معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران از توافق شهرداری و دولت برای تهاتر بدهی‌های دولت به این نهاد خبر داد.

لطف‌الله فروزنده

به گزارش همشهری آنلاین، لطف‌الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران امروز ۲۱ آذرماه در سی‌امین جلسه شورا در جمع خبرنگاران درباره اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: این اصلاحیه امروز در صحن شورا مطرح خواهد شد و پس از آن جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد. 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در خصوص بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران بیان کرد: بر اساس قانون، شهرداری تا پایان دی‌ماه فرصت دارد لایحه را تقدیم شورای اسلامی شهر  کند که فرآیند آن در حال اجراست. 

فروزنده در رابطه با لایحه بودجه کشور نیز عنوان کرد: خوشبختانه، با پیگیری‌هایی که انجام شد، تغییراتی در این لایحه درخصوص سهم شهرداری‌ها صورت گرفته و موضوع فاینانس حل شده است. 

وی افزود: مقرر شده است بدهی‌های دولت به صورت تهاتر پرداخت شود، علاوه بر اینکه اوراق مشارکت نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه تا حدودی خواسته شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ کشور محقق شده است، گفت: این خیلی بهتر از بسته شدن ابتدایی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور بود. همچنین، پیگیری‌های لازم در مجلس انجام خواهد شد تا سهم شهرداری‌ها افزایش یابد. 

فروزنده اضافه کرد: چنانچه این مسئله بار مالی نداشته باشد، لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت نیز بهتر از این خواهد شد و تلاش ما این است که در سال آینده از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. 

کد خبر 642709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha