سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد گفت‌وگوهای مدیر کل آژانس اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، منجر به پیشرفت و کاهش شکاف‌ها بر سر چندین موضوع مورد نظر طرفین شده است.

خطيب‌زاده سخنگوى وزارت امور خارجه

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از برنا، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه از حصول پیشرفت در گفت‌وگوهای «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد.

خطیب‌زاده در گفت‌وگو با شبکه «پرس تی‌وی» خبر داد گفت‌وگوهای جاری میان اسلامی و گروسی، منجر به پیشرفت و کاهش شکاف‌ها بر سر چندین موضوع مورد نظر طرفین شده است.

به نوشته پرس‌تی‌وی، سخنگوی وزارت خارجه همچنین توضیح داد: «نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، اما می‌توانم پیش‌بینی کنم که دو طرف به زودی به تفاهم برسند». 

ساعاتی قبل‌تر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی درباره همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «روابط ما با آژانس باید براساس قوانین، اساسنامه آژانس، پادمان و ان.پی.تی باشد. در چارچوب قوانین روابط‌مان با آژانس برقرار است و متاثر از همین ضوابط قانونی در تعامل هستیم و آژانس هم طبق قوانین و موازین بر فعالیت‌های هسته‌ای ما نظارت دارد.»

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر همزمان با جاری بودن مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین مدعی شده محدود شدن دسترسی بازرسان این نهاد بین‌المللی «تصویر مبهمی» از برنامه هسته‌ای این کشور به دست می‌دهد. 

کد خبر 643430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    49 9
    فقط نظر نظر آمريكا . آخه كشورهايي كه خودشون از تحريم و جريمه آمريكا ترس و وحشت دارن چطوري ميتونن يك طرف مذاكره باشن جالبه كه اين موضوع به دفعات هم ثابت شده واقعأ مسخره بازي نيست اونا فقط به عنوان شاهد و ناظر ميان كه اونم بيخود و الكي و بيهوده است كه اين مسئله هم ثابت شد قراردادي كه معلوم نيست تا چند سال دوام داره و هر لحظه ممكنه پاره بشه براستي براي چي آخه مردم ايران چه گناهي كردن كه بايد تمام زندگي و معيشت آنها به پول ملي كشور ديگه اي گره خورده باشه و يكسره منتظر كه رئيس جمهور آن كشور چه كسي خواهد شد و چه تصميمي خواهد گرفت
    • علی صفاری IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      6 17
      تنها راه رهایی از این بد بختی داشتن یک اقتصاد قوی داخلی است و اجرای منویات رهبر انقلاب مابقی حرف است و حرف
  • Hossein IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    31 3
    بهتره که ایران بجای مذاکره با ۴+۱ مستقیما با آمریکا مذاکره کنه و مشکلات رو برطرف کنه.چونکه هرچی آمریکا قبول کنه،این ۵ کشور هم خواهند پذیرفت ولی اگه ما با ۴+۱ به توافق برسیم ولی با آمریکا نرسیم فایده ای نداره.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      16 11
      عجب؟
  • امین IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    5 41
    بهتر توی دهن امریکا محکم بزند اگر مذاکره می خواستیم همان نخاله های قبلی ابقا می شوند
  • دادا IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 13
    اقای سلامی مدیر محترم اژانس هسته ای [ محمد اسلامی‏، رئیس سازمان انرژی اتمی] سانتیفیوژهای پیشرفته که با پول بیت المال ساخته شده نگذارید با مذاکره ای که اصلا سودی به ایران نداره تخریب و پایمال بشه قدرت ان است که این سانتیفیوژ ها درجای خود محکم و استوار به فعالییت خود ادامه بدهند و نه برداشته شوند قدرت جمهوری اسلامی یعنی این
  • ع.ه IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 9
    ایران بدنباله به هم زدنه هژمونی آمریکاست .چین ،روسیه و حتی بیشتر قدرتهای اروپایی از این بابت خوشحالند و بزرگترین مشکل را تسلط دلار میدانند. بزعم اکثر کارشناسان بیشتر مشکلاتمان بی انظباطی اجتماعی و اقتصادی است نه تحریم که تا حل نشه چیزی حل نمیشود
  • فافا IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    27 2
    باکدخدا)آمریکا( باید حرف زد بقیه گوش به کدخدا