گروه شهری: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه هر خودرویی که از کمپانی خارج می‌شود باید مجهز به خاموش‌کننده باشد، گفت:

 از امروز یک زمان یکماهه برای تمامی خودروسازان داخلی معین می‌کنیم تا نسبت به این کار اقدام کنند.

به گزارش همشهری، محمدرضا حاجی‌بیگی پیش از ظهر دیروز در یک نشست خبری به‌مناسبت روز آتش‌نشان (هفتم مهرماه) با اعلام این مطلب تأکید کرد: اگر تولیدکنندگان خودرو در این فرصت یکماهه نسبت به تجهیز خودروها به خاموش‌کننده اقدام نکنند، پس از این یک ماه هر خودرویی تولید شده در هر شرکت و کارخانه‌ای دچار حریق شود، علت حریق و اینکه خودرو از چه محلی دچار حریق شده است را به جراید و رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون مکاتبات فراوانی در این خصوص انجام داده و نشست‌های زیادی با خودروسازان داشته‌ایم، افزود: هنوز به توافق نسبی در این زمینه نرسیده‌ایم اما باید یک حرکت اساسی انجام دهیم.

حاجی‌بیگی ادامه داد: در 6ماهه نخست امسال یک هزار و 514 خودرو در شهر تهران دچار حریق شدند که با توجه به این آمار باید توجه جدی به این موضوع شود.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، در 6ماهه نخست امسال آتش‌نشانان و گروه‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران موفق شدند 5 هزار و‌ 148 نفر از شهروندان را که در آتش‌سوزی‌ها و حوادث دیگر گرفتار شده بودند، نجات دهند.

وی اظهار داشت: در جریان عملیات آتش‌نشانان در 6ماهه اول امسال 26 نفر از آنان با آسیب‌دیدگی روبه‌رو شدند.

افزایش تجهیزات آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه کلانشهر تهران نیازمند 120 ایستگاه آتش‌نشانی است، ابراز داشت: تمام امکانات و تجهیزات این ایستگاه‌ها خریداری شده و تا 3 ماهه اول سال 88 به مرز 92 ایستگاه آتش‌نشانی در تهران خواهیم رسید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 نردبان در آتش‌نشانی وجود دارد و در هنگام استفاده از آنها باید صلوات فرستاد تا دچار مشکل نشویم، اعلام کرد: 13 نردبان 53 متری خریداری کرده‌ایم که فعلاً در بندرعباس است و در حال انتقال آنها به تهران هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درخصوص خرید برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: ماشین‌های مدرنی برای ایستگاه‌ها خریداری کرده‌ایم که می‌تواند پاسخگوی نیاز شهر باشد و 7 بالابر خریده‌ایم که تا 2 ماه دیگر از کشور فنلاند وارد می‌شوند و همچنین 2 دستگاه جرثقیل سنگین، 120 دستگاه نجات و حریق ‌و ‌10 خودروی دیگر نجات و غیره برای ایستگاه‌های آتش‌نشانی خریداری کرده‌ایم.

کد خبر 64267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز