بازیگر «اخراجی‌ها» و «معراجی‌ها» در واکنش به سوء‌استفاده برخی شبکه‌ها و رسانه‌های معاند از پستِ‌ اینستاگرامی‌ خود گفت: من هیچ‌جایی نرفتم. در ایرانم و قصد رفتن هم ندارم.

امیر نوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، امیر نوری بازیگر کمدی سینما و تلویزیون در اینستاگرام، یک آگهی به اشتراک گذاشت که مورد بحث و شبهه فراوانی شد. این بازیگر در اینستاگرامش با اشتراک گذاشتن آگهی استخدام در اسرائیل نوشت «من از رژیم‌ صهیونیستی پیشنهاد دریافت کردم اطلاعات زیادی دارم؛ ما رفتیم!»

این پست اینستاگرامی امیر نوری جنجال زیادی به راه انداخت و بسیاری از رسانه‌ها با تیتر مهاجرت امیر نوری به اسرائیل از این تصمیم او شگفت‌زده شدند. اما اینکه امیر نوری این پست را به شوخی یا جدّی به اشتراک گذاشته، سؤال بسیاری از افراد است. حتی برخی از شبکه‌ها و رسانه‌های معاند که به دنبال سوء استفاده از کوچکترین حاشیه‌ای‌اند این بار هم کلیدواژه و عبارتِ «آیا امیر نوری به اسرائیل پناهنده شد؟» را استفاده کردند. 

به سراغِ امیر نوری رفتیم تا او درباره این ابهام و حواشی و پشت پرده سوءاستفاده شبکه‌های معاند از اظهارنظرها و پست‌های فضای‌مجازی هنرمندان صحبت کند. هنرمندی که از سال ۱۳۷۲ تاکنون در عرصه سینما و تلویزیون کشورمان حضور داشته و بیشتر در ژانر طنز به ایفای نقش پرداخته است.

آقای نوری ماجرای این پستِ حاشیه‌ساز چه بود؟ آیا واقعاً محض شوخی این اتفاق افتاده یا قصد دیگری داشتید؟

آن روز دیدم در حین بازی کردن، تبلیغی رویِ گوشی‌ام آمد و باعثِ تعجبم شد. گفتم اطلاع‌رسانی کنم تا جوانان‌مان گرفتارِ این پیشنهادهای وسوسه‌برانگیزِ توخالی نشوند. با خودم گفتم شاید جوانی بیکار در خانه است و به پول نیاز دارد و ناخواسته وارد این فضاهای خطرناک بشود. چون همه‌مان می‌دانیم و بارها گزارشاتی دیده‌ایم و حتی در فیلم‌ها و سریال‌ها هم به آن پرداخته شده که چقدر افرادی داشته‌ایم که فریب این پیشنهادها را خورده‌اند و چه گرفتاری‌هایی برایشان به وجود آمده است. 

حتی بسیاری از این افراد فریب‌خورده در این شلوغ‌بازی‌ها، آتش‌سوزی‌ها و خرابکاری‌ها، حضور پیدا می‌کنند. یا امثالِ‌ نخبگان ما همچون شهید فخری‌زاده به واسطه همین افرادِ دور و اطراف‌مان که فریب این پیشنهادها را می‌خورند، لو می‌روند و ترور می‌شوند. من خواستم به سهم خودم یک اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی برای جوانان کشورم کرده باشم. 

به نظر خودتان چرا آن‌قدر برایتان فضاسازی کردند؟ مثلاً نوشتند امیر نوری به اسرائیل پناهنده شده و امثالِ این حواشی و شایعات را برایتان درست کردند. آیا واقعاً قصد مهاجرت داشتید؟

واقعاً شلوغ‌کاری کرده‌اند. تکلیفِ شبکه‌ها و رسانه‌های معاند معلوم است. واقعاً دلم از برخی قضاوت‌های نادرست در داخل کشور هم می‌سوزد. من هیچ‌وقت دنبال هیاهو و حاشیه‌سازی نبوده‌ام اما یک عده دنبال حاشیه‌سازی‌اند. من اگر جایی پیامی می‌دهم کشورم و مردمم برایم اهمیت دارند. از طرفی هم شما صفحه اینستاگرامی‌ام را ببینید من خیلی با فاصله پست می‌گذارم و از فضای‌ مجازی تقریبا دورم.

من در چیزها و کارهایی که اطلاع ندارم، دخالت نمی‌کنم. در این جوها قرار ندارم که درباره هر اتفاقی اظهارنظری داشته باشم. اما اینکه می‌گویند پناهنده شده‌ام یا قصد این کار را داشته‌ام، باید بگویم از مسافرت بدم نمی‌آید اما اینکه مهاجرت کنم یا بخواهم از اینجا بروم،‌ همچنین آدمی نیستم. 

چرا کم‌کارید؟ شاید یکی از دلایلی که این همه حاشیه برای رفتن شما به وجود آمده، همین کم‌پیدا بودن شما روی آنتن تلویزیون یا کارهای سینمایی هم باشد.

من فعلاً در استراحتم. شاید دو سه ماه دیگر ساخت یک فیلم کوتاه را تجربه کنم. شاید از تلویزیون دلخوری داشته باشم. تقریباً از شروع کرونا به طور جدّی سرکاری نرفتم، اما زندگی‌ام اینجاست. خانواده‌ام اینجا هستند و جایی هم نمی‌روم. 

تا حالا پیشنهادی از شبکه‌های ماهواره‌ای شده یا قصد مهاجرت داشته‌اید؟

چند سال پیش پیشنهادی شد و بعد از پرس‌وجو ترجیح دادم که نروم. به خودم گفتم: «با تلویزیون و پول بیت‌المال معروف شدم و حالا جلوی دوربینِ شبکه‌های آن ورِ‌ آبی حاضر شوم؟» این کار درست و منطقی نیست. البته پیشنهادهای دیگری هم بوده که عذرخواهی کرده‌ام و گفته‌ام وضعم خیلی خوب نیست اما اگر روزی هم این اتفاق بیفتد، جلوی هیچ دوربین آن‌ورِ آبی حاضر نخواهم شد. اگر از گرسنگی بمیرم هم نمی‌روم که در شبکه‌های آنها کار کنم. چون اعتقاد دارم تلویزیون ایران سال‌ها برای‌ ما هزینه کرده و این پول دریافتی از آن شبکه‌ها حلال نیست.

کد خبر 643151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    52 18
    چقد تو شیرینی !!!!!!!!!!!!!
    • ن IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      43 37
      افرین جوان باغیرت
  • آرمان IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    50 32
    احسنت به امیر نوری عزیز، جوان باغیرت ایرانی❤❤❤❤
  • م.م IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    40 20
    خوشحالم که هنوز نسل سلبریتی با وجدان و خوب منقرض نشده آخه متاسفانه بعضی ها باعث شدن که مردم ذهنیت بدی نسبت به سلبریتی پیدا کنن
  • ناشناس IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    39 21
    آقای نوری مرحبا به غیرت و جوانمردانگیت شیر مادر حلالت باد که مادر حلال و حرام را به تو آموخت که بخاطر پول اخرتت. را فدای دنیاست نکردی
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    36 17
    احسنت دمت گرم ،ایرانی باغیرت وشرف
  • US ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    30 53
    گرونا اوضاع را بهم زدبسیاری ازبازیگران بیکارشدند ایشان برای اینکه خودش رامطرح کند این جریان راراه انداخت
  • زهیر IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    8 3
    من که باور کرده بودم! دمت گرم داداش
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    6 9
    مطمئن باش اگه خواستی بری هم کسی جلوتو نمیگیره گنده تر از تو هم رفتن اتفاقی نیافتاده
  • من ایرانیم IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 20
    آخه اگه امیرنوری سلبریتی است سلبریتی های میلیاردی چی هستندا.حالاکه کم کارکه نه،بیکارشده برای اینکه خودشوازسکه ندازه مردم فراموشش نکنن خودش میایدیه دروغی شایعه میکنه تاشایدفالوورهاشو بالاببره تاکسب درآمدکنه ،اگه نه همین الان یه پیشنهادازاون ورداشته باشه باسرمیره هنرپیشه مثله بنا،مدیر،مهندس ناظروشغل های بدون سرمایه اولیه هستنداگرخوب درکارمحول شده عمل کنند هیچگاه بیکارنیستندهنرپیشه های مثل امیرنوری،مجیدصالحی ،جوادرضویان و...‌.مثل شهابی زودگذرهستندکه عمرهنری کوتاهی دارندوتاستاره شدن و ستاره ماندن فاصله زیادی دارندستاره های مثله اکبرعبدی، رضارویگری،خسروشکیبائی،انتظامی،مشایخی،رشیدی، نصیریان،خیرآبادی،فریماه فرجامی،گوهرخیراندیش، فریباکوثری،...
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    4 10
    کار خودشه
  • خسرو IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 14
    این آقادرفیلم کمربندهاراببندیدکه نوجوان بودکمی شناخته شدویکی ازکسانی که باعث پیشرفت زورکی این آقاشد اکبرعبدی بودمخصوصآدرفیلم های ده نمکی،، امیرنوری بعداز توهین کردن به سال جهش اقتصادی تولید،خودش به بخت کم فروغ خودش لگدزد،سلبریتی کسی است که حداقل۵۰فیلم سینمایی بازی کرده،وفالوورهاش حداقل۲میلیون باشند،اکثرسلبریتی های هنرپیشه زندگی لاکچری دارند
  • صادق IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    5 2
    تورو خدا ببین برای اینکه از حاشیه در بیان به چه ژانگولری که متوسل نشده
  • اخه شلغم کی به تو کار میده اون ور آب؟یه جورب میگی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    13 8
    یه جوری میگی انگار مثلا بهروز وثوقی هسی . برو واسه خودت یه کار پیدا کن .با اینجور پست گذاشتنهات نمیتونی معروف شی
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    6 3
    تنشالا که اینطور باشد که میفرماید ولی تا نباشد چیزکی مردم نگویند . خبرهای بود ولی بمزاقتان خوش نیامد اجبارا داستان جدیدی ساختید
  • حمید لطفیان IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    3 2
    امیر دیده دیگه کسی سراغش نمیره یه دفعه فشارش بالا رفته و با دلخوری گفته آقا اگه نمیخواید اسراییلی ها هستن نازمو میکشن.ولی به زودی یه نقش نون و آبدار میدن بهش.
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    5 1
    خداوند پشتو پناهت باشد واقعاً جوان‌های مثل شماکه فریب دشمن رانمیخورند افتخاری برای ملت بزرگ ایران اسلامی هستند مرا حلال کنید در موردشما خیلی فکرهای بدی می کردم انشاالله در آینده ی نه چندان دور در ایران عزیز مثل خورشید بدرخشید و الگوی برای جوانان کشورمان باشید
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 4
    اینم روش جدیدی برای تبلیغات است . دمت گرم با ابتکار
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    4 0
    اصلا به ما چه که رفته یا نرفته.هرجا رفت سلامت باشه.دردی که از ما دوا نمیشه
  • Reza IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    5 3
    رفتن نرفت تو همچین مهم نیست
  • م ب IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    7 1
    افرین پسرم منوببخش که ازتومتنفرشدم وبهت توهین کردم
  • CA ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    10 2
    این همون نیست که قورباغه درست کرده بود و میگفت سال جهش ملی ؟
    • ... IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      1 12
      تو که اونور دنیایی حرف نزن .
  • حسین IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 3
    آفرین آقا امیر نوری به این معرفت و غیرتت ازت خوشم میومد از الان بیشتر خوشم میاد ازت