مسئولان برگزاری المپیک قصد دارند برنامه خاصی را برای افتتاحیه المپیک در دستور کار قرار دهند.

المپیک 2024

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اکیپ، به جای مراسم افتتاحیه سنتی در استادیوم، پاریس می‌خواهد به عنوان میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ فضای جدیدی را ایجاد کند. برگزارکنندگان در حال برنامه‌ریزی رژه‌ای با حدود ۱۶۰ قایق در رود سن هستند.

پاریس در حال برنامه‌ریزی یک نوآوری دیدنی برای بازی‌های المپیک خود در سال ۲۰۲۴ است: برای اولین بار، مراسم افتتاحیه در استادیوم برگزار نمی‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های منتشر شده در روز دوشنبه، این مراسم در قلب شهر در کنار رود سن به صحنه می‌رود.

برگزارکنندگان اعلام کردند: «رودخانه، پل‌های آن و بناهای یادبود پایتخت به‌عنوان پس‌زمینه منظره‌ای بی‌نظیر که بهترین‌های پاریس را با صدها میلیون بیننده تلویزیونی به جهان نشان می‌دهد، عمل خواهند کرد. به این ترتیب ورزشکاران در سطح شهر رژه خواهند رفت و دیگر در ورزشگاه نخواهند بود.

بازی‌های المپیک تابستانی در پایتخت فرانسه برای دوره زمانی ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس این گزارش، این تنها نوآوری برای المپیک پاریس نیست. پاریس در ماه‌های آینده به عنوان بخشی از برنامه‌های آماده سازی برای میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۲۴، وسایل نقلیه پرنده برقی را آزمایش خواهد کرد. برگزارکنندگان به طور آزمایشی قصد دارند در طول بازی‌ها «تاکسی‌های پرنده» را از طریق دو مسیر هوایی ارائه دهند. الکساندرا دوبلانش، معاون رییس منطقه ایل دوفرانس، در بیانیه‌ای گفت: با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، تسلط بر این فن‌آوری‌ها و کاربردهای جدید در یک منطقه پرجمعیت مانند منطقه پاریس یک گزینه نیست، بلکه یک امر ضروری است.

آژانس‌های حمل‌ونقل عمومی فرانسه این پروازهای آزمایشی را با مشارکت حدود ۳۰ سازنده انجام خواهند داد و آزمایش‌ها را برای سفرهای هوایی در ارتفاع پایین در ارتفاعات زیر ۳۰۰ متر در اولویت قرار خواهند داد. در حالی که جزییات خود تاکسی‌های پرنده نامشخص است، چندین شرکت بزرگ در آزمایشات در فرودگاه Pontoise شرکت خواهند کرد.

کد خبر 643187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha