رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان بر اساس طرح رتبه بندی ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران را دریافتی خواهند داشت.

علیرضا منادی سفیدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا منادی سفیدان با بیان اینکه، امروز یکشنبه طرح رتبه بندی در دستور جلسه مجلس شورای اسلامی بررسی می شود، گفت: معلمان بر اساس طرح رتبه بندی ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران را دریافتی خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه، هدف از اجرای طرح رتبه بندی افزایش کیفیت و منزلت معلمان است، تصریح کرد: بر اساس طرح رتبه بندی هیچ معلمی از این پس کمتر از ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت. افزایش حقوق معلمان علاوه بر این حقوق بر اساس جایگاه آنها در رتبه بندی معلمان تا رتبه پنجم خواهد بود.

منادی با بیان اینکه، پیش از این کارمندان حوزه ستادی و اجرایی آموزش و پرورش در طرح رتبه بندی جایی نداشتند، تصریح کرد: افرادی که در آموزش و پرورش معلم هستند و کار اداری انجام می دهند اما حکم آنها معلمی است نیز شامل طرح رتبه بندی خواهند شد. به طوری که در حال حاضر مشمولان طرح رتبه بندی از ۵۰۳ هزار نفر به ۷۶۰ هزار نفر افزایش یافته است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، معلمان هر سال از افزایش حقوق و مزایای فصل دهم قانون خدمات کشوری و فوق العاده ویژه بهره مند می شوند، افزود: بر اساس طرح رتبه بندی جدید، معلمان بر اساس رتبه و جایگاه خود نیز در این طرح افزایش حقوق خواهند داشت.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در طرح رتبه بندی معلمان هر ۶ سال یکبار طبق ارزیابی های انجام شده حائز رتبه بالاتر خواهند شد.  

منادی با بیان اینکه؛ یک معلم با رتبه پنج درحال حاضر ۱۰ میلیون دریافتی دارد، افزود: با اجرای طرح رتبه بندی جدید، حقوق این افراد به حدود ۱۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آذر ماه سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و توسط رئیس‌جمهوری وقت ابلاغ شد.

در مقدمه این سند آمده است: در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده با الهام گیری از اسناد بالادستی و بهره گیری از ارزش‌های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود. این سند مشتمل بر ۷ فصل و ۱۳۱ راهکار ذیل چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ تنظیم شده و در زمان تنظیم مدل سه گام برای اجرای آن تصور شد؛ گام نخست تدوین سند و نقشه راه، گام دوم زمینه‌سازی برای اجرای سند و گام سوم اجرای احکام سند است.

فصل ششم از این سند به ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای منابع انسانی با تأکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم می‌پردازد و به طور مشخص هدف ۱۰ و راهکار عملیاتی ۱۰/۲ مقرر می‌دارد: استقرار نظام سنجش صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه ‌ای، تعیین ملاک‌های ارزیابی و ارتقای مرتبه (نظام رتبه‌بندی) علمی و تربیتی معلمان و تقویت انگیزه ارتقای شغلی در آنان براساس نظام معیار اسلامی است.

کد خبر 642690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    5 12
    آقای منادی شما که مشکل معلمان راحل کردید لطفا یک فکری هم برای کارکنان دانشگاه آزاد بفرمایید حکم من با 20سال خدمت ومدرک فوق لیسانس شش و هشتصد است که پس از کسر کسورات 5تومن دست من میرسد آن هم اگه دانشگاه بتونه بده الان که 21 آذر است 50درصد حقوق یعنی دو میلیون پانصد گرفتم کمترین حقوق در کشور متعلق به دانشگاه آزاد است کارکنان این دانشگاه چون موسسه غیر دولتی غیر خصوصی است مشمول قاون کار نمی شوند حتی سهم بیمه کارکنان دانشگاه آزاد به تامین اجتماعی 3درصد کمتر از کل کشور واریز میشود خواهشمند است جناب عالی که نماینده مردم هستید دادخواه کارکنان مظلوم دانشگاه آزاد اسلامی باشید. ممنون
    • احسان IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      28 6
      به نظرم دانشگاه آزاد چون کارایی نداره اصلا باید برچیده بشه
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      21 6
      بیچاره معلمان 10سال هست سر کار هستند تقریبا این حنا برای فرهنگیان رنگی نداشته و ندارد .
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      4 18
      آقای منادی با عرض سلام وخسته نباشید.کمترین حقوق در کشور متعلق به کارکنان دانشگاه آزاد می باشد.لطفا به داد کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی هم برسید. متشکرم
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    28 7
    کجا یک معلم با رتبه ۵ ده میلیون دریافتی داره بیشتر معلمان دریافتیشون ۵ الی ۷ میلیونه با سابقه ومدارک بالا
  • حافظ صاکی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    31 9
    لطفا همسان سازی حقوق بازنشستگان اموزش وپرورش رابه مرحله اجرادراورید زیرا دیگرتوان مبارزه باخانواده وتورم رانداریم.
    • جواد رحیمی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      5 0
      با سلام خواهشمندم مسئول محترمی که دارید آمار میدید خودتون البته اگر براتون ایجاد درد سر و اتلاف وقت گرانبهاتون رو در پی نداشته باشه ،براساس چه سند رسمی این حرف رو شما میزنید منی که ۲۳ سال سابقه تدریس در دورترین روستاها رو دارم و با آزمون رتبه ۵ گرفتم چرا حقوقم هنوز به شش و نرسیده ،لطف بفرمایید که با نام مسئول مطلب رو بیان میکنید اطلاعات کافی داشته باشد رقم کیلویی نیست که هر چی خواستید بنویسید یا جنابعالی از ماجرا خبر ندارید که لطف بفرمایید اجازه بدی مسئولین محترم مطلع آمار بدن یا اینکه براتون ۶ میلیون و هشت میلیون تفاوت چندانی نداره که در اینصورت هم شما هم با صلاحیت عنوان این دروغ ها رو ندارید چون من باسند رسمی این مطلب رو خدمتون ارائه میدم انشالله فرموده جنابعالی درست باشه و ما معوقه چند ماه رو بگیریم چون برای من معلم ۱ میلیون حکم خوش بختی یک فرزندم رو داره پس به لطف شماها قشر فرهنگی اینطوری داری صورتشو سرخ میکنه
  • فاطی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    25 7
    من با رتبه ۵ و ۲۶ سال سابقه ، توحکمم ۸و دویست می زنند و ۷ حقوق میگیرم .۱۰ میلیون کجا بوده
  • یک معلم IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    29 5
    یک معلم هستم ، تا قبل از این فکر میکردم در این گیر و دار زمونه خوبه که معلم شدم و شغلی دارم با امنیت و اهمیت نسبی ، ولی الان که میبینم برای افزایش جزیی حقوق باید اینهمه سختی کشید و سند تحول بنیادین برات مینویسن و روح و روانت که هیچ حتی مغز استخوانت رو هم - برای افزایشی که تو بوق کرنا میکنن با آموزش عالی همسان سازیت میخوان بکنن - نشانه رفتن تا ازبین ببردنت ، و در مقابل دستگاههای دیگه مثل صنعت نفت و قوه قضائیه و سازمانهای خصولتی و ... بدون هیچ هیاهو دو برابر و سه برابر و ده برابر تو افزایش نصیبشون میشه ، پی میبرم که این شغل نه امنیتی اقتصادی و نه اهمیتی برای خیلی از گردانندگان داره که روزی پای درس همین معلمین بودن .
  • محمد IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    17 8
    طرح رتبه بندی فاجعه است و مقصر اصلی آن هم کمیسیون آموزش مجلس است زیرا به افزایش حقوق دیگر کارکنان ادارات و معلمان بازنشسته و غیره اعتنای نشده است و و عناوین دانشگاهی را جعل کرده اند که بسیار زیان آور است
  • سپهر IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    20 10
    من معلم با رتبه پنج خدمت در منطقه محروم 7900هست دریافتی کمتر از 6ملیو ن دریافتی منادی این چه حرف ناصحیحی هست که منادی زده 10ملیون کجا بود
  • عرب IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    28 9
    بنده یک فرهنگی با ۳۰ سال سابقه خدمت هستم و تا حالا هیچ معلم و معاون و مدیر مدرسه ای رو با دریافتی ۱۰ میلیون ندیدم و دریافتی ها در بالاترین سمت مدرسه زیر ۷ میلیونه . ایشون این اعداد و ارقام رو از کجا استخراج کردند ، احتمالا جزو ابداعات کاریه ایشونه .
    • حسین IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      0 3
      بنده مدیرمدرسه در روستاهای شهرستان خمام استان گیلان هستم با سی سال سابقه و 10 میلیون و پانصدحکم منه ... اگر اطلاع ندارید پس الکی نگید
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    7 10
    مربی دانشگاه باید حداقل کارشناسی ارشد داشته باشد. برای معلمان که مدارک دیپلم تا کارشناسی دارن چگونه خواهد بود. علاوه براین حداکثر مدرک مورد نیاز برای آموزش و پرورش برای تدریس دبیرستان کارشناسی است. تکلیف افرادی که حین خدمت مدرک بالاتری گرفتند چه خواهد شد آ یا این مدارک بالاتر هم مورد قبول وزارتخانه خواهد بود.
  • حسین IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    6 9
    با سه سال سابقه معلمی دریافتی بنده ۴ میلیون می باشد
  • جلیل IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    9 3
    نمیدونم یکساله اقای منادی خودش هم خسته نشده درموردرتبه بندی میگه وعملا هیچ بعدشم کجالیسانس معلم ده میلیون میگیره همشون حدود۷میلیون دریافتی دارن
  • محمد اصحابی IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    10 4
    ایکاش این رتبه بندی اجرا نمی شد ...آرزوی وضعیت عادلانه داشتیم ، آن راهم از دست دادیم
  • معلم IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    7 8
    با این تورم و مخارج سر سام آور با حقوق 20 الی 30 تومن نمی شه زندگی رو چرخوند ای کاش مسءولین واقعیت را بپذیرند
  • احمد IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    7 12
    من یک معلم هستم با ۲۵ یال سابقه ورنببه ممتاز با درجه دکتری و حداکتر دریافت ابنجانب ۳ مبلیون تومان معادل ۳۰ مبلیون ریال است این رقم ۱۰ مبایون تومان را چه کسی میکیرد که شما گرارش مبنمایبد
  • علی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    5 3
    دوستان باور نکنید و همش دروغه،من حساب کردم این ۲۵ هزار میلیارد رو تقسیم کردم بین معلمان ک ۷۳۳ هزار نفرن ب هر معلم متوسط سالی ۳۴ میلیون میرسه یعنی ماهی ۲۸۰۰ یعنی بین ۱و نیم تا ۴ تومن میفتن و این یعنی معلمی ک تو شهر ۳و نیم میگیره میشه ۵ تومن،
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    7 1
    اقای منادی کی ۱۰ میلیون میگیره حرفت وپس بگیر
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    5 1
    من سه ماهه بازنشست شدم هنوز حکم ندادن چه برسه حقوق هر روز ی ایراد میگیرن .کجا ده میلیون.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 2
    من یک معلم با رتبه ۵ هستم و حقوقم ۶۴۰۰ است کجا معلم ها ۱۰ میلیون حقوق دارند..
  • لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    6 1
    آقای منادی شما فقط نماینده شاغلین نیستید. چرا درباره همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته چیزی نمی گویید؟!!!
  • قانون برای همه IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 1
    بازنشسته ، بازنشسته است.چرا تبعیض؟!شما باید برای کارتان استذلال داشته باشیدکه جامع ومانع باشد.حداقل همسان سازی را تصویب کنید.
  • علی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    5 1
    دروغ درروز روشن بنده رتبه ۵با۲۶سال خدمت حکمم نه ملیون دریافتی ام زیرهفت ملیون این معلمهایی که ده میلیون میگیرند ازحداقل چندتاشون راهم برای اثبات حرفتان معرفی کنید ولی اطمینان دارم ایشان خودشان بالای بیست ملیون دریافتیشان باشد.
  • بی نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    5 1
    خدا شانس بده
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 1
    همسر منادی معلم هست .تمام بندهای حکم رو میگیره .ده میلیون حتما خواهد گرفت ...بند پ
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    4 2
    من رتبه پنج با ۲۹ سال سابقه هستم حکم من کمتر از ۷ میلیون است چه طوری میگن ۱۰ میلیون
  • محمد IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 1
    آقای منادی حقوق معلمان را درست کردید لطف کنید حقوق بازنشستگان و سایر اقشار جامعه هم در ست کنید
  • مریم IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 2
    سلام جناب اقای منادی شما مگه تو این مملکت نیستین حکم کدام معلم ۱۰ میلیون هست که دریافتی معلم ۱۰ میلیون باشه ! این آمار وارقام از کجا آوردین من معلم با ۲۹ سال سابقه حکمم ۷تومن ودریافتی ۶تومن هست روز روشن ودروغ !!
  • سارا IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 1
    من با کارشناسی ارشدو30 سال سابقه و رتبه 5 الان حکمم 7.9 است . اینها همه چیز را همینطوری حساب کتاب می کنند . بعد هم فردا همه می گند معلمین حقوقشون شده 15 میلیون . همه چیز را دولا سه لا حساب می کنند.دوره قبل ده بار در بوق و سرنا کردند که حقوق معلم 2.5 اضافه شد، نه الان 5 تومن شد نه الان ......شد. آخرش در کل به 700 نرسید.
  • زهرت IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 1
    من بارتبه پنج هفت حکمم هست و ۵/۵ دریافتی،خسته نشدید با این همه دروغ که تحویل عوام میدید.
  • حسین IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 1
    پس معلم های بازنشسته چی؟!!! همسان سازی کشک؟!!!!
  • فرح IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    به نظر بنده که کارمند ناگزیر دولت هستم و درسازمان فقیر ثبت احوال با وجود کمبود تیرو و استرس شدید شغلی با آن حساسیت کار میکنم با۷ سال سابقا و مدرک ارشد و استخدام رسمی آزمایشی واقعا ۴ملیون ۸۰۰ حقوق خنده داری است.ولی بازهم تاکید میکنم من کارمند ناگزیر دولت هستم چون بالاجبار حق استعفا و استخدام در جای دیگر از ما گرفته شده