کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه شب سامانه بارشی وارد کشور می‌شود که آغاز بارش‌ها در بسیاری از مناطق کشور از جمله شمال غرب تا جنوب غرب و شهرهای حاشیه زاگرس و البرز را به دنبال دارد.

جاده برفی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی امروز (سه‌شنبه۲۳ آذر) افزود: فعالیت سامانه بارشی از پنجشنبه شب ۲۵ آذر آغاز می‌شود و جنوب آذربایجان غربی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، کردستان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز را در روزهای جمعه و شنبه پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: زمان پایان فعالیت این سامانه شنبه هفته آینده است و بارش باران، برف، وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق در مناطق با اقلیم گرم را هم انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: اثر مخاطره این سامانه جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، تاخیر یا احتمال لغو پروازها، برف در ارتفاعات و احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر خواهد بود.

گودرزی افزود: پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی توصیه می‌شود.

وی ادامه‌ داد: از امروز تا روز پنجشنبه جوی پایدار و آرام بر روی اغلب شهرها حاکم است که موجب افزایش آلودگی هوا در شهرهای اصفهان، اراک، تهران و البرز خواهد شد و  شرایط را برای همه گروه‌های سنی ناسالم می‌کند. همچنین هم‌زمان امروز و فردا دمای هوا در سواحل خزر افزایش خواهد داشت.

کد خبر 643163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 0
    سلام اردکان آلوده ترین شهر ایران لطفا بررسی کنید چون از اردکان به عنوان ثروتمندترین شهر نام برده میشود که ثروتش اگر صحت دارد برای مردمش هیچ فایده ای ندارد ولی رسانه ها از کنار آلودگی این شهر که مردم را به ستوه آورده است به راحتی عبور میکنند.