رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر گفت: بالگرد هلال‌احمر از صبح شنبه ۲۰ آذر ماه جاری، مشغول رساندن آذوقه، اقلام ضروری و جابه‌جایی مسافر در روستاهای کوهستانی الیگودرز است. با افزایش بارش برف و برودت هوا دسترسی زمینی این روستاها از هفته گذشته مسدود شده است.

امدادرسانی با بالگرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا ، مهدی ولی‌پور افزود: با مسدود شدن مسیر دسترسی به روستاهای صعب‌العبور در ارتفاعات الیگودرز در استان لرستان، بالگرد جمعیت هلال احمر از صبح شنبه ۲۰ آذر در حال حمل مسافر و بار به این روستاهاست و تا شامگاه دوشنبه ۲۲ آذر ماه ۷.۵ تن اقلام غذایی و کالا و ۳۷ نفر مسافر با ۱۱ ساعت و ۳۵ دقیقه پرواز جابه‌جا شده است.

وی‌ گفت: در روز شنبه سه سورتی پرواز به روستاهای چال‌طلا و جان‌دست، روز یکشنبه چهار سورتی پرواز به روستاهای کومیه، مارمه، برآفتاب و در روز دوشنبه سه سورتی پرواز به روستاهای شیخ‌ویر،سوی داووک و چال‌طلا انجام شده است.

ولی پور تصریح کرد: این پروازها با یک فروند بالگرد «میل ۱۷۱» هلال احمر همچنان در حال انجام است. این نوع از بالگرد به علت بزرگی کابین، امکان جابه‌جایی بار و مسافر بیش‌تری نسبت به دیگر بالگردها فعال در کشور دارد.

کد خبر 643232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha