مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

ورود 400 هزار خودرو از مهر سال گذشته تاکنون به خیابان‌های تهران، همه را نگران ترافیک پایتخت در هفته گذشته کرده است

به گزارش ایسنا،  رئیس راهور ناجا در این باره آمار تکان دهنده‌‌تری نیز اعلام می‌کند: طی فقط 4 سال، خودروهای تهران دو برابر شده‌ است؛ روندی که به شکل نگران‌کننده‌ای ادامه دارد.

بدیهی است که در بهترین شرایط نیز نمی‌شود انتظار داشت در 4 سال شریان‌های ارتباطی تهران دو برابر افزایش حجم پیدا کنند، بنابراین طبیعی است که مهر امسال از نظر ترافیکی متفاوت با سال‌های گذشته باشد.

سردار محمد رویانیان اضافه کرده است که انتظار می‌رود از سه‌شنبه همین هفته ناگهان 30 درصد به حجم ترافیک تهران افزوده شود؛ حجمی که کنترل و مدیریت آن قطعا دشوار خواهد بود.

رویانیان افزود: اگر روش مدیریت فعلی ادامه یابد، تهران تبدیل به یک پارکینگ خواهد شد که مردم باید خودروی خود را پارک کرده و پیاده تردد کنند؛

لذا برای تغییر وضعیت کنونی باید از طریق اعمال محدودیت‌های اثربخش، بهره‌گیری از سیستم مدیریت هوشمند، توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت بر تقاضا و عرضه حمل و نقل، فرهنگسازی و توجیه مردم پایتخت و بسیاری از راهکارهای ضربتی اقدام کرده و به سمت تغییر وضع کنونی پیش رفت.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 3 میلیون خودرو و حدود 2 میلیون موتورسیکلت فعال در تهران داریم، گفت: در حالی‌که تنها 250 هزار پارکینگ در تهران وجود دارد، در حال حاضر حداقل یک میلیون و 200 هزار پارکینگ نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه خیابان‌های تهران دیگر گنجایش ندارد، اظهار داشت: متاسفانه خیابان در تهران کمتر شده است، چرا که افزایش تعداد خودرو موجب افزایش پارک حاشیه‌ای و کاهش سطح معبر شده است که این روند معکوس متاسفانه همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین با اشاره به دستور صادره در خصوص استفاده حداکثری از توان ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران گفت: متاسفانه دیده شده که تعدادی از تاکسی‌های پایتخت در خطوط فعالیت نکرده و تنها به دنبال دربستی در شهر تردد می‌کنند که بر اساس هماهنگی صورت گرفته مأموران راهنمایی و رانندگی به شدت با این خودروها برخورد می‌کنند. 

رویانیان تصریح کرد: از سوی دیگر بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تمامی آژانس‌های تاکسی تلفنی تهران در صورت دارا نبودن یکی از علائم مشخصه شامل نوار شطرنجی، بغل نویسی و تابلو سقفی، از شنبه توسط پلیس توقیف و نسبت به ابطال کارت سوخت آنها اقدام می‌شود

کد خبر 63902

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز