چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

استقلال در روز تولد ناصر حجازی، با شوت سلمانی سپاهان پرمهره و مدعی را شکست داد و موقتا به صدرجدول رفت البته این پیروزی با ارزش هم به تنهایی به همه تردیدها در مورد سرنوشت استقلال مجیدی پاسخ نمی‌دهد.

ژستد

به گزارش همشهری‌آنلاین، تا همین چند هفته قبل، تردیدهای زیادی در مورد نتایج استقلال فرهاد در لیگ بیست و یکم وجود داشت. پنج تساوی پیاپی اتفاقی نبود که هوادارها به سادگی از آن عبور کنند. به نظر می‌رسید استقلال در مسیر درستی قرار ندارد و ناهمواری‌ها در حال غلبه بر جاه‌طلبی این تیم هستند اما حالا دو برد پیاپی روبه‌روی پیکان و سپاهان نگاه‌ها را نسبت به این تیم تغییر داده است. شاید برد پیکان اتفاق چندان مهمی تلقی نشود اما شکست دادن سپاهان بدون شک یک برد بسیار بزرگ برای تیم مجیدی است. آنها یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی در فوتبال ایران را شکست داده‌اند. فرهاد فصل گذشته در همین استادیوم به سپاهان محرم باخت اما در این فصل توانست انتقامش را از این تیم بگیرد. این نتیجه آرامش را به استقلال برگردانده است. حالا دیگر همه آنها را به عنوان یک مدعی قهرمانی در لیگ بیست و یکم می‌شناسند. گل‌زنی دوباره جعفر سلمانی و البته بسته نگه داشتن دروازه برای هشتمین بار در این فصل، اصلا مسائل کم‌اهمیتی نیستند. همه می‌دانند سپاهان چه تیم قدرتمند و پرستاره‌ای است و بردن این تیم چقدر ارزشمند است اما این برد به تنهایی به همه تردیدها در مورد سرنوشت استقلال پاسخ نمی‌دهد.

حقیقت آن است که استقلال مجیدی روبه‌روی سپاهان نتیجه بسیار خوبی گرفت اما همانند بسیاری از نبردهای این فصل، نمایش چندان جذاب و تماشاگرپسندی نداشت. در این فصل همه امکانات مهم فراهم شده تا استقلال فرهاد بهترین بازی‌های ممکن را به نمایش بگذارد اما این تیم هنوز در بعد فنی انتظارات را برآورده نکرده است. هواداران استقلال خواهان تماشای تیم مقتدرتری هستند. آنها می‌خواهند یک تحول تمام‌عیار را در استقلال تماشا کنند و این نمایش‌ها برای‌شان متقاعدکننده به نظر نمی‌رسد. البته که می‌توان نتیجه گرفت در حال حاضر، هیچ چیز به اندازه بردن و صدرنشینی برای استقلال اهمیت ندارد، اما فرهاد باید در نیم‌فصل دوم به فکر بالا بردن کیفیت تیمش هم باشد. اگر قرار است آنها واقعا تاریخ‌ساز شوند، چقدر حیف است که این کار را با چنین نمایش‌هایی انجام بدهند.

اگر بخواهیم شرایط این فصل استقلال را به یک بازیکن تشبیه کنیم، بی‌شک ژستد بهترین گزینه است. او هم درست مثل تیمش، آرام آرام پا گرفته و قدم‌های مثبتی برداشته اما هنوز یک ستاره نیست. ژستد دو هفته پیش روبه‌روی پرسپولیس صحنه مشکوک به پنالتی را خلق کرد، هفته قبل مقابل پیکان پاس گل داد و این هفته همان کار را روبه‌روی سپاهان انجام داد. پاس گل دادن، ژستد را به یک مهره موثر تبدیل کرده اما او تا وقتی برای تیمش گل نزند، رضایت هوادارها را به دست نمی‌آورد. استقلال هم درست چنین وضعیتی دارد. تیمی که خوب نتیجه گرفته اما تیم کاملی نبوده است. فرهاد برای استقلال، تیمی ساخته که نمی‌بازد و گل هم نمی‌خورد اما حالا همه در انتظار تیمی هستند که کمی بهتر از این فوتبال بازی کند.

کد خبر 643428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha