وزیر بهداشت گفت: شرکت‌هایی هستند که اصلا پرستار ندارند، اما به اسم پرستار افرادی را به خانه مردم می‌فرستند که برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند. باید این موضوع و وضعیت ساماندهی شود.

پرستاری در منزل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در مراسم روز پرستار با تاکید بر لزوم ساماندهی خدمات پرستاری در منزل اظهار کرد: پرستاری فقط محدود به بیمارستان نیست، بسیاری از بیماران می‌توانند در منزل پرستاری شوند. ما کاملا موافق این اقدام هستیم.  در کرونا هم توانستیم خدمات را در برخی موارد به این صورت ارائه دهیم.

وی درباره تعرفه های پرستاری نیز گفت: در ابتدای کارم کاملا به این موضوع اعتقاد داشتم. از معاونت توسعه و پرستاری خواستم این موضوع را پیگیری کرده و به نتیجه برسانند. باتوجه  به اینکه فرمان مقام معظم رهبری برایمان حجت است و حکمی شرعی است، بر ما واجب است که دنبال آن باشیم. در زمینه تبدیل وضعیت هم افراد آمدند و در شرایط کرونا از جان مایه گذاشتند و حالا که کرونا سبک‌تر شده، باید امتیاز ویژه پیدا کنند. در بحث شهدای سلامت هم نباید کار در پیچ و خم کارهای اداری و بروکراسی قرار بگیرد.

عین‌اللهی با اشاره به لزوم آموزش مداوم، گفت: از سازمان نظام پرستاری می‌خواهیم این کار را برعهده گیرد. آموزش ها باید بروز انجام شوند. نکته دیگر هم بحث سلامت معنوی است. ما یک ریشه مذهبی قوی داریم اما اصلا از سلامت معنوی استفاده نمی‌کنیم. ما از سلامت معنوی برای درمان باید استفاده کنیم.

وی افزود: موضوع توجه به پرستاری سخت افزاری و نرم افزاری هم مهم است. به طوری که اطلاعات را از طریق نرم افزارها و سخت افزارها ثبت شود و پرستار بتواند به بیمار برسد.

وزیر بهداشت افزود: در بخش خصوصی باید نظارت‌مان را قوی کنیم. اگر افرادی که اصلا پرستار نیستند در این بخش بکارگیری شوند، برایمان قابل تحمل نیست. اعتباربخشی هم باید واقعی باشد.

عین‌اللهی گفت: دوستانی در این مدت ۱۰۰ روزه واکسیناسیون را انجام دادند که به نزدیک ۱۱۰ میلیون دز واکسن تزریق رسیدیم که بی‌نظیر بود. ۸۶ درصد مردم کشور واکسینه شدند. در تهران ۸۹ درصد دز اول را گرفتند. این با زحمات همه بوده و افتخار آمیز بوده است.

کد خبر 642809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha