بر اساس رتبه‌بندی YouGov، فهرست ۲۰ زن و ۲۰ مرد تحسین‌شده سال ۲۰۲۱ از طرف مردم منتشر شد که شامل افراد سیاسی، ورزشی و چهره‌های مشهور موسیقی و سینمایی جهان است.

اوباما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از yougov، باراک اوباما در نظرسنجی بین‌المللی YouGov در سال جاری جایگاه خود را به عنوان تحسین‌برانگیزترین مرد جهان حفظ کرده است. او سال گذشته این مقام را از بیل گیتس ربوده بود.

میشل اوباما نیز برای سومین سال متوالی جایگاه خود را به عنوان تحسین‌برانگیزترین زن جهان حفظ کرده است.

در واقع، سه رتبه برتر هم برای زنان و هم مردان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، بیل گیتس، سرمایه‌دار و خیر حوزه بیزینس، در رتبه دوم بین مردان و پس از آن شی جین پینگ، نخست‌وزیر چین قرار دارد. آنجلینا جولی، هنرپیشه و فعال حقوق بشر، همچنان دومین زن تحسین‌برانگیز جهان است و بالاتر از ملکه الیزابت دوم، پادشاه بریتانیا، قرار دارد.

مطالعه امسال از بین بیش از ۴۲۰۰۰ نفر در ۳۸ کشور و منطقه برای تهیه لیست مورد نظر انجام شد.

ملاله یوسف زی، فعال حقوق بشر پاکستانی و پریانکا چوپرا، هنرپیشه هندی، بالاترین رتبه را در این سال داشته‌اند و با پنج پله صعود به ترتیب به رتبه‌های نهم و دهم رسیده‌اند. 

در بین مردان، لیونل مسی فوتبالیست آرژانتینی بیشترین افزایش رتبه را از دفعه قبل داشته است و چهار پله از یازدهم به هفتم صعود کرده است که بالاترین رتبه او تا به امروز است. مسی با وجود این رکورد و همچنین کسب توپ طلای اخیرش، همچنان از رقیب پرتغالی خود کریستیانو رونالدو که در رده چهارم است، عقب است.

افراد مشهور در حوزه سرگرمی در این لیست بیشتر زنان هستند، به طوری که ۱۰ مورد از زنان مورد تحسین، بازیگر، خواننده یا مجری تلویزیون هستند (اگرچه برخی مانند اما واتسون و آنجلینا جولی نیز به دلیل فعالیت‌های انسان‌دوستانه خود قابل توجه هستند). در مقابل، لیست مردانی که تحسین شده‌اند، بیشتر شامل افرادی در زمینه‌های سیاسی، تجاری و ورزشی است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و معاون او، کامالا هریس، کریکت‌باز هندی ساچین تندولکار، رپر تایلندی لیزا و جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، به لیست ۲۰ نفر برتر امسال اضافه شده‌اند.

در رتبه‌بندی امسال، وارن بافت، سرمایه‌گذار، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، آیشواریا رای باچان، هنرپیشه هندی، و لیو ییفی و یانگ می، بازیگران زن چینی، مجدداً وارد فهرست ۲۰ نفر برتر شدند.

فهرست ۲۰ زن و مرد تحسین‌شده سال ۲۰۲۱ منتشر شد

این فهرست چگونه تهیه می‌شود؟

در طول بهار امسال، YouGov افرادی را از میان شرکت‌کنندگان در ۳۸ کشور و منطقه جمع‌آوری کرد و از آنها پرسید: «با بررسی رفتار و فعالیت مردمی که در جهان امروز زندگی می‌کنند، کدام مرد یا زن را بیشتر تحسین می‌کنید؟» سپس از این شرکت‌کنندگان برای تهیه فهرستی از ۲۰ مرد و ۲۰ زن که بیشترین نامزدی را دریافت کرده‌اند و حداقل در ۴ کشور نامزد شده‌اند، استفاده شد. ۵ تا ۱۰ شخصیت محلی محبوب دیگر هم به این لیست اضافه شد.

در یک کار میدانی که در تابستان و پاییز انجام شد، این فهرست‌ را برای نظرسنجی به ۴۲۰۰۰ نفر از ۳۸ کشور و منطقه دادیم و دو سؤال از آنها پرسیدیم: «چه کسی را واقعاً تحسین می‌کنید؟»، که در آن پاسخ‌دهندگان می‌توانند چندین انتخاب داشته باشند، ولی برای این سوال که «چه کسی را بیشتر تحسین می‌کنید؟»، آنها فقط باید یکی را انتخاب کنند. 

در مجموع، ما در کشورهایی نظرسنجی کردیم که بیش از هفت‌دهم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. همچنین همه نظرسنجی‌ها به صورت آنلاین انجام شده‌اند.

کد خبر 643502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha