پیکسل ۶ گوگل ممکن است به‌عنوان اولین نسخه بزرگ اندروید ۱۲ برای گوشی‌های رده بالا عمل کرده باشد، اما اندروید ۱۲ (نسخه Go) قصد دارد بسیاری از پیشرفت‌ها و ویژگی‌های اندروید ۱۲ را به گوشی‌های رده پایین‌تر نیز ارائه دهد.

اندروید

به گزارش همهشری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌نت، گوگل روز سه‌شنبه مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را برای نسخه Go اعلام کرد که قرار است در سال ۲۰۲۲ برای دستگاه‌ها عرضه شود.

علاوه بر افزایش سرعت که به برنامه‌ها کمک می‌کند تا ۳۰ درصد سریع‌تر راه‌اندازی شوند، اندروید ۱۲ (نسخه Go) دارای ویژگی است که با «خواب زمستانی» برنامه‌هایی که برای مدت طولانی استفاده نشده‌اند، در عمر باتری و فضای ذخیره‌سازی صرفه‌جویی می‌کند. ضمن اینکه با برنامه Files Go، می‌توانید فایل‌ها را ظرف ۳۰ روز پس از حذف، بازیابی کنید.

اندروید ۱۲ (نسخه Go) دارای افزایش سرعت نسبت به اندروید ۱۱ (نسخه Go) است که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد سریع‌تر باز شوند.

اندروید ۱۲ (نسخه Go) همچنین به شما کمک می‌کند تا به راحتی هر محتوایی را ترجمه کنید، به اخبار گوش دهید و برنامه‌ها را به صورت آفلاین با دستگاه‌های اطراف به اشتراک بگذارید تا داده‌ها ذخیره شود.

در این ویدئو تفاوت سرعت نسخه‌ها مشخص شده است.

بهبود شفافیت و حفظ حریم خصوصی بخش مهمی از عرضه اندروید ۱۲ (نسخه Go) نیز خواهد بود. شما به داشبورد کاملاً جدید حریم خصوصی دسترسی خواهید داشت، جایی که عکس فوری (اسنپ‌شات) از اینکه کدام برنامه‌ها به انواع خاصی از داده‌های حساس مانند میکروفون دسترسی دارند و در صورت نیاز مجوزها را لغو می‌کنند را مشاهده خواهید کرد.

نوار وضعیت شما همچنین دارای یک نشانگر حریم خصوصی جدید است که به شما امکان می‌دهد از دسترسی یک برنامه به دوربین یا میکروفون شما مطلع شوید. علاوه بر این، می‌توانید از دیدن داده‌های موقعیت مکانی دقیق شما توسط برنامه‌ها جلوگیری کنید و در عوض اجازه دسترسی به موقعیت مکانی تقریبی خود را بدهید.

در عین حال اگر تمایل دارید گوشی تلفن خود را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارید، اندروید ۱۲ (نسخه Go) به شما این امکان را می‌دهد که پروفایل‌های کاربر مهمان را مستقیماً در صفحه قفل خود تنظیم کنید تا از دسترسی کامل دیگران به تلفن شما جلوگیری شود.

زمانی که گوگل اندروید (نسخه Go) را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد، این شرکت به دنبال کمک به کاربران بیشتری برای دسترسی به بهترین ویژگی‌های اندروید در خط تلفن‌های پایه خود بود. این غول فناوری در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ میلیون نفر به طور فعال از یک گوشی با این نسخه از اندروید استفاده می‌کنند.

کد خبر 643408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha