگ باید بفروشنش
  • کامران IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    بادرود فراوان بر مردی بزرگی مثل شما واقعا با خواندن این گزارش لذت بردم. چون ازپشتکارتون واقعا لذت میبرم. چون انسانی مثل شما خیلی کمه و هر چه از شما بگم کمه امیدوارم به هر چیزی که میخواین برسید. همچنین امیدوارم کسانی باشند از امثال مثل شما حمایت کنن. به اميد روزای موفقیت برای شما های که با جان دل کار میکنید
  • مهدی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 1
    جایه این مرد بزرگ در ایران نیست ما باید سوار ماشین با تکنوازی ۳۰ سال پیش و با کیفیت پایین و با سوخت بالا سوار بشیم
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      3 0
      نمیزارن ما از دست این فورگونهای بی کیفیت(پراید) راحت بشیم البته حق هم دارن چرا 10 الی 20 میلیون خرج میکونن نزدیک 200 میلیون می فروشن یخاطر منافع خودشنه
  • امیرحسین موسوی سیرت IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 0
    این طرف یا این تخلف حق کپی برداری دیگه تو کشورای ماشین سازی برتر جهان راش نمیدن چون حقوق کپی برداری رو رعایت نکرده ولی خیلی راحت میتونه توی بهترین شرکت خودرو سازی چین استخدام بشه
  • R IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 0
    کارش که حتما سخت وزیباهست.ولی کپی کردن از ی ماشین که قبلا ساخته شده چه هنری هست که من متوجه نشدم
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 0
      دیدی حالیت نیست ایشون که تولید انبوه نکرده و دوم اینکه اتومبیل های رپلیکا تو تمام جهان وجود داره و کسی لازم نیست حق کپی برداری بده
  • M.s IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 0
    چه استعدادهای تو این مملکت دارن خاک میخورن یا به خارج فراری شدن ، این ذهن خلاق میشه در جای جایی صنایع بکار برد نه فقط خوردرو سازی ، ذهن خلاق مثل معدن طلا میمونه ولی کو گوش شنوا...
    • پویا IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      1 0
      شما می توانید بفرمایید
  • علیرضا IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 0
    قابل توجه گروه تحقیقات و نوآوری ایرانخودرو و سایپا
  • محمد حسن سلطانی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    به نظر من خودروسازان ایران که هیج جای دنیا قرار ندارند اگر دولت یک بخش بسار کوچک وام‌هایی که به سایپا ودیگران میده به ایشون بده ما می توانیم حرکتی که کره جنوبی در خودرو سازی انحام داد بدیم ولی افسوس
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    روی صندوق عقبش لاستیک نیسانه
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    درود بر شما با امکانات ناچیز چنین کار بزرگ ستودنیست
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    امکانات مهم نیست ؛ اراده مهم است . این مرد بدون امکانات ولی با اراده چنین شکوهی خلق کرده است . سایپا و ایران خودرو با اینهمه امکانات در مقابل ایشان عددی نیستند.
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 1
    شیر مادر و نون پدر حلالت دلاورر
  • داود اسلامی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    مملکت ما یه صاحب نداره این استعداد هارو جم کنه یه کارگاه در اختیارشان بزاره کلی فرصت شغلی به وجود میاد
  • یک ایرانی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام علیکم خسته نباشی مرد هنرنزدایرانیان است انشااله موفق میشوی امیدوارباش