مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

آموزش هر علمی نیازمند خلاقیت و ایده‌های نوین است تا بتواند پویایی خود را حفظ و موارد مختلف را به مخاطب منتقل کند. در طی دو سال گذشته یکی از داغ‌ترین مسائل مورد بحث کارآمدی دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی بوده و سوال اینجاست که دوره‌ها به اندازه آموزشگاه‌های سنتی و حضوری کارآمد هستند یا خیر.

image-20211214105026-1.jpeg

با ظهور ویروس کرونا و قرنطینه همه گانی فرصت مناسبی برای ما بوجود آمد تا بتوانید کارآمدی آموزش های از راه دور زبان انگلیسی را نیز محک زده و چالش های پیش روی این نوع تدریس را مورد بررسی قرار دهیم. در این پست ما قصد داریم مواردی را که سبب می شود زبان آموز بهره کافی را از آموزش آنلاین زبان در کلاس های زبان انگلیسی نبرد مورد بررسی قرار داده و راه حل هایی را برای این موارد نیز اعلام نماییم.

عدم برقراری ارتباط بین زبان آموز و مدرس

یکی از اصلی ترین مشکلات یادگیری آنلاین زبان انگلیسی عدم برقراری ارتباط میان زبان آموز و مدرس است ، بر اساس تحقیقات به عمل آمده در کشور ژاپن اصلی ترین دلیلی که زبان آموزان تمایلی به حضور در کلاس های آنلاین ندارد استفاده بیش از حد از فایل های صوتی است که همین امر سبب می شود زبان آموزان نتوانند زبان بدن و واکنش مدرس خود را مشاهده کنند و در نتیجه برقرای ارتباط بین استاد و زبان آموز نیز شکل نخواهد گرفت. بسیاری از مدرسین بر این باور هستند این نکته در یادگیری زبان انگلیسی آن چنان اهمیت ندارد ولی در علوم تربیتی ثابت شده است که برای انتقال درست پیام از مدرس به زبان آموز ارتباط عاطفی و چشمی باید بین آن دو برقرار شود تا بهترین نتیجه گرفته شود.

راه حل:

یکی از روش هایی که اساتید آنلاین زبان انگلیسی باید برای برطرف کردن این چالش به کار ببرند استفاده بهینه از فایل های تصویری است. ثابت شده است در آموزش مفاهیم دشوار ، استفاده از ابزار بصری تا حد زیادی در برقراری ارتباط میان مدرس و زبان آموز نقش کلیدی بازی می کنند .

انگیزه و تعامل زبان آموز

چالش دومی که مدرس های زبان انگلیسی با آن دست و پنجه نرم می کنند بحث ایجاد انگیزه در زبان آموز است. آموزش زبان انگلیسی به روش سنتی و حضوری به اندازه کافی کسل کننده است ولی این مسئله به دلیل وجود اجبار برای حضور در کلاس تا حد زیادی برطرف می شود ولی زمانی که در مورد دوره های از راه دور صحبت به میان می آید مدرس باید به حدی آموزش را جذاب کند که زبان آموز به دلیل خواست و انگیزه درونی بخواهد در کلاس حضور پیدا کرده و مفاهیم آموزشی را دنبال کند. ولی سوالی که در این میان به وجود می آید این است که یک مدرس زبان انگلیس به چه صورت می تواند در زبان آموز خود این انگیزه را ایجاد کند و او را مشتاق به حضور در کلاس کند.

راه حل:

روان شناسان آموزشی در دو سال گذشته تلاش کردند این چالش تدریس آنلاین زبان انگلیسی را برطرف کنند به همین منظور آن های پیشنهاد داده اند مدرسان هنگام تدریس از بازار کمک آموزشی مانند پادکست ، فیلم های آموزشی ، بازی و حتی پیشنهاد فیلم و سریال بهره بگیرند تا نه تنها آموزش آن ها متنوع باشد بلکه خسته کنندگی آن نیز از بین برود.

حل تمرین

فارغ از متود آموزشی که مدرس برای تدریس از راه دور استفاده می کنند بدون شک تمرین نقش کلیدی ای را در فرایند یادگیری بازی می کند. سومین چالش در یادگیری آنلاین زبان انگلیسی نیز دقیقا به همین مسئله اشاره دارد. زبان آموزان ژاپنی در ادامه این تحقیق اعلام کرده اند از آنجایی در فرایند یادگیری آن ها مدرس تمرینی را در نظر نمی گیرد ، انگیزه آنها برای یادگیری زبان انگلیسی نیز با گذر زمان از بین می رود و سبب می شود آن ها دیگر در کلاس های درس زبان خود شرکت نکنند ولی چرا برای زبان آموزان این تمرین ها اهمیت دارند؟ از آنجایی که یادگیری زبان یک فرایند پویا است و زبان آموز باید خود را به صورت کامل درگیر یادگیری آن کند اگر بعد از کلاس نیز فعالیتی برای او در نظر گرفته نشود به زودی آموزش او را خسته خواهد کرد.

راه حل:

تنها راه حل این مشکل تدوین مجموعه تمرین هایی است که بر اساس آن به کلی موارد آموزشی را در آن ها آموزش دیده و خود را در زبان انگلیسی غوطه ور می کند ولی تنها تدوین تمرین کافی است مدرس باید فعالیت زبان آموز را نیز پیگیری کند تا اشتباهات او را مشخص کند.

عدم اعتماد به تدریس آنلاین

آخرین دلیلی که سبب می شود برخی از زبان آموزان تمایلی به حضور در این کلاس ها ندارند عدم اعتماد به مدرسینی است که کلاس های آنلاین زبان انگلیسی را برگزار می کنند. زبان آموزان بر این باور هستند در نتیحه سه چالشی که پیش از این ذکر شد امکان کیفیت یادگیری در دوره های آنلاین به مراتب پایین تر است دوره های حضوری است ولی آیا این باور صحیح است؟ بر اساس اطلاعات کسب شده جدید زبان آموزانی که در دوره های آنلاین شرکت کرده اند بازدهی نسبتا بهتر از زبان آموزانی را داشته اند که در دوره های حضوری زبان انگلیسی را یاد گرفته اند.

انگلیش کلینیک

به همین منظور ما امروز برای شما عزیزان یکی از بهترین آموزشگاه های زبان انگلیسی را معرفی خواهیم کرد که در طی سالهایی که زبان انگلیسی را به زبان آموزان تدریس کرده اند با موفقیت های چشمگیری همراه بوده اند و توانسته اند نزدیک به 32 هزار زبان آموز را در طی سال های متمادی کمک کنند. انگلیش کلینیک که بر براساس سالها تجربه تدریس دکتر حامد رفیعی فعالیت خود را به صورت آنلاین شروع کرده است امروزه به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های آنلاین داخل کشور شناخته می شود که تلاش کرده است تمامی چالش های پیش روی تدریس آنلاین را

کد خبر 643191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha